Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokajouluinen ankeuttaja vanhempi

Vierailija
18.12.2025 |

Kutsuin yksinäisen ja iäkkään vanhemman kotiini jouluksi. Hän ehti lyhyen puhelun aikana sanoa; no katsotaan olenko vielä elossa jouluaattona. Seuraavaksi, no katsotaan tulenko, kyllähän kutsusta voi aina kieltäytyä. Ja vielä lopuksi, että minustahan on pelkkää riesaa ja vaivaa.

Ja tämä jokaikinen joulu....

Muilla samanlaisia positiivisia vanhempia

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähetin lahjan, ja tulihan sieltä taas kiitokset, kera harmittelujen kun noin tuhlasin rahaa (n 40€ arvoinen lahja) ja voi kauhea kun laitoit herkkuja ja pitäisi laihduttaa.

En tiedä miksi enää edes lähetän, kun en ole koskaan osannut valita lahjaa niin ettei se aiheuttaisi harmitusta ja pahaa mieltä.

Edesmenneen äitini kanssa oli samanlaista. Hän huomautti aina, että oli tuhlattu rahaa ym. Oi voi, niin kallista.  Vanhoilla päivillään hän muuttui ja osti yöpukuja ja kuvakirjoja lapsenlapsille, jotka asuivat ulkomailla.

Vierailija
22/26 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olette itse käyttäneet näitä " ankeuttajia" kohtaan ? Vaikuttaa etteivät ole oikein halukkaita viettämään teidän kanssanne  armopala joulujanne!

Enemmän nuo kommentit kuulostavat siltä, että lapsuudessaan ovat saaneet usein kuulla olevansa tiellä ja haittona ja vaivaksi. Sitä samaa toistelevat itse vanhana.

Aikuisia lapsia, jotka yrittävät ottaa vanhukset mukaan omaan joulunviettoon, on turha syytellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vuosiin mennyt jos epäilyttää että kohteessa on joku kärttyinen vanhempi ihminen pakkojouluttamassa. Kotona on turvallisinta tunnelmaa ennakoiden.

Vierailija
24/26 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te keskustele sen vanhemman kanssa? Kyllä mä sanoisin, että mikä sua vaivaa  kun pitää aina puhua tuollaisia?

Vierailija
25/26 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yrittäisi keskustella asiasta. olisi vastaus, en minä sitten taida tulla, kun minä olen vain tällainen, enkä osaa olla niin kuin pitäisi, pilaisin vain muiden ilon, parempi kun olen kotona.

Vierailija
26/26 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma 80v äitini on tuollainen. Alkoi jo marraskuussa valittaa kuinka joulu on ihan yliarvostettu ja häntä ei voisi vähempää koko joulu kiinnostaa, joulu on lasten juhla jne jne. 

Omakin joulu menee pilalle siitä kitinästä. Joudun tämänkin joulun hänen kanssa viettämään, huoh 😑

Joudut viettämään?! Eikö hän juuri selvästi sano ettei joulu kiinnosta?