Eikö jotkut perheelliset pysty olemaan edes jouluna juomatta alkoholia?
Te opetatte lapsillenne ,että alkoholi kuuluu aina juhlaan.vaikka joisitte ns.kohtuudella,niin kyllä lapset sen huomaavat.täytyykö aina olla niin nössö ettei yhtä joulua voi olla selvinpäin?
Kommentit (24)
Poistoon tämäkin negatiivinen paska
Lapset nukkuu ruususen unta kun minä poika tinttaan niin että tuntuu
Olen juomatta. En kyllä vietä joulua, mutta olen silti juomatta
Viini kuuluu juhlaan ja on hyvä lastenkin nähdä, että parista lasillisesta ei seuraa mitään ikävää.
Juon nimenomaan jouluna. Ja juhannuksena. Muuloin ei oikein ehi kun rapula on niin kauhia.
Edes? Mä juon lasten nähden vain jouluna, mikä tarkoittaa paria lasillista viiniä ruuan kanssa. Ap, etkä sä pysty ajattelemaan siellä poterossasi muuta, kuin alkoholin ongelmakäyttöä? Pahoittelut, että olet siitä traumatisoitunut.
Niin opetan ja nimenomaan niin se on, alkoholi on sivistynyttä juhlajuomaa. Tämä on hyvä oppi, että sitä juodaan ruokapöydässä perheen kanssa ja kaikilla on mukavaa. Toiset sitten oppii siihen että mennään johonkin piiloon salassa ja joku saa myrkytyksen ja toinen tulee raskaaksi ja kaikilta menee muisti. Valitsen mielummin ekan.
Pystyisin olemaan, mutta miksi pitäisi. Jouluun kuuluu saunajuoma, ruokajuoma ja glögi. Tänä vuonna nuorinkin osallistuja on 18. Silloin kun itse aloin olla aikuinen, joulut oli lopulta aika kosteita kun pöydässä istuttiin tunteja kahvikonjakin ja rommiluumujen äärellä. Ihan hyvåt muistot.
Vierailija kirjoitti:
Viini kuuluu juhlaan ja on hyvä lastenkin nähdä, että parista lasillisesta ei seuraa mitään ikävää.
Hölmöin perustelu ikinä omalle himolle. Mutta ethän sä kuitenkaan tota usko??
Minäkin juon nimenomaa jouluna ja juhannuksena. Ja aina vaan sen yhden lasillisen viiniä ruuan kans. Jos vuoden aikana on häitä tai lakkiaisia saatan niissä ottaa sen onnittelu maljan. Siinä on kaikki alkoholi mitään vuoden aikana nautin. Joten vaikka aloittaja olisi mitä mieltä, meinaan sen lasilliseni jouluna juoda. Lisätään vielä, ettei lapsemme ole koskaan nähnyt minua tai isäänsä humalassa, kun emme koskaan lasten elinaikana ole olleet humalassa.
Kannattaa nauttia niin kauna kuin voi, ei se loputtomiin jatku.
Hyvää ruokaa ja juhlapäivät, juuri silloin on aika juoda hyvää viiniä. Tietenkin jouluna viiniä. Ei sitä humalaan asti tarvitse juoda
Yhyyyyyyty@ Snif. Onko sillä vatunkaan väliä, jos osaa käyttäytyä. Ite oot ittelles peikon tehnyt alkoholista. Ihme sääntöjä ihmiset asettaa itselleen. Sääntösuomi.
Mun isä on alkoholisti mutta jouluna ei juo eikä silloin varsinkaan kun me kersat oltiin pieniä. Uskomatonta mutta totta.
Muina päivinä sitten senkin edestä.
Lapsuuden joulut olivat ihania
N56
Taasko näitä lasten mielten myrkyttäjiä täällä on, jotka opettavat että alkoholia otetaan vain salassa ja piilossa?
Ap - kaikilla ei ole alkoholiongelmaa / traumataustaa asiasta niin kuin sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Mun isä on alkoholisti mutta jouluna ei juo eikä silloin varsinkaan kun me kersat oltiin pieniä. Uskomatonta mutta totta.
Muina päivinä sitten senkin edestä.
Lapsuuden joulut olivat ihania
N56
Höpöhöpö. Alkoholisti juo aina.
Kyllä juuri sen kohtuukäytön mallin voi antaa.
En usko