Suklaa on paras masennuslääke
Kun oikein pimeys masentaa niin suklaata naamaan.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suklaa parantaa mielialaa luonnollisesti. Se aktivoi aivojen mielihyvähormoneja, kuten serotoniinia ja dopamiinia, jotka auttavat lievittämään alakuloa ja tuovat hyvän olon tunnetta.
Erityisesti tumma suklaa sisältää runsaasti flavonoideja, jotka tukevat aivojen toimintaa ja voivat edistää henkistä vireyttä. Suklaa myös vähentää stressiä ja tuo nopeasti lohduttavan, rauhoittavan tunteen.
Suklaa sisältää paljon kovia rasvoja ja sokeria, joten suklaa on epäterveellistä. Se, miten joku voi pitää suklaata terveellisenä syötävänä, menee minulla aina yli ymmärryksen.
Kaakaopapu on terveellinen rohdos. Tumma suklaa yli (70%) on varmasti terveellistä pienissä määrin. Jos taas jättää muut rasvat ja sokerit vähemmälle voi hyvin mielin herkutella hiukan suklaata😋
Näin suklaasyöppönä sanon, että mansikka on parempi, mutta kalliimpi. Kannattaa kokeilla mansikkakuuria, mikäli kukkaro kestää.
Totta! Ja mä aion edelleenkin jatkaa suklaan syömistä vaikka onkin kakkostyypin diabetes (sen takiahan on ne insuliinit) ja n. 100 kiloa ylipainoa.
Kaupassa joku vittuili mulle että satakiloisiakin näkee täällä, eipä tiennyt että mun paino lähempänä 200 kg ku 100 kg, urpo mikä urpo!
Ja ne on masennuslääkkeet jotka lihottaa! Eiku..
Suklaa auttaa hetkellisesti. Kokeile kirkasvalohoitoa, se parantaa mielialaa ja sivuoireena vähentää makeanhimoa.
Jep. Kohtuudella nautittuna suklaa on ihan hyvä. Mä syön joka päivä vähän suklaata enkä mitään lääkkeitä käytä. Olen myös normaalipainoinen koska hyvä mieli innostaa jumppaamaankin. Mutta hampaat pitää muistaa pestä huolella iltaisin.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä typerin ja vastuuttomin ohje, jonka olen nähnyt.
Suklaa on paljon vastuullisempi lääke kuin puoskareiden kirjoittamat mielialamömmöt. Eikä ne puoskarit ota mitään vastuuta siitä mitä mömmöt aiheuttavat ihmisille. Jos ei ensimmäinen mömmö toimi niin niitä voi kokeilla vaikka kuinka monia että löytyy sopiva lääke. Vietä siinä ainoaa elämääsi koekaniinina sille mikä lääke sinulle sopii.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Kohtuudella nautittuna suklaa on ihan hyvä. Mä syön joka päivä vähän suklaata enkä mitään lääkkeitä käytä. Olen myös normaalipainoinen koska hyvä mieli innostaa jumppaamaankin. Mutta hampaat pitää muistaa pestä huolella iltaisin.
Näin. Mä olen tosiaan koko ikäni syönyt suklaata (toki myös pizzaa, makkaraperunoita ym. tappavaa - toisaalta myös paljon kasviksia), ja kappas vain, yli kuuskymppisenä normaalipaino, hoikahko, en käytä mitään lääkkeitä. Ja hampaatkin on kunnossa ;-)
Mulla on SSRI lääke, vasta muutaman viikon käytössä, ehkä vähän positiivisempi oon.
Miksen parane masennuksesta vaikka syön viisi levyä päivässä? Monta pitää syödä?
Vierailija kirjoitti:
Miksen parane masennuksesta vaikka syön viisi levyä päivässä? Monta pitää syödä?
Kokeile tuplata annos.
Ei vaan koskenkorva. Olo on nyt hilpeä ja velatkin tuntuu saatavilta. 😂
Keski-ikäisellä naisena olen kokenut, että alle parikymppinen yliopisto-opiskelija toyboyna on parempi.
Näin on. 66 levyä söin Fazerin sinistä hieman vajaassa kolmessa kuukaudessa. Haluttaisi ottaa "kuuri" uusiksi, mutten taida uskaltaa. Koitan tyytyä ainakin tällä hetkellä inhimillisiin määriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suklaa parantaa mielialaa luonnollisesti. Se aktivoi aivojen mielihyvähormoneja, kuten serotoniinia ja dopamiinia, jotka auttavat lievittämään alakuloa ja tuovat hyvän olon tunnetta.
Erityisesti tumma suklaa sisältää runsaasti flavonoideja, jotka tukevat aivojen toimintaa ja voivat edistää henkistä vireyttä. Suklaa myös vähentää stressiä ja tuo nopeasti lohduttavan, rauhoittavan tunteen.
Suklaa sisältää paljon kovia rasvoja ja sokeria, joten suklaa on epäterveellistä. Se, miten joku voi pitää suklaata terveellisenä syötävänä, menee minulla aina yli ymmärryksen.
Kaakaopapu on terveellinen rohdos. Tumma suklaa yli (70%) on varmasti terveellistä pienissä määrin. Jos taas jättää muut rasvat ja sokerit vähemmälle voi hyvin mielin herkutella hiukan suklaata😋
Ei se noin mene. Jos sanotaan, että kova rasva on epäterveellistä, niinkuin nykyään sanotaan, niin suklaa on epäterveellistä, koska siinä on paljon kovia rasvoja. Kysymys on vain loogisesti päättelykyvystä, jota joillakin ihmisillä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Myös tummasta sokeroimattomasta kaakaojauheesta ja lämpimästä maidosta keitetty kaakao toimii. Niinhän se toimi useimmilla jo lapsena.
Vierailija kirjoitti:
Mietippä ihan loppuun asti.
jos syöt suklaata niin lihoat.
Kun lihoat niin näytät epäviehättävältä. Et saa seuraa. ---> masennut lisää
Suklaata voi syödä lihomatta kun ei saa kaloreita yli kulutuksensa. Minä olen normaalipainoinen siitä huolimatta, että syön suklaata aivan juuri silloin kun sattuu huvittamaan. Syön myös suklaaleivoksia hyvällä omallatunnolla kun saan ostettua niitä -30% hinnalla.
Lisäaineita? Raskasmetalleja?