Haluaisin tietää teiltä muita, mikä on teidän mielestänne paras klassinen musiikki?
Itse rakastan tätä kappaletta.
Mikä on teidän mielestänne paras klassinen kappale. Toki itselläni näistä monista vain yhden kappaleen laitoin. Ja toki varmasti myös muilla.
Huomaan, kun alan kuuntelemaan klassista musiikkia, niin ajatukset siirtyvät positiiviseen suuntaan. Näin myös aikoinaan Jean Sibelius sanoi aikoinaan, että se musiikki ei ole hänen säveltämää, vaan se tulee enkeleiltä.
Kommentit (14)
Waldo de Los Rios : Mozart 40. Sinfonia, tai sama Arno Ranisen laulamana
Mozartin Requiem
Sibeliuksen viulukonsertto
Schubertin Winterreise
Kertoo vähäisestä sivistyksestä. Itse pidän mm tästä:
Näin joulun aikaan Bachin jouluoratorio.
Mä diggaan musasta, jossa on lyriikat. En ymmärrä tämmöistä musaa, jossa ei ole lainkaan sanoja. Se on vähän niinkuin katsoisi mykkää filmiä.
Kaikki ne klassiset, joita soitettiin Tom & Jerryssä ja Ren & Stimpyssä.
Sibelius ei todellakaan päästäisi tuollaista suustaan kuin vitsinä.
Vierailija kirjoitti:
Mä diggaan musasta, jossa on lyriikat. En ymmärrä tämmöistä musaa, jossa ei ole lainkaan sanoja. Se on vähän niinkuin katsoisi mykkää filmiä.
Klassista musiikkia on sekä sanoilla että ilman. Mielestäni sanaton musiikki välittää usein tunteita jopa paremmin kuin sellainen, jossa on sanat mukana, mutta tästä saa tietysti olla eri mieltä.
Sibeliuksen Rakastava-sarja ja Schubertin liedit. Pidän pienimuotoisista sävellyksistä.
Joululauluista mieluisin on Selim Palmgrenin "Ja neitsyt poijuttansa". Chorellin joulukonsertto on upea.
Antoisaa Joulua musiikin parissa kaikille!
Sibeliuksen Finlandia, Beethovenin Kuutamosonaatti ja Tchaikovskyn Joutsenlampi on mun lemppareita. Erityismainintana myös Ibertin Le Petti Ane Blanc ja Rimski-Korsakovin kimalaisen lento koska ne on hauskoja.
Clair de Lune
Tänään tämä
Ihania myös
Time- H Zimmer, Gymnopedies-E Sadie, River flows in you-Yiruma, Vivaldi neljä vuodenaikaa ja aina niin ihana Finlandia-Sibelius ja monta muuta
Turkki on hyvä esimerkki siitä, että sharia ja islam ei kulje automaattisesti käsi kädessä. Yli 99% turkkilaisista on muslimeja, mutta silti sharia loistaa poissaoloaan Turkin lainsäädännöstä.
Yksi suosikkini: