Jokajouluinen ankeuttaja vanhempi
Kutsuin yksinäisen ja iäkkään vanhemman kotiini jouluksi. Hän ehti lyhyen puhelun aikana sanoa; no katsotaan olenko vielä elossa jouluaattona. Seuraavaksi, no katsotaan tulenko, kyllähän kutsusta voi aina kieltäytyä. Ja vielä lopuksi, että minustahan on pelkkää riesaa ja vaivaa.
Ja tämä jokaikinen joulu....
Muilla samanlaisia positiivisia vanhempia
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Miten olette itse käyttäneet näitä " ankeuttajia" kohtaan ? Vaikuttaa etteivät ole oikein halukkaita viettämään teidän kanssanne armopala joulujanne!
Enemmän nuo kommentit kuulostavat siltä, että lapsuudessaan ovat saaneet usein kuulla olevansa tiellä ja haittona ja vaivaksi. Sitä samaa toistelevat itse vanhana.
Aikuisia lapsia, jotka yrittävät ottaa vanhukset mukaan omaan joulunviettoon, on turha syytellä.
En ole vuosiin mennyt jos epäilyttää että kohteessa on joku kärttyinen vanhempi ihminen pakkojouluttamassa. Kotona on turvallisinta tunnelmaa ennakoiden.
Ettekö te keskustele sen vanhemman kanssa? Kyllä mä sanoisin, että mikä sua vaivaa kun pitää aina puhua tuollaisia?
Jos yrittäisi keskustella asiasta. olisi vastaus, en minä sitten taida tulla, kun minä olen vain tällainen, enkä osaa olla niin kuin pitäisi, pilaisin vain muiden ilon, parempi kun olen kotona.
Vierailija kirjoitti:
Oma 80v äitini on tuollainen. Alkoi jo marraskuussa valittaa kuinka joulu on ihan yliarvostettu ja häntä ei voisi vähempää koko joulu kiinnostaa, joulu on lasten juhla jne jne.
Omakin joulu menee pilalle siitä kitinästä. Joudun tämänkin joulun hänen kanssa viettämään, huoh 😑
Joudut viettämään?! Eikö hän juuri selvästi sano ettei joulu kiinnosta?