Mies, kuinka usein ihastut kunnolla
Onko harvinaista ihastua niin, että haaveilee naisesta ja seksistä hänen kanssaan päivittäin?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Silmiä avaavaa luettavaa tämä ketju.
Mulle naisena käy niin, että en halua seksiä ollenkaan ennen kun olen kunnolla ihastunut. Ja sitten kun olen kunnolla ihastunut, todellakin haaveilen monta kertaa päivässä.
Ehkä olet demiseksuaali. Itse haluan seksiä, koska tekee mieli seksiä. Voi olla ihastusta siihen toiseen tai ei. Nainen olen minäkin.
Se tässä ketjussa on uutta, että joidenkin miesten seksihimot laantuu, jos on kunnon ihastus kyseessä. Vai olenko käsittänyt väärin?
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen ihastuminen oli 2 luokalla kansa, nykyinen peruskoulussa. Treffitvmeni 3 luokalla sivusiun kun saiastuin ja oltiin jouduttu eri kouluihin. Toisen kerran oppikoulun 4 nella, eli peruskoulun 8 nella. Just kun piti treffata tyttö muutti toisellecpuolen. Kummallakaan kerralla ei ollut seksuaalista himoa. Sitten etsin tyttöä tai tyttöystävää jo tosissaa useamman vuoden tavaten lukuisia tyttöjä bailatessa. Muttei kolakähtanut kertaakaan niin että olisi alkanut panettamaan, vaikka pillu oli koko ajan mielessä. Kunnes sitten eräässä tanssipaikassa näin nykyisen vaimoni. Joku löi lekalla päähän ja veri taytti kullin. Sitten oli menoa ja on edelleen. Itsekin ihmetellyt, että miksei vieraat kauniit naiser paneta, vaikka olisivat kuinka ihania . Kai se on geeneihin kirjoitettu.
No kirjoitusvirheet sulla geeneissä
Jos sattuu hyvännäköinen kaveri kohdalle.
Ihastun kunnolla ehkä kerran seitsemässä vuodessa. Kestää myös vuosia päästä yli sellaisista ihastuksista, jotka ovat kolahtaneet oikein kunnolla. Pienempiä mikroihastuksiakin tulee, mutta ne ovat lähinnä sellaisia "olis mukava panna tuonkin kanssa" -tyyppisiä ihastuksia, joihin ei liity sellaista koko olemusta ravistelevaa obsessiota ja tunneperäistä suhtautumista.
Itse olen ihastunut ehkä viisi kertaa elämäni aikana, varmaan keskimäärin kerran kymmenessä vuodessa, viimeeksi ihastuin vaimooni 15 vuotta sitten. Tapaan työni kautta suuren määrän ihmisiä, jo olen joutunut toteamaan, että jostain syystä viehätyn toisesta ihmisestä ani harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Mulle naisena käy niin, että en halua seksiä ollenkaan ennen kun olen kunnolla ihastunut. Ja sitten kun olen kunnolla ihastunut, todellakin haaveilen monta kertaa päivässä.
Tälle on olemassa ihan looginen biologinen selitys.
Kun nainen rakastuu, naisen testosteronin tuotanto kasvaa väliaikaisesti. Seurauksena muun muassa naisen seksuaalinen halu lisääntyy ja nainen ottaa enemmän riskejä. Tästä syystä nainen usein kuvaa ettei pysty ajattelemaan muuta kuin seksiä ihastuksen kohteensa kanssa.
Kun mies rakastuu, miehen testosteronin tuotanto vähenee väliaikaisesti. Seurauksena miehestä tulee muun muassa säyseämpi, pehmeämpi, huolehtivaisempi, hoivaavampi ja seksuaalinen halu vähenee. Tästä syystä miehet kuvaavat sitä, että ihastuneena sen ihastuksen kohteen hyvinvointi on ykkösjuttu. Panetus vähenee.
Nainen ja mies tulevat siis väliaikaisesti hieman samankaltaisemmiksi käytökseltään.
Tästä on ollut evoluutioympäristössä hyötyä: naisen lisääntyneen seksuaalisen halun takia rakastunut pari harrastaa enemmän seksiä, mikä lisää raskauden todennäköisyyttä. Vastaavasti pehmeämpi ja hoivaavampi mies jää todennäköisemmin huolehtimaan naisesta raskauden aikana ja myöhemmin lapsesta (miehen testotasot laskevat myös vauvan läheisyydessä tämän saman tarkoituksen takia).
Vähän väliä, kun selaan nettiä. Joskus niin tulisesti, että menee käsitöiksi samantien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tälle on olemassa ihan looginen biologinen selitys.
Kun nainen rakastuu, naisen testosteronin tuotanto kasvaa väliaikaisesti. Seurauksena muun muassa naisen seksuaalinen halu lisääntyy ja nainen ottaa enemmän riskejä. Tästä syystä nainen usein kuvaa ettei pysty ajattelemaan muuta kuin seksiä ihastuksen kohteensa kanssa.
Kun mies rakastuu, miehen testosteronin tuotanto vähenee väliaikaisesti. Seurauksena miehestä tulee muun muassa säyseämpi, pehmeämpi, huolehtivaisempi, hoivaavampi ja seksuaalinen halu vähenee. Tästä syystä miehet kuvaavat sitä, että ihastuneena sen ihastuksen kohteen hyvinvointi on ykkösjuttu. Panetus vähenee.<
Kyllä tämä toteutui ainakin tyttöystävän, vaimoni, kanssa. Yhdessäolo ja sielujen rauha oli tärkeämpää kuin seksi. Seksiin ei ollutkaan enää kiire, kun halusi vain olla toisen kanssa ja mahdollisen hyvä. Siksi myös seksiin ja toisen tyydyttämiseen panosti kaiken. Tämän tarkoitus oli syventää tytön rakkautta. Kuten yllä, niin nainen avautuu ja haluaa seksiä entistä kiihkeämmin. Siten minusta miehestä tulikin se joka sääteli seksin määrää ja nautti kiimaisena käyvästä tyttöystävästä. Jälkeenpäin on helppo todeta, että ainakin minun seksihimojen herättämiseen vaaditaan naisen rakkautta, himoa ja halua minua kohtaan. Varmaan sielunkumppanuuttakin, koska mitkään muut seikat eivät ole lopulta herättäneet panetustani. Vaimoni onnistui, toisin kuin kukaan muu, herättämään himoni jo ensisuudelmassa. Lävisti kaikki suojat ja vaikutti suoraan ytimeen. En edes muista tai tiedä miksi suudeltiin heti kohdatessa. Ainut mitä muistan on se voimakas virta joka sekoitti aivot ja kropan.
50 vuotta oltu yhdessä ja yhä vain suudelma saa aivosumua aikaan. En edes pysty kuvailemaan miltä se tuntuu. Yhdistelmä täydellistä sielunrauhaa, yhteyttä ja himoa.
On se harvinaista!
Aikanan nuorena olin matkatöissä sellaiseen maailmanaikaan, kun joka kaupungista löytyi toimiva tanssikapakka ja jopa useampia, kutenpienestä Riihimäestä. Niissä tuli käytyä varsin paljon ja mukavia ihmisiä tuli tanssitettua ja jutettua +jne varsin runsaasti. Mutta sellaiseen 'vaimomatskuihastukseen' ei törmännyt edes joka vuosi.
Kiva aloitus! Äkkiseltään lasken, että olen ihastunut ihan tosissaan noin 5 kertaa elämäni aikana. Eli kerran noin 10 vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Kiva aloitus! Äkkiseltään lasken, että olen ihastunut ihan tosissaan noin 5 kertaa elämäni aikana. Eli kerran noin 10 vuodessa.
Kiitos! On ollut ihana lukea näitä.
Ap
42
(Liian epämääräinen kysymys ap:lta)
Aika useasti mä haaveilen kohtaamiani suunilleen ikäisiäni naisia. Mistään syvästä ihastumisesta en tiedä, kunhan vaan vähän väliä joku heistä pyörii mielessäni.
Noin joka viides vuosi. Aika kellontarkkaan kulkee tunteet.
Vierailija kirjoitti:
Se riippuu siitä kuinka kauan ihastuksen kohteeni on kanssani. Kun ihastun, ihastus pysyy. Yleensä menee pari vuotta uuteen ihastumiseen sen jälkeen, kun ihastuksen kohteeni on jättänyt minut. Olisin edelleen ensimmäisen ihastukseni kanssa yhdessä, jos hän ei olisi jättänyt minua. Samoin toisen ja kolmannen. Nykyiseen olen ollut ihastunut pian kolme vuotta ja hän on viimeinen ihastukseni, jos ei jätä minua.
Ymmärsinkö oikein, sä olet saanut jokaisen ihastuksesi itsellesi ainakin joksikin aikaa? Tuo on ihmeellistä!
Minä ihastun/rakastun vasta sitten jos seksi on hyvää ja sitä haluaa saman ihmisen kanssa lisää, ensin koeajo. En ihastu jos ei seksikään suju. N35v