Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joistain ihmisistä tulee niin vahva viba vaarallisuudesta?

Vierailija
20.12.2025 |

Usein henkilöllä on uhkaava ilme mutta olen seissyt kaupan kassajonossa niin että olen nähnyt vain miehen niskan ja tuntunut siltä että haluaisin ottaa pari askelta taaksepäin ja että onneksi en ole siinä kassalla. 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä he ovat.

Tai sitten sinä luet heitä väärin.

Vierailija
2/7 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä he ovat.

Tai sitten sinä luet heitä väärin.

No jotenkin se tulee henkilön olemuksesta jota on vaikea analysoida. "Hurjan" näköisesti pukeutuneet ihmiset eivät yleensä pelota minua eivätkä kaikki päihtyneetkään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa luottaa näihin tuntemuksiin. Itse huomasin liiankin myöhään että ne eivät ole mitään negatiivista asennetta tai ennakkoluuloja vaan vaistomainen varoitusjärjestelmä itsensä suojaamiseen. Luotan aina omaan intuitiooni olipa kysymys tällaisesta vaarallisen oloisesta tyypistä tai esim epäluotettavan oloisesta tutusta.

Vierailija
4/7 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku oma trauma puskee pintaan, kun noin ajattelee.

Toki Anneli Auervaarasta mulla kyllä puskee tosi pahat vibat, vaikka en tunnista siihen liittyen omaa traumaa ainakaan. Tosi pelottava muikkeli. Tälleen satakiloisena miehenä kääntyisin heti kannoillani, jos tulisi valoisallakin kadulla vastaan. Pimeällä en ehtisi ajoissa.

Vierailija
5/7 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ensin otsikon väärin, että miksi joistain ihmisistä tulee niin vahva viba varallisuudesta, ja meinasin tulla kommentoimaan, että hyvänä ryhtinä ja avoimena katseena näkyvä itseluottamus sekä laadukkaista materiaaleista tehdyt, hyvin leikatut vaatteet viestivät usein siitä :D Mutta ihan vastaavasti toisista ihmisistä saa uhkaavan vaikutelman. Kyse on varmaan kehonkielestä ja mikroilmeistä, joita tulkitsemme alitajuisesti. 

Vierailija
6/7 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeutuminen, kehonkieli ja ilmeet. Vaarallisuuden viboja voi harjoitella ja olen ainakin omalla kohdallani huomannut muutoksen.

Vierailija
7/7 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen yhden rikollisen kasvokuva oli tässä kerran netissä ja liitteenä teksti, jossa poliisi varoitti ottamasta tähän henkilöön mitään yhteyttä ja kehotti olemaan lähestymättä häntä.

No, jo kuvakin kertoi kyllä sen, että ei todellakaan olisi ainakaan minun suhteeni mitään pelkoa siitä, että lähestyisin.  Kyllä niin ankara naama oli, ilme ja katse siis.

On myös olemassa sellainen psykopaatin ilme silmissä.  Ei kovin usein tule vastaan, mutta on tullut työpaikalle kerran ja oli kyllä kylmäävä.  Telkkarissa näkee joskus, kun haastatellaan tai muuten kuvataan rikoksentekijöitä.  Yhdessä amerikkalaisessa ohjelmassa kerrottiin psykopaatin elämästä ja jo lapsuuskuvista näki sen silmien ilmeen, katse oli sellainen pyöreä ja seisova.

Eksälläni oli psykopaattisia piirteitä, tuli esiin aina silloin tällöin.  Jos häntä yritti yhtään neuvoa tai vaikka arvostella jostain tekemisistään, hänen silmiinsä ilmestyi kuin sellainen kalvo, joka ei katsonut mihinkään ja hän oli kuin jähmettynyt jää.  Hän osoittautuikin hyvin väkivaltaiseksi sittemmin.  Noita ilmeitä opin nopeasti kammoksumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi