Näännyn joulun valmisteluun ja pari ystävää pommittaa jatkuvasti kuvilla, joissa lojuvat kaukomailla valmiin pöydän äärellä
En vain jaksa enää noita viestejä. Normaalisti en ole kateellinen ihminen ja matkustan ajoittain itsekin. Mutta kun valmistelee joulua otsa hiessä, ostaa, pakkaa, paketoi ja siivoaa (sinänsä kyllä omia valintoja) niin en vain enää jaksa vastailla: " Ai että teillä on ihanaa siellä. Nauttikaa nyt auringosta ja toisistanne ".
Siis onko ihmisellä velvollisuus olla aina vain kannustava ja ystävällinen hyväosaisille ystävilleen?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma valinta, älä valita.
Tyypillinen kommentti itsekkäältä Minäminä-sukupolvelta. Vain oma nenä on tärkeä, muista viis.
Tyypillinen uhriutuja.
Mutta eihän jouluna ulkomailla olo ole mitään hyväosaisuutta. En menisi, vaikka lahjaksi saisin. BBC valitsi juuri suomalaisen joulun maailman parhaaksi ja aidoimmaksi jouluksi. Allekirjoitan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma valinta, älä valita.
Tyypillinen kommentti itsekkäältä Minäminä-sukupolvelta. Vain oma nenä on tärkeä, muista viis.
En ymmärrä tätä kommenttia. Mä näännyin joulun eteen 1h kauppareissun, kun hain ruoat kaupasta ihan on oma valinta, miten aikansa haluaa köyttää ja mihin sen käyttää. On aika absurdia nykypäivänä sanoa, että näännyn joulutouhuiluun, kun lahjat saa paketoitutunakin jopa ja lahjapussukoita myydään, laatikotkin jos itse tekee, on soseet kaupasta valmiina, kun ennen ne piti itse keittää kasviksista ja soseuttaa
Nääntyyh-n sitä, jos kaiken tekee alusta loppuun viime metreillä. Kannattaisi varmaan aloittaa aikaisemmin, jos kaiken haluaa tehdä alusta loppuun
Marttyyrimamma on kateudesta vihreänä, kun muut eivät näe hänen raivosiivouksesta saamaansa työn sankarin mitalia.
Me lopetettiin joulut jo yli 10v sitten.
Paras päätös ikinä. Joulu on järjetön väkinäinen ja kirjaimellisesti pakkosyötetty juhla.
Vierailija kirjoitti:
Mutta eihän jouluna ulkomailla olo ole mitään hyväosaisuutta. En menisi, vaikka lahjaksi saisin. BBC valitsi juuri suomalaisen joulun maailman parhaaksi ja aidoimmaksi jouluksi. Allekirjoitan.
On tosi aitoa, kun koko kansa vetää kinkkua ja lanttulaatikkoa kuuliaisena kuin ryskä votkaa.
Kuten sanoit, on ihan oma valintasi, että näännytät itsesi. Vanhalle äidillesi, lapsillesi ja lastenlapsillesi riittäisi taatusti paljon vähempikin. Lisäksi voisit pyytää lapsiasi tuomaan osan ruokalajeista.
Älä unohda ap, että hyväosaisiin sinäkin lukeudut. Sinun "murheesi" on siivous, ruoanlaitto ja lahjojen paketointi. Sinulla on koti, läheisiä ympärilläsi, ruokaa, lämpöä ja varaa viettää juhlapyhiä. Uhriutumisen sijaan jaa valmisteluja muillekin. Imuroimaan ja paketointiin kykenee perheestäsi varmasti joku muukin ja ruoat voi tehdä vaikka kuukausia aiemmin pakastimeen jos niitä ruokian on aivan pakko itse tehdä. Siivoukseksi riittää perussiivous. Kiire ja stressi on tosiaankin itsetehtyä. Vauva-palstallekin ehdit.
Vierailija kirjoitti:
Aika hölmöä pommittaa jollain lomakuvilla.. yksi joulun toivotus riittäisi. Älä vastaile enää..
Minulle tulisi tuosta sellainen vaikutelma että siellä kaukomailla ei olekkaan ihan niin mahtavaa jos sieltä pitää koko ajan lähetellä kuvia joissa esim. esittelee hienoa drinkkiä ruokapöydän ääressä.
Laita vaan peukalon merkki tai hymynaama kuittauksen merkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ai juuri? Vuonna 2023!
Vierailija kirjoitti:
Ap on satutäti.
Ja sinä taidat olla aivan umpihullu.
En minäkään moista nääntymistä ymmärrä. Kaiken saa ostettua valmiina ja ennakoida jouluruoat ovat yksinkertaisia eikä ne voi epäonnistua.
Jos on perhettä, jolle järjestää joulua niin on niitä apukäsiäkin.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään moista nääntymistä ymmärrä. Kaiken saa ostettua valmiina ja ennakoida jouluruoat ovat yksinkertaisia eikä ne voi epäonnistua.
Jos on perhettä, jolle järjestää joulua niin on niitä apukäsiäkin.
Valitettavasti monella on mies jonka mielestä joulun eteen ei tarvitse tehdä mitään ja itse haluaisi lapsille kuitenkin tarjota kivan joulun.
Häh. No tottakai mä nyt ystäviäni kannustan oli ne sitten kaukolomalla tai nääntymässä jouluvalmisteluihin. Valintoja ne on molemmat.
Miksi ei? En ole koskaan kuullut yhdenkään matkanjärjestäjän tarkistavan tuollaisia asioita, puhumattakaan siitä että jättäisivät sen vuoksi matkan myymättä.