Kun ero meni hyvin - Kaipaan kokemuksia
Onko täällä ihmisiä, jotka voivat käsi sydämellä sanoa, että ero puolisosta sujui tosi hyvin ja rauhallisesti ja asiallisesti, ja ihan oikeasti välit ovat nyt hyvä?
Kaipaisin jotain positiivisia esimerkkejä.
Kommentit (2)
No meillä mielestäni meni.
Olimme yhdessä yli 20 vuotta. Viimeiset viisi vuotta sinniteltiin suhteessa. Minä olin tottunut jatkuvasti sovittelemaan ja joustamaan ja toimin kodin projektipäällikkönä, mies ei tehnyt esimerkiksi juuri mitään kotitöitä eikä huolehtinut mistään lasten asioista. Kyllästyin tähän aivan totaalisesti. Muutuin, kasvoin aikuiseksi. Tajusin, että haluan kumppanilta aivan erilaisia asioita kuin mitä sain. Molemmat olimme suhteessa tyytymättömiä, mutta mies olisi voinut jatkaa omien sanojensa mukaan kämppiksinä. Minä en halunnut antaa sellaista kuvaa parisuhteesta lapsille.
Ero oli kaikin puolin siisti ja asiallinen. Ehkä se kertoo siitä, että meillä ei ollut toisiamme kohtaan mitään erityisen suuria tunteita enää edes olemassa. Pystyimme täysin asiallisesti sopimaan raha-asiat, lasten asiat jne. Kummallakaan ei ollut mitään halua satuttaa toista tai olla millään lailla hankala.
Erosta on nyt kolme vuotta aikaa. Vietämme jouluaattoa yhdessä perheenä. Olemme miehen kanssa kavereita, eikä meidän kohtaamisiin liity mitään jännitteitä tms.
Olen todella tyytyväinen nykytilanteeseen.
0/5