Volkkarin sähköautojen akut havaittu haasteellisiksi
"Tutkimuksen perusteella ei löydetty yksiselitteistä syytä havaittuun ongelmaan, mutta jatkuva akkua kuormittava pikalataaminen yhdistettynä riittämättömään lämmönhallintaan nopeuttaa akkua vanhentavaa prosessia."
https://www.theseus.fi/handle/10024/906579
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Eipä yksityishenkilön kannata noihin sähkövehkeisiin sekaantua, jos ja kun jotain voimalinjasta hajoaa niin puhutaan useista tuhansista, ei muutamista satasista. Lisäksi tehdas varmistanut ettei tiettyjä kalliita osia voi käyttää käytettynä toisista autoista, vaan aina pitää ostaa uusi heiltä. Leasing-autona tai uutena takuun alaisena voi ostaakin.
Toyota laatuun voit luottaa.
Taksikäyttö taitaa olla mille tahansa litium-akulle. Normaalikäytössä VW konsernin akkujen kuluminen on ollut ennakoitua vähäisempää. Mikä on linjassa muihin valmistajiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä yksityishenkilön kannata noihin sähkövehkeisiin sekaantua, jos ja kun jotain voimalinjasta hajoaa niin puhutaan useista tuhansista, ei muutamista satasista. Lisäksi tehdas varmistanut ettei tiettyjä kalliita osia voi käyttää käytettynä toisista autoista, vaan aina pitää ostaa uusi heiltä. Leasing-autona tai uutena takuun alaisena voi ostaakin.
Toyota laatuun voit luottaa.
Varmasti totta mutta heidän tekniset ratkaisut eivät ole tätä päivää. Automaattiset ajovalot? Niitä menee lyhdyt pimeänä tuolla jatkuvasti. Jokaisessa auton vanteessa oma bt-lähetin rengaspaineille? Noita hajoaa jatkuvasti tai patterit loppuvat, typerä ratkaisu. Voisin jatkaa loputtomiin mutta nyt ei kerkiä.
Vierailija kirjoitti:
Eipä yksityishenkilön kannata noihin sähkövehkeisiin sekaantua, jos ja kun jotain voimalinjasta hajoaa niin puhutaan useista tuhansista, ei muutamista satasista. Lisäksi tehdas varmistanut ettei tiettyjä kalliita osia voi käyttää käytettynä toisista autoista, vaan aina pitää ostaa uusi heiltä. Leasing-autona tai uutena takuun alaisena voi ostaakin.
Se akusto on niin iso ja kallis riski, että en edes harkitsisi sellaista autoa, jossa ei ole akkutakuu voimassa itselleni omaksi.
Taidampa jatkaa ajelua 2000-luvun alun volvollani enkä sotkeudu nohin hinttivispilöihin.
Nopeilla pikalataustehoilla kilpaileminen ei ole hyväksi akulle. Tesla Model 3/Y on hyvin konservatiivinen pikalaturilla kun akku alkaa täyttymään kun moni muu merkki lataa vielä 80% akkutasossa melkein 100kW teholla. Tulevaisuudessa näemme kumpi tapa on parempi akuille, mutta olennaista on että jäähdytys toimii kaikissa tilanteissa niin että kennot eivät lämpene liikaa.
Volkkarin romut kun jättää ostamatta niin säästyy monelta murheelta.
Vierailija kirjoitti:
Taidampa jatkaa ajelua 2000-luvun alun volvollani enkä sotkeudu nohin hinttivispilöihin.
Viime vuosisadan bemarilla mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä yksityishenkilön kannata noihin sähkövehkeisiin sekaantua, jos ja kun jotain voimalinjasta hajoaa niin puhutaan useista tuhansista, ei muutamista satasista. Lisäksi tehdas varmistanut ettei tiettyjä kalliita osia voi käyttää käytettynä toisista autoista, vaan aina pitää ostaa uusi heiltä. Leasing-autona tai uutena takuun alaisena voi ostaakin.
Toyota laatuun voit luottaa.
Varmasti totta mutta heidän tekniset ratkaisut eivät ole tätä päivää. Automaattiset ajovalot? Niitä menee lyhdyt pimeänä tuolla jatkuvasti. Jokaisessa auton vanteessa oma bt-lähetin rengaspaineille? Noita hajoaa jatkuvasti tai patterit loppuvat, typerä ratkaisu. Voisin jatkaa loputtomiin mutta nyt ei kerkiä.
Ei tässä tarkoitettu mitään uusia toyotoja vaan yli 15 vuotta vanhoja, ne on laatupelejä, jotka toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidampa jatkaa ajelua 2000-luvun alun volvollani enkä sotkeudu nohin hinttivispilöihin.
Viime vuosisadan bemarilla mennään.
Ei taida olla mikään 3-pyttyinen litran turbokone?
" Jokaisessa auton vanteessa oma bt-lähetin rengaspaineille? "
Yleensä rangaspainevalvonta perustuu ABS-sensoreiden havaitsemaan pyörimisnopeuksien eroon. Vähemmistönä ovat ne autot joissa on aktiivisesti painetta mittaavat venttiilit.
En ostaisi mitään autoa joka on vanha taksi. Taksejahan nämä runsaasti pikaladatut sähköautotkin järjestään ovat.
Eipä yksityishenkilön kannata noihin sähkövehkeisiin sekaantua, jos ja kun jotain voimalinjasta hajoaa niin puhutaan useista tuhansista, ei muutamista satasista. Lisäksi tehdas varmistanut ettei tiettyjä kalliita osia voi käyttää käytettynä toisista autoista, vaan aina pitää ostaa uusi heiltä. Leasing-autona tai uutena takuun alaisena voi ostaakin.