Millainen on teidän joulumenu?
Täällä perinteisesti kinkkua, mutta ei perinteisiä ruokia vaan uuniperunaa, jouluista salaattia ym. Ja juustolautanen. Olisi kiva keksiä jotain uutta kaveriksi.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Ei kummosta. Perunaloota, lanttuloota, sinappisilliä ja salaatti.
Ja kinkkua.
Kastematojäätelöä ja pympyttisalaattia.
Tänään syöty riisipuuro aamupalaksi. Lounaaksi kinkkua, porkkana ja lanttulaatikkoa ja rosollia. Jälkiruokana kahvia ja pari suklaakonvehtia.
Päivällisellä ois perunalaatikkoa ja taas kinkkua.
Illalla ois tarkoitus leipoa joulutorttuja ja syödä tuoreena.
Vierailija kirjoitti:
Marina palaceen mennään syömään.
Ai jaa, Marina Palacen Joululounas tarjoiltiin vain 19.12.2025 asti
Mutta jos et saa Marinasta ruokaa, Kalastajatorpalla on Joululounas 25.12.2025 asti.
Mä vietin viikonloppuna joulua perheeni kanssa, joten jouluruokien sijaan tänään on karjalanpaistia ruuaksi. Kuulin jotain puhetta, että jotain jälkkäriä olisi myös.
1 henkilön joulumenu
aamianen
- riisipuuroa mansikkakeiton kanssa
- paistettuja kananmunia
- espanjalaista makkaraa
- pekonia
- kapselikahvia
- sitten on myös paahtoleipää. Papujakin on kaapissa, mutta en jaksanut.
- valmiiksi paistettua kinkkua siivuina (kalkkunaa ei ollut. Loppunut tai jotain. Olisin muuten ostanut lisäksi myös sitä)
- maksalaatikkoa
- porkkanalaatikkoa
- lanttulaatikkoa
- punajuuriviipaleita lasipurkissa (en pidä rosollista)
- valmiit kermaperunat
- italiansalaattia
- perunasalaattia
- jaloviinaglögiä
- alkoholitonta glögiä
- punaviiniä
- olutta, jossa on alle 3 prosenttia alkoholia
- pari rasiaa belgialaisia konvehteja
- jälkiruokia (piparkakkumuru, kermainen hyytelö)
- kreikkalaisia tapaksia (juustolautanen
- ranskalaisia juustoja (juustolautanen)
- kermakakku, jossa on suklaata ja kirsikkaa (olen syönyt jo pari päivää sitä)
Kalaa en ostanut. Ostan sitten vaikka uudeksi vuodeksi ja teen savulohibageleita tai jotain. En kuitenkaan jaksaisi syödä niin paljoa, että kannattaisi jouluksi ostaa. Kävin eilen ostamassa kaikki ruuat.
Kanaa , riisiä , vihanneksia ja olutta . Thaikuissa toista viikkoa :) vielä reilu viikko jäljellä
Lohta ja vihanneksia. Puuroa ja karjalanpiirakoita.
Kahville on kakkua.
Pizza taikinat kohoamassa, täytteet jokaisen oman maun mukaan. Omaani tomaatti, sipuli, mozzarella, valkosipuli ja tuore basilika.
-Kahvia, leipää jonka päällä juustoa, 2 joulutorttua, pari mandariiniä.
-Suklaata.
- eiliseltä jäänyt jauhelihatäytteinen iso tortilla, marjakiisseliä ja riisipuuroa
-lisää suklaata
-pari mandariinia
-myöhemmin tänään joskus 17 maissa: kinkkua, perunoita, porkkanalaatikkoa, sienisalaattia, rosollia, (pirkka)katkarapuskagen, piparkakkumaustettua tiramisua
- lisää suklaata
Riisipuuroa ja ruisleipää olen syönyt tänään.
banaania, nakkeja ja kokista. Olin suunnitellut meneväni Saleen eilen illalla. Meninkin tuntia ennen sulkemisaikaa, mutta kappas se olikin menossa kiinni etuajassa ja sain äkkiä ottaa noi, että saan edes jotain syötävää. Kiitos Sale ankeasta joulusta.
Vietin joulun ystävän kanssa, valmis kinkku oli, keitetyt perunat, savulohta, graavilohta rosollia, porkkana ja lanttulaatikkoa, joululimppua jälkkäriksi luumurahkaa ja konvehteja. Ei tehty paljoa ettei jää mätänemään nytkin jäi yli ja tarpeeksi.
Olen ollut kohta (vaihtelevalla menestyksellä) keto tsi vhh ruokavaliolla, ilman viljatuotteita ja voinut hyvin.
Nyt syön jo kolmatta päivää kaikenmaailman herkkuja (myös jouluruokia). Ja paljon on mennyt sokeria, petunaa ja viljatuotteita + toki kaikki perinteiset suomalaiset jouluherkut (ei kuitenkaan lanttulaatikkoa, sitä ei sisuskalut kestä)
No- mikä on tulos? Ihan hemmeti turvonnut olo, housut kiristää, naama on turvoksissa ja silmienalla kauheat pussit. Vatsa sekaisin, turvottaa, alavatsa kun rantapallon ois nielasdu, vähän väliä pitää käydä isommalla hädällä, röyhtäilen ja pieren vuoron perään.
Onneks tää on huomenna ohi. Aamulla rääppiäiset naamaan ja sit auton nokka kohti kotia ja illalla enää max 2 kananmunaa suuhun jos tuntuu että jotain kaipaa, ei mitään muuta.
Huuhtelen itseäni varmaan seuraavat 3 päivää runsaalla nesteytyksellä ja kevyellä keittoruoalla (hyvin niukasti suolaa) että saan suolistoni kuntoon ja tän hemmetin turvotuksen laskemaan. Auttaskohan saunominen ja hikoilu.
Vierailija kirjoitti:
Vietin joulun ystävän kanssa, valmis kinkku oli, keitetyt perunat, savulohta, graavilohta rosollia, porkkana ja lanttulaatikkoa, joululimppua jälkkäriksi luumurahkaa ja konvehteja. Ei tehty paljoa ettei jää mätänemään nytkin jäi yli ja tarpeeksi.
Ai niin ja itse tehtyä kotikaljaa
Vierailija kirjoitti:
Marina palaceen mennään syömään.
Siis S-ryhmän Grill It-bulkkiravintolaan.
Lihakeittoa ja itsetehtyä pizzaa, olutta.
Aamulla riisipuuro, Valion luumurusinakeitto, ruisleipä, kinkku, sinappi kananmuna, mandariini
Päivällä eilinen kolmen sipulin broilerisuikalekastike, perunat, ruusukaali, tomaatti/kurkku/paprika/olliivi/fetavihersalaatti
Illalla vähän suklaata tai jätski, omenaa ja mandariinia
Huomenna ja ylihuomenna joululaatikot, kinkku, rosolli ja tortut
Kalkkunarullaa, siihen kasvislisuke fetajuustolla uunissa. Lämminsavulohta, lämmikalaherkkua yms. Punaviiniä.
Lanttulaatikkoa ei ole koska en syö kaupan laatikoita ja nyt tänä Jouluna en voinut hakea kotona tehtyä laatikkoa.
Suklaakonvehteja, suolaiseksi pasteijoita.
Ai niin, olen pienituloinen.... en köyhäile Jouluna.