Lapsille toivotaan jopa vaippoja joululahjaksi, kun rahaa ei ole
Kommentit (69)
Hyvä ja tarpeellinen lahja tuo on jos kerran on vaippaikäisiä. Vaatteita muut ei osaa ostaa ja leluja kertyy kuitenkin liikaa,
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ja tarpeellinen lahja tuo on jos kerran on vaippaikäisiä. Vaatteita muut ei osaa ostaa ja leluja kertyy kuitenkin liikaa,
Jos kerran vaatteet, lelut ja tarvikkeet saadaan ilmaiseksi, niin miten ei ole varaa vaippoihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se hallituksen vika ole, jos itseään aikuisena pitävän aivotoiminta sijaitsee alapäässä.
Sinulla ei ole normaalia aivotoimintaa.
Mene töihin.
Aina tämä sama fraasi. Viimeksi tällä viikolla sain viestejä hakemistani työpaikoista. Hakijoita oli 231, 132 ja 63. Minulla on kaksi tutkintoa ja 11 vuoden työkokemus hakemaltani alalta. En päässyt haastatteluunkaan.
Miten ei ole varaa vaippoihin mutta on varaa lapsiin?
Lapsen hinta länsimaissa on noin 100-200k€, 18 ikävuoteen asti.
Voiko joku selittää logiikan tässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran vaatteet, lelut ja tarvikkeet saadaan ilmaiseksi, niin miten ei ole varaa vaippoihin?
Lapsella voi olla omien sisarusten tai tutuilta saatuja vaatteita ja leluja ihan tarpeeksi. Vaippoja ei voi uudelleen käyttää (tai harva tuskin nykyaikana käyttää pestäviä harsovaippoja). Ei ainakaan köyhät, jotkut ekoihmiset ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsella voi olla omien sisarusten tai tutuilta saatuja vaatteita ja leluja ihan tarpeeksi. Vaippoja ei voi uudelleen käyttää (tai harva tuskin nykyaikana käyttää pestäviä harsovaippoja). Ei ainakaan köyhät, jotkut ekoihmiset ehkä.
Luulisi että vaipat ostetaan ensimmäiseksi sapuskojen jälkeen, jos kerran kaikki muu jo löytyy. Mihin ne tuet työnnetään?
Lapset pois, jos on noin vakavia elämänhallinnan ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen huomannut, että hyväkuntoiset lasten tarvikkeet: vaatteet, lelut, syötyötuoli jne. ei liiku edes ilmaiseksi. Merkkivaattet kyllä tultaisiin hakemaan, eli se siitä vähäosaisuudesta täällä omalla asuinalueellani.
Itse olen keskituloinen ja olen aina ilolla ottanut noita vastaan ystäviltäni ja käytyökuntoiset lahjottaisin eteenpäin jos jollekin kelpaisi.
Sama kokemus. Laitoin kirppikselle uutena ostettuja vuoden vanhoja vaatteita reilusti alle eurolla ja vaan kalliimmat merkkivaatteet ostetaan. Sama muiden lastentarvikkeiden kanssa. Vain merkki kelpaa ja parin vuoden vanhaa Ikea syöttötuolia ei halua kukaan edes ilmaiseksi, vaikka on käytännössä uutta vastaavassa kunnossa. Asun siis muuttovoittoalueella, jossa paljon lapsiperheitä, mutta täällä ei ilmeisesti ole niin vähävaraisia, että muu kuin merkkikama kelpaisi.
Me ollaan suomalainen, valkoihoinen, perhe. Mutta sen verran on aikojen saatossa lurahtanut kusta sekaan, että terveyshaasteita löytyy. Tiukkaa on, todella tiukkaa. Vaikka ei meikata, juoda, polteta eikä käytetä huumeita. Äänestän seuraavissa vaaleissa Vasemmistoliittoa, koska he ajavat köyhän asiaa.