Miksi ihmiset kävelee kauppojen parkkipaikoilla...
...autoista piittaamatta.Ei mitään kunnioitusta esim.peruuttavaa autoa kohtaan, ei muuta kuin melkein juoksuksi pitää pistää et varmasti ehtii sinne taakse, liki suurinosa toimii noin.
Tietenkin autoilijan pitää tarkistaa ettei törmää mihinkään mut varmasti joku sinne hipsuttaa.
Pieni osa on fiksuja ja he ovat sitä muuallakin.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Kunnes sä itse istut siellä autossasi olet itse yksi niistä parkkipaikalla kävelevistä ärsyttävistä tolloista. Vai menitkö autoosi levitoimalla?
No minä ainakin kävelen aina "reunassa" eli autojen vieressä, pidän huolta etten ole tien tukkeena autoille enkä halua jäädä auton alle. Jos on erikseen kävelijöille paikka niin käytän niitä reittejä. Parkkipaikalla pitää kävelijänä olla erityisen varovainen eikä saa estää autojen liikkumista.
Setä nenästää. Parkkipaikalla pitäisi peruuttaa vain ruutuun ja peruuttajan on väistettävä kaikkea.
Sikäli länkytys on aiheellinen että monella parkkipaikalla ei ole lainkaan huomioitu että autolla saapuva haluaisikin kävellä autosta kauppaan!
Vierailija kirjoitti:
Kunnes sä itse istut siellä autossasi olet itse yksi niistä parkkipaikalla kävelevistä ärsyttävistä tolloista. Vai menitkö autoosi levitoimalla?
Menen. Olen niitä ihmisiä, joita kävellessä hatuttaa autoilijat ja pyöräilijät, pyöräillessä kävelijät ja autoilijat ja autoillessa kävelijät ja pyöräilijät.
Tämä oli uutta. Minkä lain mukaan autoilijalla on parkkipaikalla enemmän vastuuta kuin jalankulkijalla? Tieliikennelain mukaan jalankulkijan (ja kaikkien muiden tienkäyttäjien) tulee ottaa toiset huomioon eli vastuuta on kaikilla yhtä paljon.