Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Volkkarin sähköautojen akut havaittu haasteellisiksi

Vierailija
15.12.2025 |

"Tutkimuksen perusteella ei löydetty yksiselitteistä syytä havaittuun ongelmaan, mutta jatkuva akkua kuormittava pikalataaminen yhdistettynä riittämättömään lämmönhallintaan nopeuttaa akkua vanhentavaa prosessia."

https://www.theseus.fi/handle/10024/906579

 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä yksityishenkilön kannata noihin sähkövehkeisiin sekaantua, jos ja kun jotain voimalinjasta hajoaa niin puhutaan useista tuhansista, ei muutamista satasista. Lisäksi tehdas varmistanut ettei tiettyjä kalliita osia voi käyttää käytettynä toisista autoista, vaan aina pitää ostaa uusi heiltä. Leasing-autona tai uutena takuun alaisena voi ostaakin.

Vierailija
2/13 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä yksityishenkilön kannata noihin sähkövehkeisiin sekaantua, jos ja kun jotain voimalinjasta hajoaa niin puhutaan useista tuhansista, ei muutamista satasista. Lisäksi tehdas varmistanut ettei tiettyjä kalliita osia voi käyttää käytettynä toisista autoista, vaan aina pitää ostaa uusi heiltä. Leasing-autona tai uutena takuun alaisena voi ostaakin.

Toyota laatuun voit luottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksikäyttö taitaa olla mille tahansa litium-akulle. Normaalikäytössä VW konsernin akkujen kuluminen on ollut ennakoitua vähäisempää. Mikä on linjassa muihin valmistajiin.

Vierailija
4/13 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä yksityishenkilön kannata noihin sähkövehkeisiin sekaantua, jos ja kun jotain voimalinjasta hajoaa niin puhutaan useista tuhansista, ei muutamista satasista. Lisäksi tehdas varmistanut ettei tiettyjä kalliita osia voi käyttää käytettynä toisista autoista, vaan aina pitää ostaa uusi heiltä. Leasing-autona tai uutena takuun alaisena voi ostaakin.

Toyota laatuun voit luottaa.

Varmasti totta mutta heidän tekniset ratkaisut eivät ole tätä päivää. Automaattiset ajovalot? Niitä menee lyhdyt pimeänä tuolla jatkuvasti. Jokaisessa auton vanteessa oma bt-lähetin rengaspaineille? Noita hajoaa jatkuvasti tai patterit loppuvat, typerä ratkaisu. Voisin jatkaa loputtomiin mutta nyt ei kerkiä.

Vierailija
5/13 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä yksityishenkilön kannata noihin sähkövehkeisiin sekaantua, jos ja kun jotain voimalinjasta hajoaa niin puhutaan useista tuhansista, ei muutamista satasista. Lisäksi tehdas varmistanut ettei tiettyjä kalliita osia voi käyttää käytettynä toisista autoista, vaan aina pitää ostaa uusi heiltä. Leasing-autona tai uutena takuun alaisena voi ostaakin.

Se akusto on niin iso ja kallis riski, että en edes harkitsisi sellaista autoa, jossa ei ole akkutakuu voimassa itselleni omaksi.

Vierailija
6/13 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidampa jatkaa ajelua 2000-luvun alun volvollani enkä sotkeudu nohin hinttivispilöihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeilla pikalataustehoilla kilpaileminen ei ole hyväksi akulle. Tesla Model 3/Y on hyvin konservatiivinen pikalaturilla kun akku alkaa täyttymään kun moni muu merkki lataa vielä 80% akkutasossa melkein 100kW teholla. Tulevaisuudessa näemme kumpi tapa on parempi akuille, mutta olennaista on että jäähdytys toimii kaikissa tilanteissa niin että kennot eivät lämpene liikaa.

Vierailija
8/13 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volkkarin romut kun jättää ostamatta niin säästyy monelta murheelta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidampa jatkaa ajelua 2000-luvun alun volvollani enkä sotkeudu nohin hinttivispilöihin.

Viime vuosisadan bemarilla mennään.

Vierailija
10/13 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä yksityishenkilön kannata noihin sähkövehkeisiin sekaantua, jos ja kun jotain voimalinjasta hajoaa niin puhutaan useista tuhansista, ei muutamista satasista. Lisäksi tehdas varmistanut ettei tiettyjä kalliita osia voi käyttää käytettynä toisista autoista, vaan aina pitää ostaa uusi heiltä. Leasing-autona tai uutena takuun alaisena voi ostaakin.

Toyota laatuun voit luottaa.

Varmasti totta mutta heidän tekniset ratkaisut eivät ole tätä päivää. Automaattiset ajovalot? Niitä menee lyhdyt pimeänä tuolla jatkuvasti. Jokaisessa auton vanteessa oma bt-lähetin rengaspaineille? Noita hajoaa jatkuvasti tai patterit loppuvat, typerä ratkaisu. Voisin jatkaa loputtomiin mutta nyt ei kerkiä.

Ei tässä tarkoitettu mitään uusia toyotoja vaan yli 15 vuotta vanhoja, ne on laatupelejä, jotka toimii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidampa jatkaa ajelua 2000-luvun alun volvollani enkä sotkeudu nohin hinttivispilöihin.

Viime vuosisadan bemarilla mennään.

Ei taida olla mikään 3-pyttyinen litran turbokone?

 

Vierailija
12/13 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Jokaisessa auton vanteessa oma bt-lähetin rengaspaineille? "

Yleensä rangaspainevalvonta perustuu ABS-sensoreiden havaitsemaan pyörimisnopeuksien eroon. Vähemmistönä ovat ne autot joissa on aktiivisesti painetta mittaavat venttiilit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi mitään autoa joka on vanha taksi. Taksejahan nämä runsaasti pikaladatut sähköautotkin järjestään ovat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi