Nyt jäitä hattuun! Näennäisten anteeksipyyntöjen on loputtava.
Koko anteeksipyyntösysteemi menettää merkityksensä, jos jokaisen mielensäpahoittajan oikkuja noudatetaan. Kyllä maailmassa niitä riittää.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Nyt entinen Miss Suomi jo harkitsee rikosilmoitusta persuille, jotka ovat loukanneet hänen kunniaansa ja mainettaan, ja mitätöineen hänen vilpittömän anteeksipyynnön aasialaisille. Hän ei halua olla missä tekemisissä persujen kanssa.
Tyypillinen vihervasemmistofemakko, puhuu mustan valkoiseksi. Lieneekö sannuli takapiruna?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kuulla suoraan persulta, että niiden anteeksipyynnöt on aina teeskentelyä.
Onko sinulla luetun ymmärtämisen vaikeuksia? Kyse on siitä, jos anteeksi pyyteleminen arkipäiväistyy, niin sen merkitys katoaa. On anteeksi pyytäjä sitten Sanna tai Jani.
Se, että persujen anteeksipyyntely arkipäiväistyy on kyllä ihan persujen omaa ansiota. Ei mikään muu puolue ole samanlainen, että on toistuvasti syytä pyydellä anteeksi.
"Minäkin olen vain ihminen!" t. Sanna
Empatia ei kuulu politiikkaan! t: Riikka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt entinen Miss Suomi jo harkitsee rikosilmoitusta persuille, jotka ovat loukanneet hänen kunniaansa ja mainettaan, ja mitätöineen hänen vilpittömän anteeksipyynnön aasialaisille. Hän ei halua olla missä tekemisissä persujen kanssa.
Persut on mainehaitta sekä valtiolle, että yksittäisille kansalaisille.
Sinä saat olla vapaasti mitä mieltä olet, mutta perussuomalaisilla on oma kannattajakuntansa, vaikka miten täällä heitä haukkuisit. Mutta joka tapauksessa itse olet anteeksipyynnön velkaa perussuomalaisille, koskapa heitä täälläkin haukut.
Olen ehkä vähemmistönä sitten tämän mielipiteeni kanssa, mutta minusta anteeksipyytäminen on kaunis, kristillinenkin tapa, jota ihmiset voisivat tehdä useamminkin. Ja sen ei aina tarvitse olla erityistä ripittäytymistä. Saatan itse sanoa vaikka työkaverille "anteeksi, kun vastasin sinulle aamulla hieman tylysti, minulla oli juuri kiire toimittaa eräs raportti ja en yksinkertaisesti ehtinyt katsoa sillä hetkellä sitä, mitä olit aikomassa näyttää minulle" tms., ja ihmiset ovat usein erittäin yllättyneitä, mutta myös yllättävän iloisia. Pieni sana voi auttaa paljon ilmapiirin kannalta.
Mielestäni nytkin anteeksipyyntö oli ihan hyvä, koska kuitenkin moni aasialainen oli (syystä) loukkaantunut. Mitä vikaa on anteeksipyytämisessä?
Heti aamusta vatipäiden kokoontumisajot käynnissä. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Oletko jotenkin pudonnut päällesi lapsena, vai muuten vaan heikkolahjainen?
Rasismi ei ole ok, missään muodossa. Vakava tilanne, kun kansanedustajat käyttäytyvät avoimen rasistisesti ja siihen ei tule mitään seuraamuksia, kuin teennäinen "anteeksi pyyntö".
Suomessakin asuu usea itämaa taustainen, joita näillä kuvilla annetaan avoimesti lupa irvailla, sekä heidän sukulaisiaan, ihan eduskuntatasolla. Ei mitenkään hyväksyttävää.
Kukaan migreenistä kärsivä ei venyttele silmiään noin. Älytöntä edes sellaisella puolustella ja nämä "edustajat" tulisi yksiselitteisesti erottaa viroistaan, ilman mitään kompensaatiota.
Osan viestistäsi allekirjoitan, mutta mielestäni on väärin lähteä arvioimaan, että jonkun anteeksipyyntö on "teennäinen". Jos joku pyytää minulta anteeksi (ilman mitään muttia), annan hänelle anteeksi.
Ylipäätään anteeksipyynnön kohdalla pitäisi olla todella suuri kynnys sille, että väittää toisen pyytävän anteeksi jotenkin "väärin" ja hänen pitäisi tehdä anteeksipyyntö jotenkin "paremmalla tavalla". Täysin Raamatun vastainen ajatus. Jos pyytää anteeksi ilman selittelyjä, pitäisi silloin anteeksi antaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ehkä vähemmistönä sitten tämän mielipiteeni kanssa, mutta minusta anteeksipyytäminen on kaunis, kristillinenkin tapa, jota ihmiset voisivat tehdä useamminkin. Ja sen ei aina tarvitse olla erityistä ripittäytymistä. Saatan itse sanoa vaikka työkaverille "anteeksi, kun vastasin sinulle aamulla hieman tylysti, minulla oli juuri kiire toimittaa eräs raportti ja en yksinkertaisesti ehtinyt katsoa sillä hetkellä sitä, mitä olit aikomassa näyttää minulle" tms., ja ihmiset ovat usein erittäin yllättyneitä, mutta myös yllättävän iloisia. Pieni sana voi auttaa paljon ilmapiirin kannalta.
Mielestäni nytkin anteeksipyyntö oli ihan hyvä, koska kuitenkin moni aasialainen oli (syystä) loukkaantunut. Mitä vikaa on anteeksipyytämisessä?
Ei siinä mitään vikaa ole, jos se sanotaan aidosti, oikeasta asiasta, oikeaan aikaan, oikealle taholle ja sen sanoo henkilö, joka sen on velkaa. Sitten se on hoidettu, siitä on otettu opiksi eikä siihen enää palata. Ja lopuksi: ettei se arkipäiväisty kuten amerikkalaisten tapa kysyä kaikilta, että mitä sinulle kuuluu. Kuitenkaan siihen ei odoteta syvälle luotaavaa vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä mitään vikaa ole, jos se sanotaan aidosti, oikeasta asiasta, oikeaan aikaan, oikealle taholle ja sen sanoo henkilö, joka
Niin, tässä tapauksessa pääministeri, joka on vastuussa ja edustaa hallitusta, pyysi anteeksi aasialaisilta, joita hallituspuolueen jäsenet olivat loukanneet. Mielestäni meni ihan kuvailemasi kaavan mukaan. Oikeasta asiasta oikeaan aikaan ja oikealle taholle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasismi ei ole ok, missään muodossa. Vakava tilanne, kun kansanedustajat käyttäytyvät avoimen rasistisesti ja siihen ei tule mitään seuraamuksia, kuin teennäinen "anteeksi pyyntö".
Suomessakin asuu usea itämaa taustainen, joita näillä kuvilla annetaan avoimesti lupa irvailla, sekä heidän sukulaisiaan, ihan eduskuntatasolla. Ei mitenkään hyväksyttävää.
Kukaan migreenistä kärsivä ei venyttele silmiään noin. Älytöntä edes sellaisella puolustella ja nämä "edustajat" tulisi yksiselitteisesti erottaa viroistaan, ilman mitään kompensaatiota.
Osan viestistäsi allekirjoitan, mutta mielestäni on väärin lähteä arvioimaan, että jonkun anteeksipyyntö on "teennäinen". Jos joku pyytää minulta anteeksi (ilman mitään muttia), annan hänelle a
Niin, olet oikeassa. Ei kukaan ole virheetön ja täydellinen. Ihmiset sanoo joskus vääriä asioita, loukkaavat vahingossa tai tahallaan, tai tekevät erehdyksiä tai vääriä valintoja. Niitä voi pyytää anteeksi ja sitten ottaa opiksi ja jatkaa elämää. Raamatussakin sanotaan, että jos joku teistä on synnitön, niin heittäköön ensimmäisen kiven.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persut on mainehaitta sekä valtiolle, että yksittäisille kansalaisille.
Sinä saat olla vapaasti mitä mieltä olet, mutta perussuomalaisilla on oma kannattajakuntansa, vaikka miten täällä heitä haukkuisit. Mutta joka tapauksessa itse olet anteeksipyynnön velkaa perussuomalaisille, koskapa heitä täälläkin haukut.
Nykyään kuuluvat luojan kiitos, pienpuolueisiin ja kannatus n. 10% luokkaa ja kannatus laskee kuin lehmän häntä.
Ja Persut ovat viimeistä kertaa hallituksessa, sillä he ovat kykenettömiä yhteistyöhön, sillä se nähtiin jo Sipilän hallituksessa, kun persut vaihdettiin Siniseen. Orpo oli pakon edessä ja laittoi Purran EK:n sätjynukeksi ja antoi vähän hillotolppaa, jotta sain EK vaatimukset läpi. Kukaan muu niitä ei olisi suostunut tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osan viestistäsi allekirjoitan, mutta mielestäni on väärin lähteä arvioimaan, että jonkun anteeksipyyntö on "teennäinen". Jos joku pyytää minulta anteeksi (ilman mitään muttia), annan hänelle a
Hieman eri asiasta puhumme ja mielestäni on irvokasta sinun vedota kristin uskoon.
Tämä ei ole mielipide asia, perussuomalaiset eivät näe toimineensa väärin ja rasistisesti ja pyytävät anteeksi vain aiheuttamaansa kohua, sekin muiden puolueiden vuoksi, joten ei todellakaan mitenkään vilpitön anteeksi pyytely. Ja eikö tää yksi naikkonen itsekin silmiä venytelleenä ihmetellyt "mitä tulisi pyytää anteeksi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen vihervasemmistofemakko, puhuu mustan valkoiseksi. Lieneekö sannuli takapiruna?
Hehehe... täydellinen näyte persujen sosiaalisista taidoista ja sivistyksestä. Ei ihme jos missi ei halua leimautua persuksi, kun se on mainehaitta.
"Minäkin olen vain ihminen!" t. Sanna