Vihdoinkin metsästyslaki muuttuu järkeväksi
https://www.metsalehti.fi/artikkelit/metsastyslaki-muuttuu-onko-sudenme…
Ei voi olla oikein että muutama viherhöhö pitää koko metsästyskulttuuria panttivankinaan ja estää valituksillaan järkevän kannanhoidollisen työn.
Kommentit (172)
Minun puolestani sopii jos te siellä kehäkolmosen sisäpuolella haluatte susia niin fine. Mutta pitäkää ne siellä.
Täällä pirkanmaalla ei ollut susia 100 vuoteen ja lapsuudessani oli turvallista leikkiä kotona pihalla, myös maaseudulla. Nyt ei lapsia voi susi vaaran takia päästää ulos valvomatta.
Edelleen ihmettelen mihin niitä susia tarvitaan, ei tarvittu minun nuoruudessani eikä mielestäni nytkään. Miksi minun pitää elää pelossa jonkun susihalaajan unelmien takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metsästäjä tappaa Suomessa vuodessa enemmän ihmisiä kun sudet ovat tappaneet sadassa vuodessa.
MIESVIHA NÄKYVÄKSI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Meinaatko, että ei ole naismetsästäjiä?
Sovinisti.
Vierailija kirjoitti:
Minun puolestani sopii jos te siellä kehäkolmosen sisäpuolella haluatte susia niin fine. Mutta pitäkää ne siellä.
Täällä pirkanmaalla ei ollut susia 100 vuoteen ja lapsuudessani oli turvallista leikkiä kotona pihalla, myös maaseudulla. Nyt ei lapsia voi susi vaaran takia päästää ulos valvomatta.
Edelleen ihmettelen mihin niitä susia tarvitaan, ei tarvittu minun nuoruudessani eikä mielestäni nytkään. Miksi minun pitää elää pelossa jonkun susihalaajan unelmien takia?
Pelkäätkö myös saukkoa?
Vierailija kirjoitti:
Metsästäjä tappaa Suomessa vuodessa enemmän ihmisiä kun sudet ovat tappaneet sadassa vuodessa.
Eivät ole oppineet asetta käyttämään saati metsässä liikkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Tietäsittepä kuinka paljon metsästäjiä teidän parkumisenne naurattaa. Muistakaa jankuttaa streotypioistanne myös, vielä hauskempaa.
Ei kiinnosta, nehän nyt nauraa vaikka ja mille, tappamilleen eläimillekin.
Perinteinen metsästys tarkoitti sitä, kun luonnon eläimiä syystä metsästettiin ruuaksi. Siihen liittyi kunnioitus ja kohtuus sekä ymmärrys siitä, miten lounnossa pitää toimia, jotta se kestää ja myös jatkossa sitä voi verottaa.
Nykyiset pyssysankarit eivät ymmärrä tuosta edes alkeita, eivätkä edes tunne lajilleen mitä ampuvat. Siinä menee metsot ja maastopyöräilijät samaan nippuun. Motiivi ei ole ruuan hankinta, vaan psyykkisesti häiriintyneet henkilöt purkavat omia patoutumiaan t.appamalla viattomia luontokappaleita. Kuka syö suden tai saukon lihaa? Niinpä. Kun edes pantasutta ei osata erottaa, niin sekasortoinen ammuskelu vain hajottaa laumat ja ongelmat lisääntyvät entisestään.
Tässä näkyy parhaiten, miten pelko ja tietämättömyys johtaa hysteeriseen reagointiin, ja syntymähullut väkivaltaiset psykopaatit pääsee toteuttamaan perversioitaan.
Vierailija kirjoitti:
Sinun elämäsi on pelottavaa ilman susia tai niiden kanssa. Kun näkee asiat avaimenreiästä, ei ole ihmekään että pelottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Susi on Suomessa erittäin uhanalainen. Luken mukaan pienin geneettisesti elinvoimainen populaatiokoko lyhyellä aikavälillä on yli 500 sutta. Pitkällä aikavälillä luku on vielä suurempi. Lähempänä tuhatta. Toki susikannan pitäisi jakautua tasaisesti koko maahan, myös Lappiin. Ja susien saaliseläinten määrää pitäisi vähentää, varsinkin vieraslaji valkohäntäpeuraa, ja voisi vaikka vapauttaa metsästysluvat niin, että myös yksittäiset seuroihin kuulumattomat metsästäjät voisivat metsästää niitä helposti valtion ja kuntien mailla. Peurojen ym. ruokinta pitäisi kieltää.
Koitapa puhua järkeä näille metsässä nussijoille, jotka kiimaisena ammuskelevat vahingossa toisiaan. Epäilen pahasti, että kiinnostus suden metsästykseen on yhteydessä raiskausintoon.
Oliko niin että siitä puhe mistä puute. Mikä muuten on suhteesi tuohon raiskailuun ja serkkujen nussimiseen?
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen ei kannattaisi ryhtyä mihinkään "kannanhoidolliseen metsästykseen" ennen kuin saa pidettyä oman kantansa kurissa.
On käsittämätöntä, että muutamasta sudesta jaksetaan parkua, kun meitä on täällä viisi miljoonaa. Siinä olisi sudellekin työmaata, hoidella ihmisen kantaa!
Päästävät itse koiransa suden suuhun ja sitten syyttävät sutta.
Joka kerta tulee yllätyksenä näille "metsästäjille", että susi voi syödä koiran.
Vain narsisti toimii noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Susi on Suomessa erittäin uhanalainen. Luken mukaan pienin geneettisesti elinvoimainen populaatiokoko lyhyellä aikavälillä on yli 500 sutta. Pitkällä aikavälillä luku on vielä suurempi. Lähempänä tuhatta. Toki susikannan pitäisi jakautua tasaisesti koko maahan, myös Lappiin. Ja susien saaliseläinten määrää pitäisi vähentää, varsinkin vieraslaji valkohäntäpeuraa, ja voisi vaikka vapauttaa metsästysluvat niin, että myös yksittäiset seuroihin kuulumattomat metsästäjät voisivat metsästää niitä helposti valtion ja kuntien mailla. Peurojen ym. ruokinta pitäisi kieltää.
Koitapa puhua järkeä näille metsässä nussijoille, jotka kiimaisena ammuskelevat vahingossa toisiaan. Epäilen pahasti, että kiinnostus suden metsästykseen on yhteydessä raiskausintoon.
Oliko niin että siitä puhe
Metsässä raiskataan susia, ei pelkästään ammuta. Kertoo paljon teistä.
Vierailija kirjoitti:
No ei toki ollut susia, käytännössä koko Suomessa kun ne tapettiin kaikki pois. Sittemmin Suomen alkuperäiseen eläinlajistoon kuuluva susi saatiin palautettua ja suojelun ansiosta susikanta on jo paremmalla tolalla, mutta se on vielä erittäin uhanalainen.
Minkälaista metsästystä on upottaa elävä olento säkissä järveen?
Vierailija kirjoitti:
Ai susia tasaisesti koko Suomeen, myös pk-seudulle ja Lapin tuntureille? Oletko vähän vajaa? Miksi et vaadi saimaannorppaa tasaisesti koko Suomeen? 😂
Itärajan takana on satoja tuhansia susia, susi ei ole uhanalainen laisinkaan jos Venäjän kannat otetaan mukaan laskelmiin. Asutusalueille sudet eivät kuulu.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luke on luvuissaan hakoteillä tai salailee oikeita kantalukuja. Havaintoja tehdään siviilien toimesta vähän väliä. Oikea luku taitaa olla 2000-3000 sutta jos ei enemmänkin. Sitä paitsi mihin Suomessa tarvitaan susia, Venäjällä niitä on tarpeeksi ja koko ajan tulee rajan yli lisää.
Te aina valehtelette noin. Tavallinen suomalainen kyllä uskoo viranomaista ennemmin kuin lapinlahtelaista "rehtiä" metsästäjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIESVIHA NÄKYVÄKSI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Meinaatko, että ei ole naismetsästäjiä?
Sovinisti.
Kun ei näillä susikiimaisilla ole aivot aina mukana.
Vierailija kirjoitti:
Miksi suunnistajat ei koskaan kohtaa susia tai tule syödyksi? Iltarasteja on joka ikinen ilta Suomessa joka pitäjässä ja joka järven kainalossa ja suon mutkassa. Ainakin joka radan pari ensimmäistä suunnistaja juoksee ihan tyhjään metsään. Luulisi olevan homma jossa sudet käy päälle, jos olisi susia Suomen metsissä paljon.
Myös lapset suunnistaa.
Meillä kävi pihassa susi. Pelkäsi ihmistä. Ei ilmoitettu minnekään eikä ilmoiteta.
Ei vienyt koiriakaan, koska olivat aidatulla alueella ulkoilemassa.
Metsässä raiskataan susia, ei pelkästään ammuta. Kertoo paljon teistä.
Miksi sinä susia raiskaat? Eikö se ole vaarallista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi suunnistajat ei koskaan kohtaa susia tai tule syödyksi? Iltarasteja on joka ikinen ilta Suomessa joka pitäjässä ja joka järven kainalossa ja suon mutkassa. Ainakin joka radan pari ensimmäistä suunnistaja juoksee ihan tyhjään metsään. Luulisi olevan homma jossa sudet käy päälle, jos olisi susia Suomen metsissä paljon.
Myös lapset suunnistaa.
Samoin me luontokuvaajat. Suden randomilla näkeminen luonnossa on käytännössä mahdotonta. Susia voi kuvata vain valokuvaushaaskoilla.
Yksi tuttu kuvaaja sai hienon kuvan karkuun juoksevan suden pyllystä. Ei voittanut vuoden luontokuvaa se epätarkka pörrökuva.
Ihmisen ei kannattaisi ryhtyä mihinkään "kannanhoidolliseen metsästykseen" ennen kuin saa pidettyä oman kantansa kurissa.
On käsittämätöntä, että muutamasta sudesta jaksetaan parkua, kun meitä on täällä viisi miljoonaa. Siinä olisi sudellekin työmaata, hoidella ihmisen kantaa!