Taantuma, lama, miksi tätä nyt haluaa kutsua jatkuu
Käteen jäävä summa pienenee ja pienenee kun leikataan ja nostetaan maksuja. Hallituksen toimet ei riitä vaan nyt kaupunkikin nosti veroja. Sekään ei vielä riitä kun kaiken tämän kurjan keskellä taloyhtiökin päätti tehdä suuren remontin ja vastike nousee monta sataa. Veikataan vielä että korotkin kääntyisi ensivuonna nousuun.
En tiedä enää kuinka tässä enää pärjää millään lailla kun tuota velkaakin on. Öisin ei saa enää nukuttua ja sitä herää aina aamuyöstä paniikkiin. Miettii vaan tulevaisuutta joka on aina vaan synkempi. Jossain kohtaa varmaan pinna palaa ja sitten käy jotain, pahoin pelkään.
Eipä ketään kiinnosta tietenkään mutta tekee hyvää edes valittaa täällä. Minä kun yksinäisenä en voi kenellekään valittaa muualla.
Kommentit (4)
Mä oon nyt työtön ja kun tämä lama vaan jatkuu, niin työttömäksi jäänkin! Jo yhteen uuteen ammattiin valmistuin tämän laman aikana ja nyt lähdin jo toista suorittamaan kun töitä ei vaan saa. Onneksi ei ole velkaa....
Suomessa nykyään joku päälle 4 tuhatta bruttona ei ole enää mikään luksuspalkka, koska elinkustannukset ovat nousseet kovasti ja valtio verottaa jo siitä summasta ihan järjettömästi niinku olis joku isotuloinen. Jos nostaa tulojaan vaikka 3700 eur kuukaudessa 4800 eur kk, niin siitä noususta ei jää palkansaajalle käteen paljoa paskaakaan. Kyllä tosiaan työnteko kannattaa.
Koska meillä on mm. Valtiovarainmisteri joka ulisee kehitysyhteistyöstä, halveksii (korkea)kulttuuria ja taidetta esitellen samalla julkisesti omia fetissejään, kuinka saa pilkkoa (vähempiosaisia) ja saksia paloiksi kaikkia (heikompiosaisia).
Joo ei tässä helppoa ole. Päivä kerrallaan.