Miksi suomalaisten pitää taistella rasismia vastaan kun Suomessa ei ole rasismia?
Ei ole mitään taisteltavaa rasismiin nähden. Eduskunnassa turhaa keskustelua rasismista. Ihmisiä pelotellaan rasismilla niin, ettei kukaan uskalla edes ottaa kantaa mihinkään.
Kommentit (98)
Suomihan on hyvin pieni kansakunta jolla on oikeius puolustaa itseään vihanielisiltä ulkolaisvalloilta. Se ei ole rasismia
Vierailija kirjoitti:
Rasismi ei poistu sillä että sanotaan että meillä ei sitä ole.
Rasismi on tullut suomeen kun vassarit jauhaa että sitä on vaikkei oikeasti olekaan !
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole totta. Kun se sana on loppuun kulutettu ja nostetaan aina tuomitsevaksi.
Ei suomessa ole rasismia vain realismia !
Tuosta rasismista jauhaminen on jonkin sortin muoti-ilmiö mihin iso osa ihmisistä on jo lopen kyllästynyt. Ainakin minä olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasismi on tullut suomeen kun vassarit jauhaa että sitä on vaikkei oikeasti olekaan !
Aivan siihen väitteeseen ja tuomitsemiseen tarttuvat monet poliittiset alueet, jotta saavat lehdistössä huomiota.
Suomessa rasismia esilletuovat haluavat vain ja ainoastaan julkisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta rasismista jauhaminen on jonkin sortin muoti-ilmiö mihin iso osa ihmisistä on jo lopen kyllästynyt. Ainakin minä olen.
Niin olen minäkin, mutta kun tuomioita jakavat monet tahot. Normaalin kansalaisen on koko ajan oltava varuillaan.
Some on tämänkin paska meille tuottanut. Apinoidaan ongelmia muualta ja kun niitä on hankala löytää näin sivistysvaltiossa niin keksitään niitä tyhjästä jotta pääsee samaan narratiiviin muiden maiden öyhöttäjien kanssa.
Säälittävää määkimistä ja muiden seuraamista. Hävetkää.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä et olisi, jos sitä jatkuvasti kohtaisit. Missi sanoi, että on kohdannut paljon rasismia elämässään Suomessa. Ja hän on valkoinen. Eräs tummahiuksinen suomalainen sanoi, että on kohdannut paljon rasismia suomessa. Hänen vanhemmat ja isovanhemmat yms ovat täysin suomalaisia. Moni mustaihoinen nuori sanoo kohtaavansa jatkuvasti rasismia. Ja itse olen nähnyt kun 1-2 luokkalaisia poikia on vanhemoi nainen haukkunut raiskareiksi.
Rasismiin voi olla kyllästynyt, jos se ei kohditu itseensä muutakuin omana rasismina.
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta kun ei ole edes mitään poistettavaakaan alkuunkaan!
Nyt kun erilaisten ihmistyyppien imitointi läpällä on sallittua Suomessa, kun kansanedustajatkin sitä tekevät niin aloitan:
Kuvaan siis itseäni läpällä, niin osaan varautua muiden läppiin:
Hapuilen käsilläni silmät puristettuina kiinni ja törmäilen huonekaluihin ja ihmisiin. Kaadun, ihmiset nauravat.
Veikkaa, millä tavalla poikkean normisuomalaisesta ja jos keksit, esitä lisää läpällä heitettyjä imitointeja.
Vierailija kirjoitti:
Rasismista puhuminen joka yhteydessä saa sen menettämään merkityksensä. Jos aina vedotaan ihonväriin silloinkin kun siitä ei ole kyse, ihmiset eivät usko niitäkään kertoja jolloin oikeasti on ollut kyse rasismista.
Ulkomailta seuraan suomalaisten rasismikeskusteluja. Ihmiset eivät edes ymmärrä mistä puhuvat. Täällä ulkomailla rasismi on ihan eri asia kuin suomalaisten kukkakedolla ja ihannemaassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin olen minäkin, mutta kun tuomioita jakavat monet tahot. Normaalin kansalaisen on koko ajan oltava varuillaan.
En itse koe olevani koko ajan varuillani. Ja koen olevani "normaali kansalainen". Mutta mitä ne epänormaalit on? Niitä tummaihoisia wokeja?
Lapsellinen silmien venyttelykohu. Samaan aikaan 15 ihmistä murhataan rasistisin motiivein ja yli 30 loukkaantuu. Siitä ei meuhkata rasismikohuna. Lastentarhalaisten tasolla olevat toimittajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta kun ei ole edes mitään poistettavaakaan alkuunkaan!
Eli me normaalit haluamme, että epänormaaleja saa nimitellä yms, eikä se ole rasismia?
Juuri näin, toimittajat ja tiktokkaajat yrittävät löytää kohua siitä mitä ei ole olemassa. Miten näihin todella turhiin rasismikohuihin tulee suhtautua. Tuomita ne pitää.
Vierailija kirjoitti:
Ei suomessa ole rasismia vain realismia !
Selitys se tuokin on.