Rintaraivari seitsenviikkoisella?
Meidän neiti kohta 7 viikkoa on alkanut raivota rinnalla... En ole joka kerta ihan varma että mistä johtuu, mutta mahtaisikohan olla ikään liittyvä juttu? Onko muilla samanikäisten vanhemmilla kokemuksia?
Maitoa tulee riittävästi, voi olla välillä jopa suihkutissistäkin mutta mietin että ei kai vain ole röörit tukossa tai korvissa jotakin niin että imeminen jopa sattuisi... Tyttönen lutkuttaa kyllä tuttiakin aika paljon ja pelottaa sekin että onkohan nyt sitten kiukustunut siitä kun sitä apetta ei tulekaan yhtä helpolla (tuttipullosta tosin ei ole juuri ruokittu, ehkä kaksi kertaa tähän mennessä)? Kaipailisin kommentteja, kokemuksia?
Kommentit (3)
Päivällä tein sitten siten että kun alkoi riehua rinnalla laitoin hänet vaunuihin ja lähdin vaunuttelemaan, niin nukahti, eli näin tajusin lopulta että väsymyksestä oli kiinni ja kun edellisestä syötöstä oli tosiaan vaan vähän aikaa.
Eli minä totuin esikoiselle tarjoilemaan aina rintaa, joka kitinään. Tämä kakkonen onkin sellainen, ettei halua nukahtaa rinnalle vaan haluaa tutin suuhun ja nukahtaa " rauhassa" . Kun minä tarjosin rintaa, saattoi ottaa suuhun ja sitten nypätä sitä, ja huutaa. Toinen mikä tuli mieleen, niin tämä samainen kakkonen on sellainen että sitten kun päättää syödä, syö yleensä huudon kanssa. Eli repii tissiä ja huutaa kun ei sieltä heru heti mitään. Sitten kun alkaa herua niin syö vähän aikaa tyytyväisenä ja sitten alkaa taas itkeä. Pitää vauhdissa vaihtaa toiselle rinnalle ja siitä sitten jatkaa. Vauvat ovat kyllä aika konstikkaita, olen ollut tämän toisen kanssa ihan ihmeissäni, kun toimii ihan eritavalla kuin ensimmäinen!
Tuli vielä mieleen, että totuin esikoisen tiheisiin ruokailuihin niin, että tarjosin tälle toiselle joka välissä tissiä. Ei kelvannut. Saattaa päivällä olla syömättä jopa 9-16 vaikka on unien välissä hereillä. Tuntuu tosi kummalta kun me esikoisen kanssa syödään tuossa jo ruuat ja välipalat kun toinen vaan kieltäytyy syömästä. Hyvin on kasvanut kuitenkin ja nyt isompana(5kk)jo säännöllistynyt ja syö päivisin 3-5t välein, mun mielestä harvoin kun on kerran pelkällä rintamaidolla edelleen.
voisiko johtua väsymyksestä? Meillä vauva alkoi riehua rinnalla n. 2 viikon iästä lähtien, varsinkin ennen yöunille menoa, mutta myös päivällä. Alkoi imemään mutta ikään kuin nyki rintaa, otti kiinni ja päästi irti, lopulta yltyi täyteen huutoon, jota välillä illalla kesti tunnista kahteen tuntiin (välillä jo pelkän rinnan tarjoaminen kerran yllytti täyteen huutoon). Huomasin, että kyse oli meillä yliväsymyksestä, usein oli edellisestä syötöstä kulunut vain ½-1 h kun alkoi kitistä ja tarjosin sitten rintaa, josta hermostui täysin kun hän ei oikein osannut nukahtaa rinnalle. Toisaalta vauvan viesti oli epäselvä kun hän aina tarttui rintaan innokkaasti mutta sitten päästi irti, eli oli hankala aluksi tajuta että se olikin väsymystä.