Toimeentulotuki ollaan muuttamassa ruokakupongeiksi
Jo ensi helmikuusta lähtien. Eli rahat eivät enää jatkossa tule suoraan tilille. Mitenköhän tämä muka tulee vaikuttamaan positiivisesti talouteen? Kuulostaa lähinnä köyhien kyykyttämiseltä.
Kommentit (139)
Jo vuosia sitten seurakuntien diakoniatyöllä oli kortteja/kuponkeja, joissa luki paljonko ja mitä sillä saa ostaa. Esimerkiksi S-ryhmällä on kahdenlaisia lahjalortteja. Toiset käy kaikkeen toiset eivät alkoholi- tai tupakkatuotteisiin. Monet työnantajat antavat lahjaksi noita, millä ei pysty ostamaan alkoholi- tai tupakkatuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittakaa nyt hitossa kaikki tämä ketju asiattomaksi, että tää poistuu täältä!
Miksi tämä pitäisi poistaa?
T. Ylläpito
Et ole yp vaan idioottiap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittakaa nyt hitossa kaikki tämä ketju asiattomaksi, että tää poistuu täältä!
Itkettääkö että kaja ja tupakka rahat menee syyniin... 😝😝😝
Oikeinkirjoituksesi on perseestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo kyllä paljon siitä kuinka paljon nykyhallitus vihaa köyhiä.
Mitään tuollaista ei ole tulossakaan, ja sinä olet kokkare.
Mä olen luullut, että se on aina ollut noin. Olin 80-luvun alussa kaupassa kassana ja kyllä näitä ruokalappuja oli usein. Kaljaa ja tupakkaa ei saanut niillä antaa. Mulla ei ollut koskaan silloin varaa ostaa sisäfilettä, mutta niillä lappuostajilla oli sekin etu.
Ei köyhät syö sisäfileitä, vaan käy niillä kauppaa. Sisäfileet on myyty ja niillä rahoilla ostettu kaljaa ja tupakkaa. Tai jotain muuta, kadulta.
Vierailija kirjoitti:
Minä halveksin ihmistä, joka ei edes erota trollialoitusta aidosta. Miksi tuollaisilla on äänioikeus?
Vierailija kirjoitti:
Jo vuosia sitten seurakuntien diakoniatyöllä oli kortteja/kuponkeja, joissa luki paljonko ja mitä sillä saa ostaa. Esimerkiksi S-ryhmällä on kahdenlaisia lahjalortteja. Toiset käy kaikkeen toiset eivät alkoholi- tai tupakkatuotteisiin. Monet työnantajat antavat lahjaksi noita, millä ei pysty ostamaan alkoholi- tai tupakkatuotteita.
Juu, työpaikalta on tullut joululahjaksi S-kaupan lahjakortti. Aina se on käytetty jouluostoksiin.
AP:LLA EI OLE KAIKKI MUUMIT LAAKSOSSA.
Mä saan toimeentulotukea mutta en ole koskaan elämässäni ostanut esim. alkoholia tai tupakkaa vaikka lähestyn jo neljääkymmentä. Ettekö te toimeentulotukea saamattomat siis koskaan tarvitse mitään muuta kuin ruokaa? Vaatteita, hygieniatarvikkeita, kodinkoneita jne. Valitettavasti esim. mun kaltaisille työkyvyttömille ei nykyisellä tukisysteemillä tt-tuki ole mikään väliaikainen vaan pysyvä etuus. Tämäkin vissiin köyhän sairaan oma vika :D
Tuoterajattu lahjakortti! Siinähän on hyvä lahja jouluksi. <3 Kenelle tahansa
Kauan odotettu uudistus vihdoinkin. Toimi 60-70 luvuilla hyvin ja piti talouden kurissa, miksei toimisi nytkin ja olisi oikeasti työhön kannustava uudistus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä halveksin ihmistä, joka ei edes erota trollialoitusta aidosta. Miksi tuollaisilla on äänioikeus?
Toinen suosittu tuote omassa nuoruudessa oli kahvi. Sossukupongeilla niitä sai ja sitten nämä spuget möivät kaupan edessä kahvipaketteja puoleen hintaan, ja näin saamillaan rahoilla sitten hakivat ne kaljat sieltä kaupasta.
POISTOON!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Mä saan toimeentulotukea mutta en ole koskaan elämässäni ostanut esim. alkoholia tai tupakkaa vaikka lähestyn jo neljääkymmentä. Ettekö te toimeentulotukea saamattomat siis koskaan tarvitse mitään muuta kuin ruokaa? Vaatteita, hygieniatarvikkeita, kodinkoneita jne. Valitettavasti esim. mun kaltaisille työkyvyttömille ei nykyisellä tukisysteemillä tt-tuki ole mikään väliaikainen vaan pysyvä etuus. Tämäkin vissiin köyhän sairaan oma vika :D
olet jo lähes 40 etkä VIELÄKÄÄN kasvanut aikuiseksi ja ottanut ITSE vastuuta elämästäsi...
Kokkarit varmaan junailee asian niin, että kupongit kelpaa vain K-kaupassa.
itse kannatan tätä ja haluan että tämä päihteiden käyttö rahoitus loppuu kokonaan! ja se kirjaston kulmilla notkuminen, aion muutenkin liittyä kokoomukseen jäseneksi.
M46
näin semmosen viinapassin joskus isovanhempien jäämistössä
Ruokakupongeillako laskut maksetaan? Kelahan ei maksa esim.puhelin tms. laskuja, joten jatkossako ihmiset lähettää niille ruokakuponkeja😂. Tai menevät vaatekauppaan ja maksavat vaatteensa ruokakupongilla?
Vierailija kirjoitti:
AP:LLA EI OLE KAIKKI MUUMIT LAAKSOSSA.
MIKSI HUUDAT JATKUVASTI?
On pyydetty, ei poistu. Mode taitaa olla jo sammunut.