Aiotteko ostaa paljon ruokaa etukäteen jouluksi vai käyttekö vielä esim.joulupäivänä tai tapaninpäivänä kaupassa?
Kommentit (9)
En mää ainakaan ole nälkään kuolemassa joten ei tartte hamstrata eikä ahmia joulunimisen tekosyyn varjolla.
En mä paljoa osta. Sen verran että ei tarttis käydä kaupassa. Me käydään normaalistikin maanantaina ostaa ma-to ruuat ja perjantaina pe-su ruuat. Joskus vaan maitoa menee enemmän ku oli ajatellut,mut täytynee ostaa sitä oikein kunnolla. Mä pyhitän joulupyhät ihan olemiselle. En imuroi,en pyykkää. Vain tiskit hoidan ja roskat vien.
Ei osteta kuin aatoksi. Jos jotain jää, syödään joulupäivänä vielä (meillä ei ole kuin kalaa, rapusalaattia ja joku perunalisäke, ehkä jotain riistalihapullia jos puoliso ehtii laittaa), jos ei jää niin käydään kaupassa tai ehkä mennään ulos syömään. Tapanina joka tapauksessa on pizzaperjantai.
Aattoiltana on hyvä käydä kaupassa kun on rauhallista.
Pari päivää joulun jälkeen saa kinkut ja kuuset ilmakseksi.
Meille tulee aattona vieraita, ruokapöydässä on ainakin 11 henkeä. Luukt vain 1 jää yöksi. 25 ja 26 pv syödään jämiä ja sitten alkaa normiarki. Meillä on perunakellarissa perunoita, isi pakastin lähes täynnä, rekosta tuli just laatikollinen
Työttömyyskorvaus tulee - toivottavasti - tiistaina, ja kahdesti ainakin ajattelin käydä kaupassa. Osittain johtuu kyllä siitä, että nelisen viikkoa sitten ostetut ruokavarat alkavat tiistaina olla lopussa, eli ostan paitsi joulua varten myös seuraavia neljää viikkoa varten.
En ole muuten millään oppinut käymään kaupassa joulupäivänä tai tapaninpäivänä, ja aattonakin vain ennen puoltapäivää, jos jotain on puuttunut. En haluaisi kannustaa kauppiaita pitämään kauppoja auki pyhinä.
Mä ostan kaiken vain aattoa varten kun meille tulee sukulaisia kylään. En jaksa ajatella sen pidemmälle ja jääkaappikin on aika täynnä kun sinne tarvitsee änkeä 14 hengen jouluruoat. Sattumalta olen myös huomannut, että joulu- ja tapaninpäivänä kaupat on pullollaan alennuksessa olevaa ruokaa. Sisäinen pihistelijäni on oppinut nauttimaan näistä ostospäivistä.