Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toimeentulotuki ollaan muuttamassa ruokakupongeiksi

Vierailija
20.12.2025 |

Jo ensi helmikuusta lähtien. Eli rahat eivät enää jatkossa tule suoraan tilille. Mitenköhän tämä muka tulee vaikuttamaan positiivisesti talouteen? Kuulostaa lähinnä köyhien kyykyttämiseltä. 

Kommentit (139)

Vierailija
81/139 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoittakaa nyt hitossa kaikki tämä ketju asiattomaksi, että tää poistuu täältä!

On pyydetty, ei poistu. Mode taitaa olla jo sammunut.

Vierailija
82/139 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo vuosia sitten seurakuntien diakoniatyöllä oli kortteja/kuponkeja, joissa luki paljonko ja mitä sillä saa ostaa. Esimerkiksi S-ryhmällä on kahdenlaisia lahjalortteja. Toiset käy kaikkeen toiset eivät alkoholi- tai tupakkatuotteisiin. Monet työnantajat antavat lahjaksi noita, millä ei pysty ostamaan alkoholi- tai tupakkatuotteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/139 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoittakaa nyt hitossa kaikki tämä ketju asiattomaksi, että tää poistuu täältä!

Miksi tämä pitäisi poistaa? 

T. Ylläpito

Et ole yp vaan idioottiap.

Vierailija
84/139 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itkettääkö että kaja ja tupakka rahat menee syyniin... 😝😝😝

Oikeinkirjoituksesi on perseestä.

Vierailija
85/139 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoo kyllä paljon siitä kuinka paljon nykyhallitus vihaa köyhiä. 

Mitään tuollaista ei ole tulossakaan, ja sinä olet kokkare.

Mä olen luullut, että se on aina ollut noin. Olin 80-luvun alussa kaupassa kassana ja kyllä näitä ruokalappuja oli usein. Kaljaa ja tupakkaa ei saanut niillä antaa. Mulla ei ollut koskaan silloin varaa ostaa sisäfilettä, mutta niillä lappuostajilla oli sekin etu.

Ei köyhät syö sisäfileitä, vaan käy niillä kauppaa. Sisäfileet on myyty ja niillä rahoilla ostettu kaljaa ja tupakkaa. Tai jotain muuta, kadulta.

Vierailija
86/139 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä halveksin ihmistä, joka ei edes erota trollialoitusta aidosta. Miksi tuollaisilla on äänioikeus?

Vierailija
87/139 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo vuosia sitten seurakuntien diakoniatyöllä oli kortteja/kuponkeja, joissa luki paljonko ja mitä sillä saa ostaa. Esimerkiksi S-ryhmällä on kahdenlaisia lahjalortteja. Toiset käy kaikkeen toiset eivät alkoholi- tai tupakkatuotteisiin. Monet työnantajat antavat lahjaksi noita, millä ei pysty ostamaan alkoholi- tai tupakkatuotteita.

Juu, työpaikalta on tullut joululahjaksi S-kaupan lahjakortti. Aina se on käytetty jouluostoksiin. 

Vierailija
88/139 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:LLA EI OLE KAIKKI MUUMIT LAAKSOSSA.

Vierailija
89/139 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan toimeentulotukea mutta en ole koskaan elämässäni ostanut esim. alkoholia tai tupakkaa vaikka lähestyn jo neljääkymmentä. Ettekö te toimeentulotukea saamattomat siis koskaan tarvitse mitään muuta kuin ruokaa? Vaatteita, hygieniatarvikkeita, kodinkoneita jne. Valitettavasti esim. mun kaltaisille työkyvyttömille ei nykyisellä tukisysteemillä tt-tuki ole mikään väliaikainen vaan pysyvä etuus. Tämäkin vissiin köyhän sairaan oma vika :D

Vierailija
90/139 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoterajattu lahjakortti! Siinähän on hyvä lahja jouluksi. <3 Kenelle tahansa

Vierailija
91/139 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan odotettu uudistus vihdoinkin. Toimi 60-70 luvuilla hyvin ja piti talouden kurissa, miksei toimisi nytkin ja olisi oikeasti työhön kannustava uudistus.

Vierailija
92/139 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä halveksin ihmistä, joka ei edes erota trollialoitusta aidosta. Miksi tuollaisilla on äänioikeus?

Toinen suosittu tuote omassa nuoruudessa oli kahvi. Sossukupongeilla niitä sai ja sitten nämä spuget möivät kaupan edessä kahvipaketteja puoleen hintaan, ja näin saamillaan rahoilla sitten hakivat ne kaljat sieltä kaupasta. 

Vierailija
93/139 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

POISTOON!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
94/139 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä saan toimeentulotukea mutta en ole koskaan elämässäni ostanut esim. alkoholia tai tupakkaa vaikka lähestyn jo neljääkymmentä. Ettekö te toimeentulotukea saamattomat siis koskaan tarvitse mitään muuta kuin ruokaa? Vaatteita, hygieniatarvikkeita, kodinkoneita jne. Valitettavasti esim. mun kaltaisille työkyvyttömille ei nykyisellä tukisysteemillä tt-tuki ole mikään väliaikainen vaan pysyvä etuus. Tämäkin vissiin köyhän sairaan oma vika :D

olet jo lähes 40 etkä VIELÄKÄÄN kasvanut aikuiseksi ja ottanut ITSE vastuuta elämästäsi... 

Vierailija
95/139 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkarit varmaan junailee asian niin, että kupongit kelpaa vain K-kaupassa.

Vierailija
96/139 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kannatan tätä ja haluan että tämä päihteiden käyttö rahoitus loppuu kokonaan! ja se kirjaston kulmilla notkuminen, aion muutenkin liittyä kokoomukseen jäseneksi.

M46

Vierailija
97/139 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin semmosen viinapassin joskus isovanhempien jäämistössä

Vierailija
98/139 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

VIINAKORTTI

Vierailija
99/139 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakupongeillako laskut maksetaan? Kelahan ei maksa esim.puhelin tms. laskuja, joten jatkossako ihmiset lähettää niille ruokakuponkeja😂. Tai menevät vaatekauppaan ja maksavat vaatteensa ruokakupongilla?

Vierailija
100/139 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP:LLA EI OLE KAIKKI MUUMIT LAAKSOSSA.

MIKSI HUUDAT JATKUVASTI?