Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverimme kolmevuotiaalla tytöllä on kaksi reikää hampaissa

Vierailija
23.04.2007 |

Hän ihmetteli, kun keroin, että meillä sylkitesti näytti kummallakin nollaa eikä kummallakaan ole reikiä hampaissa. Lapset ovat 4 ja 6 v.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kurkkaamassa, mihin suuntaan juttu kehittyi. Itse imetin lapsia yli vuoden ikäiseksi, tutteja ei ole käytetty ollenkaan ja tuttipulloakin vain, kun isä on ollut syöttövuorossa. Mehuja en ole lapsille antanut, mutta jonkun herkun (pala suklaata tai keksin) ruoan päälle lapset ovat saaneet nyt vanhempana. Sitten ksylitolipurkkaa saa niin paljon kuin haluaa. Vaikeinta on pitää mummit ja ukit ruodussa, etteivät he palastele ruokaa omilla välineillään jne.

ap

Vierailija
2/14 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

9-vuotiaalla täysin ehjät hampaat.

Samalla lailla syövät ja samalla lailla hoidetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidinmaito on makeaa mutta sen ph on neutraali eikä sillä ole tutkimuksissa todistettu reikiinnyttävää vaikutusta. kariesbakteeri ja happohyökkäysten määrä vuorokaudessa ovat tärkeimmät hammasten reikiintymistä aiheuttavat tekijät. Kariesbakteerin välttäminen, säännöllinen ruokailurytmi ilman ylimääräisiä suupaloja, happohyökkäysten katkaiseminen täysksylitolilla ja pesu ovat se, mitä vanhemmat voivat tehdä. Tässä järjestyksessä.

Vierailija
4/14 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta juuri tuon pojan, jolla nollatulos, kohdallahan voisi jo kohta höllätä.

hänellähän riski reikiintymiseen on hyvin mitätön karieksen puuttumisen vuoksi.

Vierailija:

Meillä on molemmilla vanhemmilla useita reikiä hampaissa, joten on siis bakteerejakin. Sen sijaan pojalla (2 v 6 kk) tuli testissä nollatulos. Olemme kyllä pitäneetkin hampaista tosi hyvää huolta; pullot, tutit ja imetys pois kun poika täytti vuoden, täysksylitolia päivittäin useasti, hampaat pestään aamuin illoin ja myös herkkuhetkien jälkeen, mehua ei saa koskaan. Olen kirjoittanut tästä täällä usein ja minua nimitetään esim. " sotilasäidiksi" , joka ei suo lapselleen herkkuja... :))

Niinpä niin...

Vierailija
5/14 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai 2 pientä paikattu. Molemmat syöneet fluoritabletteja koko ikänsä. Enää niitä ei kai suositella automaattisesti? mutta sillon kun esikoinen synyti niitä käskettiin antamaan heti kun eka hammas tuli.

Vierailija
6/14 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja itsellä on paljon paikatut hampaat. Varmasti on lapset saaneet jo pienenä kariesbakteerin minulta. Uskon, että fluori ja hammaspesu iltaisin on pitänyt hampaat ehjinä.

Vierailija
7/14 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vanhemmalla tytöllämme oli maitohampaissa reikiä (syy mehu tuttipullosta) ja karkkia syönyt todella paljon (en saanut anoppia kuriin)

mutta nyt pysyvissä hampaissa ei ole ollut yhtään reikiä ja tyttö on nyt 22v ja nuoremmalla ensimmäinen hammas paikattiin viikko sitten ja ikää on 15v.

Molemmat välillä luistaneet hampaidenhoidosta jos vain pystyneet.

Vierailija
8/14 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole tyytyväinen kun omilla lapsillasi ei ole reikiä.

t. äiti jolla itsellä täysin ehjät hampaat

Vierailija
9/14 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on jatkunut jo monta vuotta. Hampaat ovat reikiintyneet jo nelivuotiaana.

Vierailija
10/14 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä perheessä ei karkkia syödä vaan syyksi löytyi taaperoimetys.

Äm niin makeaa että hampaat meni....

Vierailija
11/14 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma sylkeni testattiin odotusaikana ja siinä oli paljon bakteereita. Sen olen siis " perinyt" omilta vanhemmiltani. Vaikka kuinka olen yrittänyt varjella lastani omilta suubakteereiltani, hän on ne silti saanut. Hampaita hoidetaan säännöllisesti, mutta sekään ei tunnu auttavan.

Vierailija
12/14 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan pitkä tuttipullosta juominen, jos sisältö on ollut jotain muuta kuin vettä. Viimeistään 1v. täytettyä tulisi hampaiden takia siirtyä tavallisesta mukista juomiseen ja mehuja välttää muutenkin.

Vierailija
13/14 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on molemmilla vanhemmilla useita reikiä hampaissa, joten on siis bakteerejakin. Sen sijaan pojalla (2 v 6 kk) tuli testissä nollatulos. Olemme kyllä pitäneetkin hampaista tosi hyvää huolta; pullot, tutit ja imetys pois kun poika täytti vuoden, täysksylitolia päivittäin useasti, hampaat pestään aamuin illoin ja myös herkkuhetkien jälkeen, mehua ei saa koskaan. Olen kirjoittanut tästä täällä usein ja minua nimitetään esim. " sotilasäidiksi" , joka ei suo lapselleen herkkuja... :))

Niinpä niin...

Vierailija
14/14 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamuin illoin, ja itse ihmettelevät miten lapsella on reikiä. " Varmaan perinyt huonot hampaa" .

Meitä pitävät nipoina kun huuhtelen sellaiset lelut, joita pidetään suussa käyttäjän vaihtuessa, pidän huolta että jokainen käyttää omaa ruokailuvälinettä jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi