Huomenta! Mihin aikaan heräsit?
Minä tuntikausia sitten. Kahvit juotu aikaa sitten.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Kiva maksaa liian vähän nukkuvien terveydenhuoltomenot 🤷
Nukun keskimäärin 5h/yö. Jonkunmoisen osan kerkesin itse maksaa 32v työurani aikana, mutta loppui kun kroppa ei kestänyt loppuun.
En ole mennyt vielä nukkumaan. Heräsin kahdeksalta illalla.
Menin nukkumaan yövuoron jälkeen kuudelta ja heräsin kahdeksalta päänsärkyyn.
Noin 6.15 ja lähdin samantien lumitöihin. Jostain syystä vuorokausirytmi on mennyt viime aikoina sekaisin. Lähes koko vuosi on mennyt niin, että olen valvonut yöt, alkanut nukkumaan noin 8.00 ja herännyt noin 17.00. Nyt on muutama vuorokausi mennyt niin, että olen nukkunut yöllä ja valvonut päivällä. Toivottavasti pääsen kohta takaisin "normaali" rytmiini.
Oletko siis hyvä ihminen, kun heräät niin aikaisin?
Minä heräsin klo 4:48 ensimmäisen kerran ja keräilin tyynyt takaisin sänkyyn. Sitten klo 7 sohin herätyslampun sammuksiin. Klo 7:30 menin peiton alle piiloon kun kasvivalot syttyivät. Klo 7:45 koira tuli tökkäämään kunnolla ja nousi ylös.
Vierailija kirjoitti:
Oletko siis hyvä ihminen, kun heräät niin aikaisin?
Minä heräsin klo 4:48 ensimmäisen kerran ja keräilin tyynyt takaisin sänkyyn. Sitten klo 7 sohin herätyslampun sammuksiin. Klo 7:30 menin peiton alle piiloon kun kasvivalot syttyivät. Klo 7:45 koira tuli tökkäämään kunnolla ja nousi ylös.
Miten on mahdollista että koira tuli tökkimään ja nousi vasta sitten ylös? Eikö asia mene päinvastoin?
Vierailija kirjoitti:
Milläs pakotat itsesi nukkumaan? t. kroonisesti uneton
Vierailija kirjoitti:
Yhtenä yönä viikosta 6,5 tuntia unta ei taida vaikuttaa mitenkään terveydenhuoltomenoihin mun osalta. Tää kuittautuu heti viikonloppuna.
-8
7:30. Kävin pihalla 8:30, ja koko kerrostalossa oli kahdessa ikkunassa valot.
Vierailija kirjoitti:
Noin 6.15 ja lähdin samantien lumitöihin. Jostain syystä vuorokausirytmi on mennyt viime aikoina sekaisin. Lähes koko vuosi on mennyt niin, että olen valvonut yöt, alkanut nukkumaan noin 8.00 ja herännyt noin 17.00. Nyt on muutama vuorokausi mennyt niin, että olen nukkunut yöllä ja valvonut päivällä. Toivottavasti pääsen kohta takaisin "normaali" rytmiini.
Jotenkin lohduttavaa kuulla, että jonkun rytmi on vielä pahemmin sekaisin kuin omani. Kiitos tästä.
Synnynnäisenä aamuvirkkuna olen herännyt koko ikäni noin 7:30. Suuret muutokset rytmiin eivät onnistu vaikka yrittäisi. Tämä oli ongelma aikanaan muusikkona. Keikka alkaa 23:00, ja minä olen jo valmis sänkyyn.
9.20. Oli harvinaisen hyvä yö ja selkeästi unelle tarvetta. Sitä riitti 9,5 tuntia.