Työkaverit haukkuivat minua tänään hölmöksi kun kerroin tekeväni laatikot itse
On kuulemma turhaa ja pahempaa. Puolustauduin että joulumieli tulee jouluvalmisteluista, mutta en saanut sympatiaa osakseni kuin yhdeltä vanhemmalta, hiljaiselta kollegalta.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Saarioisen laatikot ovat olleet jos vuosia niin hyviä ettei ajankäytöllisesti kannata tehdä itse. Laatikon voi kauhoa nättiin vuokaan ja pari voinokaretta päälle.
Tämä. Ainakin itse haluaa levätä sen kaiken muun touhotuksen päälle, niin ei tulisi mieleenkään ruveta itse väsäämään vielä laatikoitakin, koska yksinkertaisesti valmislaatikot kermalla ja voinokareella tuunattuna ovat parempia.
Ei perinteisiin laatikoihin tule mitään kermaa tai voita :D. Porkkanalaatikkoon tulee porkkanaa + riisipuuroa ja mausteet, lanttulaatikko ja perunalaatikko imelletään jauhoilla. Voilla voidellaan uunivuoat, siinä on sen osuus perinteisissä laatikoissa. Perunalaatikkoon tulee täysmaitoa.
Mä olisin haukkunut kollegat, että te ette sitten osaa tehdä itse kerta se teidän tekemä on pahaa. Ja kunnon naurut päälle.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Saarioisen laatikot ovat olleet jos vuosia niin hyviä ettei ajankäytöllisesti kannata tehdä itse. Laatikon voi kauhoa nättiin vuokaan ja pari voinokaretta päälle.
Joku saattaa silti haluta itse tehdä laatikot, minä teen itse enkä mieti tuollaista että kannattaako, oma on vain parempi ja muiden mielipiteillä ei ole merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä samanlainen hölmö, joka on sitä mieltä, että itse tehty (kermaa ja voita, ilman lisäaineita) on parempaa.
Onhan se parempaa. Todella paljon.
Mua ei kukaan dissaa tämän takia, mutta kadehtivat kyllä että joku viitsii. Aika moni myöntää, että kaupan laatikot on vaan MELKEIN yhtä hyviä.
Tykkään tehdä itse, koska valmislaatikoissa on aineita joita en halua käyttää. Teen laatikot jo viikkoja etukäteen ja pakastan raakana niin jouluna tarvitsee vain paistaa. Teen muutenkin ruokia pakkaseen valmiiksi silloin tällöin, niin hektisessä arjessa on helposti valmistuvaa apetta.
Minäkin teen aina itse lanttu- ja porkkanalaatikot. Teen vasta jouluaattona, uunista suoraan joulupöytään.
Minäkin teen itse. Tulee paljon parempaa. Tykkään syödä jouluruokia pitkälle tammikuuhun. Sisko yrittää aina lokkeilla lapsensa kanssa ja tunkea muiden joulupöytiin. Ei viitsi itse laittaa jouluruokaa ikinä. Minullakin on lapsi, itseasiassa kaksi, eikä tulisi mieleenikään olla tekemättä jouluruokia. Lapsetkin ovat tottuneet syömään jouluruokaa, kun sitä joka joulu on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Täällä samanlainen hölmö, joka on sitä mieltä, että itse tehty (kermaa ja voita, ilman lisäaineita) on parempaa.
Tämän vuoksi minäkin tekisin, jos tekisin isomman satsin useammalle syöjälle. Mutta kun syön itsekseni niin Kokkikartanon laatikot saa riittää, niissäkin on enemmän kuin tarpeeksi yhdelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkääkö joku oikeasti noista laatikoista vain teetkö niitä vain siksi, että niitä kuuluu tehdä?
Ap kirjoitti, että tulee joulumieli niitä tehdessä.
Mulle lanttulaatikon valmistus on rituaali maisteluineen, onko mausteita juuri sopivasti.
Voita siihen ei tule, eikä muutakaan rasvaa. Kun sen nyt jonain iltayönä viikonloppuna värkkään, saa joulu tulla. :D
Voista ja korppujauhoista tulee paras pinta, kuten maku myös
Työkaverisi ei ymmärrä mitä on hyvä ruoka.Kaikilla ei ole hyvä makuaisti, tottuneet syömään einesruokia.
No siinähän haukkuvat. Teet itse, kun haluat tehdä itse. Ei siinä muitten mielipiteet paina.
Ap ei puhunut työn määrästä, eikä valittanut siitä
Projisoivat sinuun oman kyvyttömyytensä.
Teetkö myös laatikoiden sisällöt itse?
Itsetehty on aina parasta😍
En usko, että kenenkään itsetunto voi olla noin matala. Mutta vastaanpa silti.
Sehän on täysin kiinni siitä, että mitkä on omat prioriteetit. Itse en joulupuuroa lukuun ottamatta juuri kokkaile, varsinkaan laatikoita, mutta koristeluun, paketointiin, käsintehtyihin kortteihin sekä piparkakkutaloon käytän melkein koko joulukuun. Ovat siis olennainen osa omaa joulutusta ja jos joku sanoisi, että "miksi ihmeessä teet itse piparkakkutalon, meillä ei todellakaan tehdä ja piparkakutkin ostetaan valmiina kaupasta", niin jättäisin omaan arvoonsa.
Minuakin on puolison sukulaiset sättineet, kun kuulemma pitäisi vain tuunata kaupan laatikot. Komppaan, että laatikoiden teko on käsittämättömän helppoa, eikä vie paljoa aktiivista valmistusaikaa. Ehkä 10min per laatikko.
Ainekset maksavat muutaman euron, on kotimaista, ilmastoystävällistä ja terveellistä kasvisruokaa. Jämistä tehdään kasvisrieskoja tapaninpäivänä.
Teen perinteiset sekä vegaaniset lanttu-, peruna-, bataattichili-, porkkanalaatikot itse joka vuosi. Punajuurilaatikko tänä vuonna jää väliin ja paahdan hunajaisia timjamilla ja suolalla maustettuja punajuurilohkoja. Lisäksi teen rosollin ja sienisalaatin sekä tuoresalaatin. Pari vegaanista levitettä, lohta, paistan seitsemän kilon kinkun ja teen täytekakun, tiramisun, tiikerikakun ja englantilainen hedelmäkakku on jo tehty. Jotain varmasti unohtui. Mätiä ja konvehteja en tee itse.