Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikka minä yksinäinen työtön köyhä täysin epäonnistunut yksilö näännyttäisin itseni hengiltä, niin ei se Suomen taloustilannetta muuttaisi

Vierailija
19.12.2025 |

Ja itse asiassa olen kuitenkin pitänyt erittäin hyvää huolta terveydestäni (ja säästänyt sukanvarteen käteisenä, tosin nyt en niitä uskalla kuluttaa, koska suojaosien poistot), niin en ole taakaksi siinäkään suhteessa ollut.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos joukolla päästäisiin eroon yhteiskunnan kulueristä, sitten se alkaisi vaikuttamaan... 

Kirjoittelu mennyt kovin samanlaiseksi kuin Saksassa 1930-luvulla. 

Ja natsikortin viuhuttelu alkaa. Huoh

Kyllä tuossa on natsismista kyse, vaikka kuinka yrittäisi uhriutua ja muuta väittää. 1930-luvusta alkaa olla liian pitkä aika, niin ihmiset unohtaa, mitä hirveyksiä menneisyydessä tapahtunut, ja nykyinen sivistyksen halveksuminen johtanut siihen, ettei historiaa tunneta. Suomen oma sisällissotakin järkyttävä tragedia, jossa suomalaiset tuhosi toisiaan.

Vierailija
22/29 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työstä pitää saada palkka, jolla voin olla tasavertainen muiden kanssa. Pitää olla varaa syödä, asua, kulkea, olla mukana sosiaalisessa elämässä ja harrastaa lomalla KOTIMAANmatkailua.

Ap

Työstä saa palkkaa, kunhan tekee jotain sen eteen. Älä nyt sano, että olet käynyt Suomen oppijärjestelmän läpi oppimatta mitään työnantajalle hyödyllistä.

Monen muun nykytyöttömän tavoin olen korkeakoulutettu. Ongelmani on vain se, ettei isä, äiti, setä, täti, eno tai muu satu olemaan jonkin yrityksen tai valtionlaitoksen johtajana tai muussa hyvässä asemassa. Ja ei niitä avoimia työpaikkoja yksinkertaisesti riitä kaikille. Miten yksi vapaa paikka muka jaetaan 300:n hakijan kesken?

Ap

Yksi työpäivä vuodessa? Jonka palkasta vähennetään ainakin 70% veroina ja tuista. Itse olen tehnyt osa-aikatöitä 0-3€ käteen jäävällä tuntipalkalla. Ettei CVssä olisi pahoja aukkoja. Välillä ajattelen olevani tosi tyhmä. 30 vuotta ollut töissä ja maksanut verot, työttömyysvakuutusmaksut, kaiken. Enkä ole sairastanut. Kohta loppuvat säästötkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työstä pitää saada palkka, jolla voin olla tasavertainen muiden kanssa. Pitää olla varaa syödä, asua, kulkea, olla mukana sosiaalisessa elämässä ja harrastaa lomalla KOTIMAANmatkailua.

Ap

Työstä saa palkkaa, kunhan tekee jotain sen eteen. Älä nyt sano, että olet käynyt Suomen oppijärjestelmän läpi oppimatta mitään työnantajalle hyödyllistä.

Koeaika on keksitty.

Vierailija
24/29 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi työpäivä vuodessa? Jonka palkasta vähennetään ainakin 70% veroina ja tuista. Itse olen tehnyt osa-aikatöitä 0-3€ käteen jäävällä tuntipalkalla. Ettei CVssä olisi pahoja aukkoja. Välillä ajattelen olevani tosi tyhmä. 30 vuotta ollut töissä ja maksanut verot, työttömyysvakuutusmaksut, kaiken. Enkä ole sairastanut. Kohta loppuvat säästötkin.

Kärsi kärsi, kirkkaamman kruunun saat. Kun monet sinun lailla alistuu huonopalkkaiseen osa-aikatyöhön, niin ei      tilanne ainakaan siitä parane.

Vierailija
25/29 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarpeeksi moni tekisi saman niin kyllä se auttaisi. Nyt vain pikainen KYS. Auttaisihan se sinunkin tilannettasi. Ei enää tarvitsisi kituuttaa.

Vierailija
26/29 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Monen muun nykytyöttömän tavoin olen korkeakoulutettu. Ongelmani on vain se, ettei isä, äiti, setä, täti, eno tai muu satu olemaan jonkin yrityksen tai valtionlaitoksen johtajana tai muussa hyvässä asemassa. Ja ei niitä avoimia työpaikkoja yksinkertaisesti riitä kaikille. Miten yksi vapaa paikka muka jaetaan 300:n hakijan kesken?

Ap

Perusta oma yritys. Olet toimitusjohtaja päivästä 1 alkaen.

Vierailija
27/29 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Palkka tulee olla panoksen mukaan". Niinkö teidän huutelijoiden työsopparissa lukee, ei alkupalkkaa laisinkaan? Milläs sen panoksen osoittaa jos ei pääse?

Vierailija
28/29 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yksi rotta kesää tee, mutta jos saataisiin 100 000 kaltaistasi poistettua vahvuudesta niin sillä olisi jo merkitystä.

Ja silti halutaan tuoda ulkomailta lisää ja lisää halpatyövoimaa, vaikkei meille nykyisillekään syrjäytetyille riitä työtä, jonka palkalla pystyy itsensä elättämään.

Ap

Et ymmärrä pointtia. Filippiineiltä tullaan tänne töihin. Vaikka palkka olisi tonni, se on hirveä summa kotimaassa. Täällä asutaan kurjissa oloissa yhteismajoituksessa. Tehdään 12h päivässä likaista ja raskasta työtä vaikka tehotuotantohel veteissä maaseudulla, jota suomalainen ei edes suostu tekemään millään rahasummalla. Perhe on sitten vauras kotimaassa, ja lapset pääsevät kouluun. 

Vierailija
29/29 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos joukolla päästäisiin eroon yhteiskunnan kulueristä, sitten se alkaisi vaikuttamaan... 

Kirjoittelu mennyt kovin samanlaiseksi kuin Saksassa 1930-luvulla. 

Ja natsikortin viuhuttelu alkaa. Huoh

Kyllä tuossa on natsismista kyse, vaikka kuinka yrittäisi uhriutua ja muuta väittää. 1930-luvusta alkaa olla liian pitkä aika, niin ihmiset unohtaa, mitä hirveyksiä menneisyydessä tapahtunut, ja nykyinen sivistyksen halveksuminen johtanut siihen, ettei historiaa tunneta. Suomen oma sisällissotakin järkyttävä tragedia, jossa suomalaiset tuhosi toisiaan.

Hitler poisti työttömyyden päivässä. Saksassa säädettiin laki, jonka mukaan koneita ei saanut käyttää jos ihmistyövoimaa oli tarjolla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän