Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi sairaana, töistä pois ja huono omatunto

Vierailija
18.12.2025 |

Lapsi on sairaana, ilmoitin esihenkilölle olevani tänään töistä pois. Mistä se johtuu, että koen siitä huonoa omaa tuntoa ja mietin koko ajan jo loppuviikkoa. Tervehtyyköhän lapsi ja jos ei, niin minua vaivaa jo valmiiksi jos joudun viikonlopunkin ilmoittamaan olevani poissa? 

Kenenkään työmäärään poissaoloni ei vaikuta, sillä ei oikeastaan ole mitään vaikutusta mihinkään. Itse teen ne pakolliset työtehtäväni koneella, ei niitä paljoa ole. Mutta se työpaikalle fyysisesti menemättä jättäminen on jotenkin se, mistä koen tätä vaikeutta. 

Pystytään isän kanssa aina luovimaan molempien töitä jonkin verran, jos ei toisella ole työmatkaa. Nyt sattuu isä olemaan työmatkalla ensi viikkoon asti. Vuositasolla poissaolo päiviä on ihan yksittäisiä, taitaa yksi olla tältä vuodelta tähän asti. 

Olen kehittynyt tässä, mutta sparratkaa vielä kuinka pääsisin lopullisesti eroon turhasta stressaamisesta asian suhteen.  Ajattelen tietenkin, että lapsi on tärkein ja nytkin mietin etten riskeeraa yhtään puolikuntoisena kouluun menon kanssa (ekaluokkalainen), ettei pahene tai tule jälkitautia.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla