Ruotsissa koiraa ei saa jättää yksin yli 6 tunniksi
Upea laki Ruotsissa. Koiria ei saa jättää yksin yli 6 tunniksi. Toivottavasti tämä laki saadaan pian Suomeenkin.
https://www.hs.fi/koti/art-2000002830532.html
Kommentit (17)
Koirat luvallisiksi.
Kaikille koiran hankkijoille pitäisi olla pakollinen kurssin suoritus koiran hoitamisesta ja kouluttamisesta. Tämän lisäksi pitäisi selvittää koiran olot, tuleeko se saamaan tarpeeksi liikuntaa, rodulle sopivaa aktiviteettia ja kauanko koira joutuu olemaan yksin ennen lupas koiran hankintaan.
meidän kissaa olisi ei edes myyty, jollei joku ole sen kanssa vähintään 6 tunnin jälkeen.
Toivottavasti tuo laki ei tule Suomeen. Allergisia on paljon ja minä en ainakaan halua koiria joka paikkaan.
Lemmikkikoirien pitäminen kiellettävä. Turhaan vangita koira ihmisasuntoon elämään kuin ihminen ja sitten koiraa talutetaan ulkona kytkettynä pari tuntia päivässä, monet koirat saavat ulkoilua tuskin sitäkään.
Koirat pois vaan.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tuo laki ei tule Suomeen. Allergisia on paljon ja minä en ainakaan halua koiria joka paikkaan.
Mihin joka paikkaan? Omistajien pitää vaan hommata koiranulkoiluttaja tai viedä koiransa päivähoitoon.
Toivottavasti tulee Suomeenkin. On eläinrääkkäystä pitää koiraa yksin kerrostalossa haukkumassa ja ulisemassa. Naapurit kärsiii, koira kärsii. Parempi vaan, että koiran omistajat, varsinkin uudet, joutuvat miettimään miten koiran hoidon järjestävät ja onko koira heille ylipäänsä oikea ratkaisu.
Työpäivän pituus on 8 tuntia. Sen pidemmäksi ei saisi jättää. Työpaikka kummiskin tarvitaan, että on varaa pitää koiraa.
Vierailija kirjoitti:
Se on koiran omistajan murhe miettiä minne koiran vie. Jos työpaikalle ei voi allergisten takia vielä, niin omistajan on mietittävä muita ratkaisuja.
Ei tule toteutumaan Suomessa. Ruotsissa noin on ollut ikuisuuden ja se on vaikuttanut ruotsalaisten asenteisiin. Tuskin Ruotsissa pidätetyksi joutuu jos koira on 8 tuntia yksin, mutta monet varmaan paheksuvat ja kasvattaja ei myy pentua jos ostajalla käy töissä eikä suunnitelmaa miten hoito järjestyy. Suomessa taas pidetään normaalina että koira on yksin työpäivän. Iso kulttuuriero tässä asiassa.
Kannatan. Tällä saisi myös uusia työpaikkoja ja yrityksiä kun ihmiset perustaisivat koirapäiväkoteja.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tulee Suomeenkin. On eläinrääkkäystä pitää koiraa yksin kerrostalossa haukkumassa ja ulisemassa. Naapurit kärsiii, koira kärsii. Parempi vaan, että koiran omistajat, varsinkin uudet, joutuvat miettimään miten koiran hoidon järjestävät ja onko koira heille ylipäänsä oikea ratkaisu.
Minä nauhotan koirani tekemiset sen yksin ollessa. Ei ulise, vaan nukkuu suurimman osan aikaa. Pelaa älypelejä (namipelejä), repii sille annettuja namikätköjä ja nukkuu. Sehän muuten iästä riippuen nukkuu paljon silloinkin, kun omistaja on kotona. Ei koira tarvitse olla liikkeessä 24/7, vaan se touhuaa muutaman tunnin jaksoissa ja nukkuu välissä.
Ja vanhus laitetaan illalla klo.19 jälkeen sänkyyn ja aamulla mennään klo.9. Noin 14h yksin, sängyssä. Ilman mahdollisuutta päästä sieltä pois.
Harva koira metelöi yksinollessaan. Olen asunut eri kerrostaloissa vuokralla lähes 20 vuotta ja vain pari kertaa koiran haukkuminen on häirinnyt. Tuolloinkin naapureiden vierailla oli koira mukana, joka ilmeisesti ei tykännyt kun jätettiin vieraaseen paikkaan yksin.
Sitten pitää ottaa kaksi koiraa, on seuraa toisistaan ja pärjäävät hyvin työpäivän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä nauhotan koirani tekemiset sen yksin ollessa. Ei ulise, vaan nukkuu suurimman osan aikaa. Pelaa älypelejä (namipelejä), repii sille annettuja namikätköjä ja nukkuu. Sehän muuten iästä riippuen nukkuu paljon silloinkin, kun omistaja on kotona. Ei koira tarvitse olla liikkeessä 24/7, vaan se touhuaa muutaman tunnin jaksoissa ja nukkuu välissä.
Kyllähän se pärjää kun ei muuta voi. Ei varmasti kuitenkaan tuota valitsisi.
Meillä on melkein aina joku kotona. Aamuisin koira on 0-2 tuntia yksin, iltapäivällä 0-30 minuuttia.
Allergiselle kivaa tai koirapelkoiselle kun töissä on koiria. No sitten jäädään saikulle,jos pelon/allergian takia ei pysty töissä olla. Kun kaikki ei ole edes koira ihmisiä. Sama se tuoda sitten boakäärme ja käskemällä silittäkää sitä kun se on niin lutuinen!!! Omaa kokemusta on. Siivosin toimistoja ja sinne mennessä iso koira juoksee vastaan,minä juoksen pois ja allergiaa on,niin jäi toimisto tilat siivoamatta. Omistaja vaan nauraa,kun se on herttainen koira. Pomokaan ei osannut kommentoida asiaa, kieltäydyin menemästä siivoamaan tiloja.