Jälkiruoka puuttuu jouluaterialta
Riittääkö glögi, pipari ja suklaa vai pitäiskö mun lähtee viel kauppaan?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Meillä on marjarahkaa, uunijuustoa lakkahillolla, liköörimousse aikuisille sekä tietysti konvehteja ja eri drinkki vaihtoehtoja
Vau, nyt nolottaa. Mä meinasin tarjota glögii ja piparii.
Voiko piparkakkumoussen tehdä jo tänään?
Vierailija kirjoitti:
Jos on luumuja, tee luumukiisseli.
Ns. sekametelisoppa on myös yksi vaihtoehto jälkiruuaksi.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu, miten sen tekee. Jos sen tekee esim. K-ruoka ohjeella mascarponesta tai tuorejuustosta ja creme fraichesta, niin sen voi tehdä jo tänään, mutta jos tekee esim. Valion ohjeella valkuaisvaahdosta ja kermavaahdosta, niin kannattaa tehdä vasta huomenna.
Elonen tekee kerma-luumukranssia, josta olen ainakin itse pitänyt. Se on siis pullakranssi, jonka välissä on luumulla maustettua kermavaahtoa ja päällä tomusokeria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu, miten sen tekee. Jos sen tekee esim. K-ruoka ohjeella mascarponesta tai tuorejuustosta ja creme fraichesta, niin sen voi tehdä jo tänään, mutta jos tekee esim. Valion ohjeella valkuaisvaahdosta ja kermavaahdosta, niin kannattaa tehdä vasta huomenna.
Tai jos tekee sellaisen moussen, mihin tulee liivatetta, sen voi tehdä tänään.
Paras jälkiruoka olisi mielestäni kuppi kahvia ja 1-2 konvehtia vai mikä suklaa ap: llä on. En jaksaisi jälkiruokaa erikseen.
Itse en tykkää ollenkaan glögistä ja se jää kyllä juomatta.Jälkkäriä pitää olla juhla-aterialla aina, meillä on puolukkajäädykettä ja valkosuklaapannacottaa, siitä voi valita tai ottaa molempia.Luumurahka tai luumukiisseli kermavaahdolla toimisi myös.
Vierailija kirjoitti:
Paras jälkiruoka olisi mielestäni kuppi kahvia ja 1-2 konvehtia vai mikä suklaa ap: llä on. En jaksaisi jälkiruokaa erikseen.
Vieraita kutsunut, joten tekisin jälkkärin. Ateria on kuitenkin kokonaisuus, ja jos haluaa tehdä sen hyvin, niin kyllä jälkiruoka kuuluu kokonaisuuteen. Kaikkie ei syö jouluruokia niin että napa ruskaa, vaan odottaa jälkkäriä. Jokin kylmä mousse tai jäätelö menee aina. Tai jokin raikas, kuten marjat, ja monet tykkää kiisselistäkin.
Tai sekametelisoppa, jompi kumpi näistä pitää joulupöydästä löytyä, söi sitä kukaan tai ei.