Auttakaa! Valaisimessa sokeripala, katossa pistorasia
Valaisimessa on kiinni sokeripala, jossa on sininen ja ruskea johto
Pistorasia katossa, pistorasiassa 2 reikää
Valaisin on kaksoiseristetty (neliö neliön sisällä)
Onko täysin mahdoton yhtälo saada lamppu kattoon? Mitä pitää tehdä?
Kommentit (40)
No voi herranjumala ota vaikka kännykällä kuva rasiasta ja mene kuvan kanssa kauppaan ja pyydä tarvittaessa apua.
Älä tee mitään, vaikutat idiootilta
Ja muista kytkeä sähkö poies päätaulusta.
Onko sokeripala sirkku vai pulmu ?
Vierailija kirjoitti:
No ei missään nimessä. Pistokkeella liitettäessä sama vaikka olisi valaisin päälläkin kun työnnät sen valaisinpistotulpan sinne katon rasiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei missään nimessä. Pistokkeella liitettäessä sama vaikka olisi valaisin päälläkin kun työnnät sen valaisinpistotulpan sinne katon rasiaan.
Mutta me neuvotaan apeeta! Ap tarvitsee kypärän, polvisuojat, henkivakuutuksen ja sähkömiehen sekä äidin pitämään kädestä
Jumalauta tilaa se sähkömies!
Vierailija kirjoitti:
Ostat pistokkeen ja liität sen lampun sokeripalaan. Ruskea ruskean kans ja sininen sinisen kans.
Rasisti. Kyllä sininen voi yhtyä ruskeaan ja ruskea siniseen.
Vierailija kirjoitti:
No voi herranjumala ota vaikka kännykällä kuva rasiasta ja mene kuvan kanssa kauppaan ja pyydä tarvittaessa apua.
Mä kysyin kerran k raudassa myyjältä missä niitä pikkutöpseleitä katto lamppuun on, näytin valokuvaa. Myyjä sanoi ettei saa kertoa kun ei ole sähkömies ja lähti pois.
Vierailija kirjoitti:
Mä otin kuvan mun rasiasta ja näytin kaupassa myyjä miehelle. Hän sanoi että kiitos, mutta on naimisissa.
Mitä ihmeen sähkömiestä täällä hoetaan? Se on asentaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kysyin kerran k raudassa myyjältä missä niitä pikkutöpseleitä katto lamppuun on, näytin valokuvaa. Myyjä sanoi ettei saa kertoa kun ei ole sähkömies ja lähti pois.
Myyjä keksinyt vaan hyvän tekosyyn ettei tarvitse palvella asiakkaita, ei sähkötarvikkeiden myymiseen tarvitse olla sähkömiestä.
Osta uusi lamppu . Halpaa on kun anttilaa ei enää ole niin Prisma tai Sokos . Joskus Jysk . Myös k rauta myy valaisimia. Ikea myy niitä kierrätettyjä . Ei niin turvallista . Oikeastaan ihan hienoja oli Prisma ja k rauta. Jos odotat joulun jälkeen käytä pöytälamppua . Niin se muuttuu . Seuraavatkin asunnotkin kuitenkin uusia . Vie se vanha punaisen ristin kirpparille joku joka vielä asuu niissä vanhoissa taloissa voi ostaa .
Helpointa ja halvinta on ostaa se uusi lamppu . Niin.
1. Osta kaupasta valaisinpistotulppa joka sopii sun valaisinpistorasiaasi, esimerkiksi tälläisen pitäisi sopia:
https://www.jula.fi/catalog/sahko-ja-valaistus/sahkotarvikkeet/valaistu…
2. Kytke ostamasi valaisinpistotulppa sokeripalaan. Ruskea johto menee ruskeaan johtoon ja sininen johto menee siniseen johtoon. Kytkiessäsi pidä huoli että johtojen paljasta metallia olevan osan pitää olla kokonaan sokeripalan sisällä koska siinä osassa tulee olemaan jännite
3. Nyt sulla on valaisinpistotulpalla varustettu valaisin, jonka sä voit laittaa katon valaisinpistotulppaan. Huomaa että valaisimen paino ei saa jäädä edes osittain sähköjohdon varaan että se ei vahingossakaan voi myöhemmin vetää jännitteellistä johtoa ulos sokeripalasta
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen sähkömiestä täällä hoetaan? Se on asentaja.
Sähkömies on googlessa yleisin hakutermi aiheesta
Pitää repiä sieltä katosta ne turhat rojut pois ja johdot näkyviin ja sitte kytkeä siihen sokeripalaan.
Mä en voi sietää silmissäni
kirkasta kattovaloa. En koskaan käytä.
(Meillä asseilla on kaikilla tää).
Vain luonnonvalo ja pienet
valopisteet tasoilla.
Kynttilät, led-kynttilät,
suolalamput. Studiomeikkivalot
erikseen kasvojen ehostushetkeen +
piilolinssien asettamiseen.
Hgissä tuttavanani oli tosi mukava
amm.sähkäri, joka
teki mulle joskus fiksauksia laitteisiin.
Terkkuja hänelle, jos tunnistaa!
Älkää mitään kämäisiä, säälittäviä
pildenvonkaajia päästäkö kotiinne,
naiset.
Mieluummin faija, broidi, siskonmies.
Naisena saa häätää noita käveleviä
koiranoksennuksia ja olla aina varuillaan.
Jos siinä sinun lampussa on vain kaksi johtoa jotka lienee sininen ja ruskea tai musta niin ei pidä olla maadoitettu.
Jos se lamppu on maadoitettu, niin siinä on kolme johtoa joista yksi on keltavihreä.