Vaikka minä yksinäinen työtön köyhä täysin epäonnistunut yksilö näännyttäisin itseni hengiltä, niin ei se Suomen taloustilannetta muuttaisi
Ja itse asiassa olen kuitenkin pitänyt erittäin hyvää huolta terveydestäni (ja säästänyt sukanvarteen käteisenä, tosin nyt en niitä uskalla kuluttaa, koska suojaosien poistot), niin en ole taakaksi siinäkään suhteessa ollut.
Kommentit (29)
Ei yksi rotta kesää tee, mutta jos saataisiin 100 000 kaltaistasi poistettua vahvuudesta niin sillä olisi jo merkitystä.
Työstä pitää saada palkka, jolla voin olla tasavertainen muiden kanssa. Pitää olla varaa syödä, asua, kulkea, olla mukana sosiaalisessa elämässä ja harrastaa lomalla KOTIMAANmatkailua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei yksi rotta kesää tee, mutta jos saataisiin 100 000 kaltaistasi poistettua vahvuudesta niin sillä olisi jo merkitystä.
Ja silti halutaan tuoda ulkomailta lisää ja lisää halpatyövoimaa, vaikkei meille nykyisillekään syrjäytetyille riitä työtä, jonka palkalla pystyy itsensä elättämään.
Ap
Mutta jos joukolla päästäisiin eroon yhteiskunnan kulueristä, sitten se alkaisi vaikuttamaan...
Voi minua surkeaa yksilöä, kun en sattunut syntymään hyväosaiseen perheeseen ja saamaan sen myötä suhteita, joilla sujahtaa mukavasti toimistotyöläiseksi johonkin julkisen puolen laitokseen, tai yksityiseen yritykseen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Työstä pitää saada palkka, jolla voin olla tasavertainen muiden kanssa. Pitää olla varaa syödä, asua, kulkea, olla mukana sosiaalisessa elämässä ja harrastaa lomalla KOTIMAANmatkailua.
Ap
Työstä saa palkkaa, kunhan tekee jotain sen eteen. Älä nyt sano, että olet käynyt Suomen oppijärjestelmän läpi oppimatta mitään työnantajalle hyödyllistä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos joukolla päästäisiin eroon yhteiskunnan kulueristä, sitten se alkaisi vaikuttamaan...
Ketä keskiluokkaiset katsoisi sitten alaspäin ja solvaisi, jos alemman tason suomalaiset poistettaisiin lopullisesti?
Ap
Ajattele positiivisesti, toimit esimerkkinä monille muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Työstä saa palkkaa, kunhan tekee jotain sen eteen. Älä nyt sano, että olet käynyt Suomen oppijärjestelmän läpi oppimatta mitään työnantajalle hyödyllistä.
Monen muun nykytyöttömän tavoin olen korkeakoulutettu. Ongelmani on vain se, ettei isä, äiti, setä, täti, eno tai muu satu olemaan jonkin yrityksen tai valtionlaitoksen johtajana tai muussa hyvässä asemassa. Ja ei niitä avoimia työpaikkoja yksinkertaisesti riitä kaikille. Miten yksi vapaa paikka muka jaetaan 300:n hakijan kesken?
Ap
Pienistä pisaroista tulee iso joki.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos ensin menisit töihin. Palkkasi riippuu panoksestasi. Jos ei miellytä, aina voi vaihtaa. Voit kehittää itseäsi arvokkaammaksi työntekijäksi, joka saa parempaa palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittelu mennyt kovin samanlaiseksi kuin Saksassa 1930-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja silti halutaan tuoda ulkomailta lisää ja lisää halpatyövoimaa, vaikkei meille nykyisillekään syrjäytetyille riitä työtä, jonka palkalla pystyy itsensä elättämään.
Ap
Jaahas, sinä oletkin muukalaisvihainen persu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos ensin menisit töihin. Palkkasi riippuu panoksestasi. Jos ei miellytä, aina voi vaihtaa. Voit kehittää itseäsi arvokkaammaksi työntekijäksi, joka saa parempaa palkkaa.
Töihin ei niin vain mennä. Lukuisia hakemuksia olen laitellut. Monen muun nykytyöttömän tavoin olen korkeakoulutettu. Ongelmani on vain se, ettei isä, äiti, setä, täti, eno tai muu satu olemaan jonkin yrityksen tai valtionlaitoksen johtajana tai muussa hyvässä asemassa. Ja ei niitä avoimia työpaikkoja yksinkertaisesti riitä kaikille. Miten yksi vapaa paikka muka jaetaan 300:n hakijan kesken?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja natsikortin viuhuttelu alkaa. Huoh
Hei me normaalit ihmiset ymmärretään kuinka rankkaa on olla työtön. Me ei haluta, vaan toivotaan että jokainen löytäisi töitä. Ymmärretään myös, kuinka työn etsiminen käy työstä jo itsessään.
Haukkujat ovat varmasti omassa elämässään tuskaista ja säälivät itseään osattomuudesta, vaikka heillä olisi kaikki hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Töihin ei niin vain mennä. Lukuisia hakemuksia olen laitellut. Monen muun nykytyöttömän tavoin olen korkeakoulutettu. Ongelmani on vain se, ettei isä, äiti, setä, täti, eno tai muu satu olemaan jonkin yrityksen tai valtionlaitoksen johtajana tai muussa hyvässä asemassa. Ja ei niitä avoimia työpaikkoja yksinkertaisesti riitä kaikille. Miten yksi vapaa paikka muka jaetaan 300:n hakijan kesken?
Ap
Ei ihme ettet saa töitä kun vain copy pastetat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä jäi vain homma kesken.
Vierailija kirjoitti:
Hei me normaalit ihmiset ymmärretään kuinka rankkaa on olla työtön. Me ei haluta, vaan toivotaan että jokainen löytäisi töitä. Ymmärretään myös, kuinka työn etsiminen käy työstä jo itsessään.
Haukkujat ovat varmasti omassa elämässään tuskaista ja säälivät itseään osattomuudesta, vaikka heillä olisi kaikki hyvin.
Korj. "Me ei haluta" = me ei haukuta
Mutta osa-aikatyöhön en ala ennen kuin suojaosat palautetaan takaisin.
Ap