Nyt kun rahaa on, en keksi mitään järkevää käyttöä sille
Perin noin 180k talon joka meni heti myyntiin. Elin 20-40v pienituloisena tai tukien varassa. En edelleenkään voi henkisesti päästä kaupassa sen yli että vaikka Fazerin suklaarasia on 48 euroa. Ostan itselleni jouluksi sen halvimman Panda-rasian.
Summa vain istuu kasvamassa korkoa indeksirahastossa enkä ikinä osta mitään muuta mitä en ennenkään. Auton ostin mutta sekin oli käytetty koska pelkään uuden arvonalenemaa.
Onko joku muu elänyt koko elämänsä köyhänä ja saanuy myöhemmin rahaa? Minä en voi edes ostaa jotain 600€ lentolippua kun tulee paniikki ja ahdistus, ja lasken kuinka monen päivän ruokabudjetti se on.
Varmaan joku vuosien psykoterapia auttaisi eroon henkisistä lukoista. Elän edelleen lamaantuneessa pelkotilassa aina kun joku hinta tai summa mainitaan vaikkei se merkkaisi enää mitään taloudenpitoa ajatellen.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Mulla ollut 300 000 perintö tilillä 9 vuotta. Olen pärjännyt omilla säästöillä ja palkalla mutta olen nyt työtön. Ensi vuonna aion matkustaa kauas ja vietän luxus loman.
Toivottavasti korollisella tilillä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ollut 300 000 perintö tilillä 9 vuotta. Olen pärjännyt omilla säästöillä ja palkalla mutta olen nyt työtön. Ensi vuonna aion matkustaa kauas ja vietän luxus loman.
Auts. Jos olisit sijoittanut tuon johonkin turvalliseen, hajautettuun world etfään, olisi sinulla ainakin tuplasumma, todennäköisemmin 3-kertainen. Älä hyvä ihminen pidempään makuuta noin isoa summaa vain tilillä!!
Oma lapsuus 80/90 luvulla yh-äidin kasvattamana....
Asunto on maksettu, noin 2k menee sijoituksiin kuukaudessa ja elän säästeliäästi. Voisin ostaa auton, miksi ostaisin kun pärjään nykyisellä. Voisin ostaa television.... mutta miksi. Voisin ostaa isomman asunnon....
Ehkä keksin joskus noille rahoille jotain. Tai sitten en
Pistä Trumpin pallopojalle, että saatas pojalle oikeita töitä.
Ikää ilmeisesti on jo kertynyt yli 50 v. Anna vain raha kasvaa korkoa jollain säästötilillä. Älä haksahda epämääräisiin sijoituksiin. Pankki voi alkaa soitella ja tarjota sijoitus euvontaa. Pidä pää kylmänä!
pitäähän siitä 180km maksaa perintöverot. jos raha on pankissa tilillä, niin saat siitä noin 3te vuodessa ja inflaatio vie summasta noin 5 %.
Periaatteessa sitä rahaa ei kannata tuhlata. Kyllä se pienenee joka vuosi. Eipä sillä suuria tienata. Ole vain nuuka, miksi tuhlaisit typeryyksiin. Ehkä voisit ostaa osakkeita ja vuotuisen tuoton voisit käyttää. Tosin miten tiedät mitkä säilyttävät arvonsa. Osinkotulotkaan tuosta summasta eivät ole järin kummoiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän samanlaista on, mutta ei sentään ahdistusta tai pelkoja. Perin noin 400 000, en ole käyttänyt niistä senttiäkään. En vain tykkää ostaa mitään ylihintaista enkä keksi, mitä voisin tai haluaisin ostaa. Parhaat asiat elämässä ovat ilmaisia.
Oikea asenne. Ei rahaa ole pakko käyttää jos ei keksi sille käyttökohteita.
On kaikki hilavitkuttimet, harrastusvälineet, elektroniikat ja kulkupelit. En käytä rahaa enää mihinkään paitsi vastike, sähkö ja ruuat. Jos vaate tai kodinkone menee rikki korvaan jollain perusmallisella.
Miksi sinulla on kaikki hilavitkuttimet, jos parhaat asiat ovat ilmaisia?
Typerä lesoilija olet.
Mikäs siinä, jos olet onnellinen noin. Itse ostaisin merenrantatontin ja rakennuttaisin sinne saunan.
Eiköhän se raha periydy indeksirahastossa paremmin kuin mökissä.