Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset kävelee kauppojen parkkipaikoilla...

Vierailija
20.12.2025 |

...autoista piittaamatta.Ei mitään kunnioitusta esim.peruuttavaa autoa kohtaan, ei muuta kuin melkein juoksuksi pitää pistää et varmasti ehtii sinne taakse, liki suurinosa toimii noin.

Tietenkin autoilijan pitää tarkistaa ettei törmää mihinkään mut varmasti joku sinne hipsuttaa.

Pieni osa on fiksuja ja he ovat sitä muuallakin.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä on se autoilevan vastuu. Jokainen meistä on jalankulkija, mutta kaikki eivät ole autoilevia. Kun on alla 3000kg tai enemmän massaa, pitää huomioida ympäristöä ettei tapa ketään oman malttamattomuuden takia. Jos on sellainen persoona ettei voi istua ratin takana painamatta kaasua 20 sekunnin sisällä jotta se kävelijä ehtii alta pois, älä hanki korttia.

Itsekin autoilen ja näen tätä järjettömyyttä. Kuinka "hypätään" auton alle ja kuinka ajetaan kylmän tylysti parkkipaikalla miltein kantapäille kun ei malteta odottaa. Meillä on kuitenkin autoilijoina jo lain mukaan enemmän vastuuta ja sillon pitää osata odottaa.

Tämä oli uutta. Minkä lain mukaan autoilijalla on parkkipaikalla enemmän vastuuta kuin jalankulkijalla? Tieliikennelain mukaan jalankulkijan (ja kaikkien muiden tienkäyttäjien) tulee ottaa toiset huomioon eli vastuuta on kaikilla yhtä paljon.

Vierailija
22/24 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnes sä itse istut siellä autossasi olet itse yksi niistä parkkipaikalla kävelevistä ärsyttävistä tolloista. Vai menitkö autoosi levitoimalla?

No minä ainakin kävelen aina "reunassa" eli autojen vieressä, pidän huolta etten ole tien tukkeena autoille enkä halua jäädä auton alle. Jos on erikseen kävelijöille paikka niin käytän niitä reittejä. Parkkipaikalla pitää kävelijänä olla erityisen varovainen eikä saa estää autojen liikkumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Setä nenästää. Parkkipaikalla pitäisi peruuttaa vain ruutuun ja peruuttajan on väistettävä kaikkea.

Sikäli länkytys on aiheellinen että monella parkkipaikalla ei ole lainkaan huomioitu että autolla saapuva haluaisikin kävellä autosta kauppaan!

Vierailija
24/24 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnes sä itse istut siellä autossasi olet itse yksi niistä parkkipaikalla kävelevistä ärsyttävistä tolloista. Vai menitkö autoosi levitoimalla?

Menen. Olen niitä ihmisiä, joita kävellessä hatuttaa autoilijat ja pyöräilijät, pyöräillessä kävelijät ja autoilijat ja autoillessa kävelijät ja pyöräilijät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä