Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmiset jotka ovat esim. kaupassa tiellä, ymmärtävätkö he olevansa tiellä

Vierailija
20.12.2025 |

Oppivatkohan he ikinä virheistään? Onko kokemusta ja pystytkö olemaan asiasta rehellinen?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tönäsen kärrylllä ja sanon sitten että ; Voi anteeks

Vierailija
22/48 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka asiaa olisi jo käsitelty, rullaportaissa seisoskelu tai oven edessä, on mukavaa. Puoli metriä sivuun vaikeaa. Jollakin kiire bussiin, lapset tai lemmikki odottavat. Kiire tulee kun eka pitäisi päästä kassalle tai ovesta itse ulos. Näitä välinpitämättömiä on niin paljon. Jonain päivänä saatan läppäistä. Miksi olisin kiltti täysin itsekkäiden ihmisten kohdalla.?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joiskus jään mieleosoituksellisesti seisomaan siihen ja katson ilmeettömästi. Nopeasti säntäilevät pois kun huomaavat.

Vierailija
24/48 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät ymmärrä. Joskus karjaisen aika lujaa, että pois tieltä. 

Ota lääkkeet.

Vierailija
25/48 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

He hoitavat omia asioitaan joten he eivät ole itsensä tiellä. Miksi juuri sinä olisit sen tärkeämpi kuin joku toinen? 

Vierailija
26/48 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He hoitavat omia asioitaan joten he eivät ole itsensä tiellä. Miksi juuri sinä olisit sen tärkeämpi kuin joku toinen? 

Ei ole kysymys siitä kuka on tärkeämpi vaan siitä mistä se itsekkyys kumpuaa. Kaikki ihmiset ovat saman arvoisia, miksi kohtelet heitä eriarvoisesti olemalla itsekäs, haluatko, että sinua kohdeltaisiin samalla tavalla? 
Yleensä kysymyksessä on opittu toimintamalli, mutta jos sitä pysähtyisi miettimään edes sekunniksi (esim ollut niukkaa lapsena) voi ihminen huomata, että kaupassa on riittävästi makaronia jopa minulle. TAI kyseessä on joku väsymys ja stressi, miettisin niitä ja oikeuttaako ne olemaan aasi.

Vierailija
27/48 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kaupassa jossa kapeat käytävät.  Valitsin minkä "paremman käsisaippuan" ostaisin lahjaksi.  Sit huomasin takanani pyörätuolissa istuvan vanhuksen. Sanoin anteeksi, en huomannut että tukin koko käytävän. Hänen vaimonsa ( en tietenkään tietänyt) siinä hiukka minusta eteenpäin valitsi myös jotain.   Hän sanoi että kyllä tuo aikuinen mies osaa sanoa anteeksi , pääsenkö ohitse  jos ei malttaisi siinä istuskellA.

Jokaisella joka ei ole mykkä, on puhetaito ja voi kohteliaasti sanoa , pääsisinkö tästä ohi.  Ihan raivoamatta tai rumasti nimittelemättä.

Vierailija
28/48 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

byäääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääää

Vierailija
29/48 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He ovat ihmisiä, jotka eivät pysty ajattelemaan muita. Minä, minä, minä. Ihan sokeita muille ihmisille. Saattavat jäädä käytävän kapeimpaan kohtaan juttelemaan jonkun kanssa jotain. Jos tilaa tarvitseva ei sano, mitään, niin voivat vaikka kymmenen minuuttia siinä seistä.

Mä en usko, että kaikki ajattelee edes itseään. Ovat vain niin keskittyneitä ostoksiinsa/tuotteisiin, että kyllä - ovat sokeita muille ihmisille. Mutta eivät välttämättä tee sitä tahallaan. 

Vierailija
30/48 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät tajua, siksi ovat tiellä. Sano "hei, menen tästä ohi, voisitko väistää". Tilanne selätetty.

Vierailija
31/48 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arabit jos on töissä siellä ruokakupassa mulkoilee ja kävelee herroina päin kapeilla käytävillä.

Vierailija
32/48 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät tajua, siksi ovat tiellä. Sano "hei, menen tästä ohi, voisitko väistää". Tilanne selätetty.

Kuulostaa oireiden hoitamiselta, ei ongelman. Poliittisesti täysin korrekti vastaus mutta mielestäni ongelma on paljon syvemmällä.

Vierailija
33/48 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen ei todellakaan väistä jos pyytää. Jäädään siihe  katsomaan että tarviiko oikeasti tuo toinen tilaa mietitään eikö se voisi muualta mennä. Tai sitten sanotaan jotain ilkeää. Näin se menee.

Vierailija
34/48 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan on syytä pysyä kotona, mennä pimeään komeroon pihisemään kiukkuaan.  Olet ylikuormittunut oman elämäsi tilanteiden vuoksi, kaupat asiakkaineen eivät ole aggressiosi syy vaan oma elämänhallintasi.

Vierailija
35/48 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen meistä on jonkun tiellä eikä me sitä tajuta eikä opita.

Vierailija
36/48 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama koskee ihmisiä, jotka jäävät juoruamaan aivan sen ainokaisen oven eteen. Muutaman kerran olen huomauttanut, että tästä pitäisi päästä kulkemaan. Ilmeet ovat olleet närkästyneitä. Kevyenliikenteen väylillä tallustaa usein kaksi äitiä vankkurit rinnakkain ja hihnassa sinne tänne poukkoilevat koirat. Menepäs fillaristina soittamaan pyörän soittokelloa. Nykyään kurvaankin ajotielle tai viheralueelle. Linja-autossa ei ruuhka-aikana tajuta siirtyä eteenpäin. Onhan näitä.

Kaikilla ihmisillä ei ole pelisilmää. Huomaa kaupoissa ja liikenteessä erityisesti. Itse seuraan laajastikin liikennettä vaikka olen nykyään enää jalankulkija ja pyöräilijä. Pyrin suojatielle ennakoiden niin ettei yhdenkään autoilijan tarvitse minun vuokseni pysähtyä ja aiheuttaa pientäkään jonoa vaan hidastan askeleita kun näen sopivan välin jossa pääsen tien yli kun autot ovat menneet tai riittävän kaukana. Ihan sama myös kaupoissa hyllyjen välissä. 

Vierailija
37/48 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boomereiden heiniä lähinnä. Tilannetaju katoaa vanhalla iällä tai jotain.

Vierailija
38/48 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joiskus jään mieleosoituksellisesti seisomaan siihen ja katson ilmeettömästi. Nopeasti säntäilevät pois kun huomaavat.

Miehet eivät väistä, saat odotella vaikka puoli päivää. 

Vierailija
39/48 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten siellä kaupoissa voi ylipäänsä sitten olla ollenkaan ja tehdä ostoksia, jos koskaan ei saisi olla kenenkään tiellä?

Ei ne käytävät niin leveitä ole, ja jos vaikka pysähdyt etsimään jotain tiettyä haluamaasi, niin ihan varmasti samalla tukit tien jossain määrin joltain, joka haluaa myös etsiä jotain juuri siitä samasta kohdasta.

Juostenko ne ostokset pitäisi tehdä?  Ei saisi pysähtyä, ettei ole jonkun tiellä?

Nykyään ihmiset on järkyttävän itsekeskeisiä.  

Esimerkki ihmišestä, joka ei vaan käsitä, mistä on kyse.

Vierailija
40/48 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena, kun baarin terassi vei osan jalkakäytävästä ja kaksi naisoletettua jutteli jus siinä kapeimmalla kohdalla, huusin vähän matkan päästä "Pois tieltä, minä tulen". Herätti vähän hilpeyttä, mutta siirtyivät sen verran sivuun, että rinsessa pääsi hidastamatta ohi.