Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerron syitä, miksi en halua ystäviä

Vierailija
14.12.2025 |

Vähän taustaa; Olen introvertti. Tuttejen seurassa tosi puhelias. Olen myös ollut työtön ja ensivuonna alkaa työt.

Työttömänä päivänä kuluvat näin. Teen kotitöitä, kokkailen, käyn kaupassa, hoidan lemmikkejä ja tykkään katsoa elokuvia/sarjoja. Mihinkään, mitä teen en koe tarvitsevani ystävää. On ihanaa, kun saa itse päättää tekemiset. Ei tarvitse myöskään sopia tapaamisia. Pidän, kun ei ole pakotettua menoa  (toki pian työt ovat, mutta siitä mulle maksetaan). Ystävän kanssa menisi vain rahaa, kun jos on välimatkaa, niin bussiliput maksaa ja voi tulla myös muita ylimääräisiä kuluja. On kiva, kun rahaa on jäänyt paljon enemmän käteen ilman ysräviä. En koe myöskään oloa yksinäiseksi. Koen oloni vapaaksi. Ei ole velvollisuuttaa viestitellä, eikä pitää yhteyttä. Tosiaan vapaa olo.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä me nyt sinun syysi tietdettäisiin?

Vierailija
2/22 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän muutenkin enemmän eläimistä, kun ihmisistä. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerroin ne jo

Ap

Vierailija
4/22 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikko ei ollut kysymys

Vierailija
5/22 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Minä en pidä  kotieläimistäkään, ärsyttäisi jos joku hiippailisi aina perässä. Enkä ole kiinnostunut  puhumisesta. 

Vierailija
6/22 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju on tarkoitettu, niille ketkä ei ymmärrä ihmisiä, jotka haluavat olla yksin. Toki myös muille yksinäisille, jotka voivat jopa samaistua

Ap

Vierailija
7/22 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän. Minä en pidä  kotieläimistäkään, ärsyttäisi jos joku hiippailisi aina perässä. Enkä ole kiinnostunut  puhumisesta. 

Minäkin olen ihan mielelläni ihan hiljaa. Vähän nyt jännittää, jos siitä on haittaa töissä. Työ sosiaalisella alalla, niin tietty jotain pakko puhua, muuten tulee potkut. Varmasti silti hiljasin olen :D

Ap

Vierailija
8/22 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketju on tarkoitettu, niille ketkä ei ymmärrä ihmisiä, jotka haluavat olla yksin. Toki myös muille yksinäisille, jotka voivat jopa samaistua

Ap

Sun monologiksi sä tämän aloitit.

Vierailija
9/22 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, ettei vielä kukaan oo tullu puolustelemaan kuinka on pakko olla ystäviä 

Vierailija
10/22 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sun monologiksi sä tämän aloitit.

Ei nyt sentään

Ap

Vierailija
11/22 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Tosin olen sosiaalisessa työssä, mutta se on rooli ja kotona en jaksa puhua töiden jälkeen.

Vierailija
12/22 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Tosin olen sosiaalisessa työssä, mutta se on rooli ja kotona en jaksa puhua töiden jälkeen.

Oliko vaikea aloittaa se rooli? Toki nyt varmaankin olet tottunutkin

Ap

Vierailija
13/22 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina jotain vailla. Parempi ilman.

Vierailija
14/22 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tykkään olla paljon yksin mutta rahaa ei silti ole säästynyt. En ole introvertti mutta en vain ole kiinnostunut jauhamaan samoista aiheista kuin muut ihmiset yleensä. Ei kiinnosta kenenkään deittailukuviot tai urasuunnitelmat. Ihmiset ovat usein rasittavia ja lyhytnäköisiä.  Introverttejä en kauheasti ymmärrä, vaikka meissä jotain samaa onkin. Jos ei vastaa viestiin (aihe, joka kiinnostaa molempia osapuolia. Tai pitäisi kiinnostaa), niin syyksi pistetään joka kerta: "Oon introvertti". Ärsyttää jo introvertitkin. Olen poistanut näiden kahden yhteystiedot kokonaan. En tarvitse tuollaisia feikkikavereita elämääni. 

Vierailija
15/22 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko vaikea aloittaa se rooli? Toki nyt varmaankin olet tottunutkin

Ap

Kyllä aluksi koska olin ollut pitkään vain itsekseni. Ja jotenkin kuvittelin, että kaikki kommunikaatio on suoraan sydämestä ja pitää laittaa itseni likoon. Ei pidä. Smalltalk riittää ja kaikki vetää roolia.

Vierailija
16/22 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös introvertti. Töissä joudun olemaan ihmisten kanssa tekemisissä ja se on tietysti ok. Mutta kun pääsen kotiin, en halua olla kenenkään kanssa missään tekemisissä. 

Asun yksin ja en vapaalla ollessani käy missään kylässä. En myöskään kutsu koskaan ketään kylään. Ei kiinnosta pätkääkään. 😄😊

Vierailija
17/22 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tosiaan vähän rasittavaa kun ystävää täytyy lähteä erikseen tapaamaan johonkin, jossa menee rahaa. Lisäksi tulee puhuttua liikaa ja ystävä pääsee jossakin vaiheessa liian iholle ja olemaan epäkunnioittava. Lopetan yhteydenpidon silloin kun ystävä alkaa tiuskia ja heitellä vaivihkaisia loukkauksia. Menetän vaan luottamukseni ja kiinnostukseni, eli ystävyys loppuu minun puoleltani. 

Vierailija
18/22 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tosiaan vähän rasittavaa kun ystävää täytyy lähteä erikseen tapaamaan johonkin, jossa menee rahaa. Lisäksi tulee puhuttua liikaa ja ystävä pääsee jossakin vaiheessa liian iholle ja olemaan epäkunnioittava. Lopetan yhteydenpidon silloin kun ystävä alkaa tiuskia ja heitellä vaivihkaisia loukkauksia. Menetän vaan luottamukseni ja kiinnostukseni, eli ystävyys loppuu minun puoleltani. 

Juurikin tämä: "tulee puhuttua liikaa ja ystävä pääsee jossakin vaiheessa iholle ja olemaan epäkunnioittava"

Tuollainen ei ole mikään ystävä. Hyvä että lopetat yhteydenpidon. 

Vierailija
19/22 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka haluaisi pitääkö niitä mennä kieli pitkänä metsästämään. 

Vierailija
20/22 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin tykkään olla paljon yksin mutta rahaa ei silti ole säästynyt. En ole introvertti mutta en vain ole kiinnostunut jauhamaan samoista aiheista kuin muut ihmiset yleensä. Ei kiinnosta kenenkään deittailukuviot tai urasuunnitelmat. Ihmiset ovat usein rasittavia ja lyhytnäköisiä.  Introverttejä en kauheasti ymmärrä, vaikka meissä jotain samaa onkin. Jos ei vastaa viestiin (aihe, joka kiinnostaa molempia osapuolia. Tai pitäisi kiinnostaa), niin syyksi pistetään joka kerta: "Oon introvertti". Ärsyttää jo introvertitkin. Olen poistanut näiden kahden yhteystiedot kokonaan. En tarvitse tuollaisia feikkikavereita elämääni. 

Ymmärrän. Itse vastaan viesteihin normaaliin tahtiin, vaikka olenkin introvertti. Mulla oli ystävä, jolla kesti vastata älyttömiä aikoja mun viesteihin. Sen vielä tiesin, että muiden viesteihin kyllä vastasi nopeaa. Laitoin välit poikki.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi