Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko p*skainen huomiovärinen työtakki statussymboli?

Vierailija
14.12.2025 |

Törmäsin tämmöiseen keskusteluun facessa: Pakko kysyä nimettömänä, koska odotettavissa paskamyrsky.

Miksi nuoret kulkevat siviilissäkin firman työvaatteissa? Eikä voi sanoa, että oltais töissä. Joskus ehkä ollaankin, mutta raksafirman takki ja collarit ei ole edes työasu kyseisellä alalla. Onko tässä joku oman itsetunnon kohotus menossa?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vi...... suunnattomasti että näillä likaisilla työvaatteilla istutaan bussien penkeillä. Kuka maksaa jos istun sen jälkeen vaalealla villakangastakilla ja se likaantuu.

Likaa on vain työvaatteissa 😄 jopa Joo. Katoppa mirä6muuta kulkijaa siellä bussissa on

Vierailija
42/57 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo örkit saattavat tulla asbestirempasta pölyineen kauppaan tai julkiseen kulkuvälineeseen, kele!

Ei kyllä tule 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ainakaan kiinnosta mitä vauvapalstan mamma ajattelee minusta jos käyn töitten jälkeen kaupassa likaisissa työkamppeissa.

Vierailija
44/57 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helly hansen takit ne vasta ovatkin naurettavia.

Espoon kansallispuku. Vaikka näitä dissataan niin niissä on hyvä hinta laatu suhde.

Vierailija
45/57 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn usein töistä tullessa kaupassa. En viitsi mennä kotiin ensin vaatteita vaihtamaan.

Ja onhan se komiaa! 

Naisetkin ihan kuumana.

Vierailija
46/57 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä jotka ei vaihda työpaikalla siviilivaatteisiin.

Minulla ei ole minkäänlaista sosiaalitilaa töissä. En ala kaikkia vaatekerroksia vaihtamaan missään ahtaassa autossani tai vaihtoehtoisesti ulkona ihmisten silmien alla. Työvaatteet ylle aamulla ja töiden ja mahdollisten asiointien jälkeen kotona pois. Se ei ole vaihtoehto, että ajan välillä kotiin. Sinne on sen verran matkaa. 

Vierailija
47/57 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nää siis sellasia vaatteita, missä on firman tunnukset. Kysyn sen takia, koska on olemassa myös sellasia ulkoiluvaatteita, mitkä tosiaan näyttää vähän joltain duunin heijastevaatteilta. Niissä ei kyllä lue mitään

Vierailija
48/57 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei ainakaan kiinnosta mitä vauvapalstan mamma ajattelee minusta jos käyn töitten jälkeen kaupassa likaisissa työkamppeissa.

Minua kiinnostaa. Miksi pitää tulla ruokakauppaan likaisissa vaatteissa. Toivottavasti olet edes pessyt kädet.

Vierailija
49/57 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen koirankusettajakin pukeutuu nykyään noin. Raksa-JonneillaVasara tai naula ei pysy kädessä, mutta pirkka keskikaljatölkki sitäkin tiukemmin. Välillä lepäillään tölkin vieressä kyljellään työmaalla

Vierailija
50/57 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä jotka ei vaihda työpaikalla siviilivaatteisiin.

Minulla ei ole minkäänlaista sosiaalitilaa töissä. En ala kaikkia vaatekerroksia vaihtamaan missään ahtaassa autossani tai vaihtoehtoisesti ulkona ihmisten silmien alla. Työvaatteet ylle aamulla ja töiden ja mahdollisten asiointien jälkeen kotona pois. Se ei ole vaihtoehto, että ajan välillä kotiin. Sinne on sen verran matkaa. 

Mä kyllä nakkaan sen työtakin auton konttiin työpäivän päätteeksi ja vaihdan oman takin päälle kauppaan mennessä. 

Vierailija
51/57 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompaa jo kotona vetää ne työvaatteet aamulla päälle, kuin vaihdella siellä töissä. Kun ei aina ole edes niitä pukukaappeja. Tai tehtaalla pitää olla huomiovaatetta päällä heti kun portista sisään menee. Muuten en vapaalla kulkenut työvaatteissa, paitsi minulla on yhdet tosi lämpimät toppahousut työväreissä ja niissä olen omalla pihalla talvisin. Tai jos kävelyllä käyn, näkyy hyvin ja ei tarvitse muita heijastimia. 

Vierailija
52/57 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on osa työväenluokkaista identiteettiä.

Tiedän faktana että osa keskiluokkaista ukoistakin käyttää noita vaikka ei ole ikinä edes ollut fyysisestä töissä. 

No se keskiluokkahan onkin työväkeä ja työväenluokkaa sekä työväenluokka ja työväki keskiluokkaa. Työväenluokka ja keskiluokkahan ovatkin synonyymeja.

Frank Alaluokkainen Eläkeläinen Köyhä

Vierailija
53/57 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen keikkatöitä rakennuksilla. Harvoin on edes mitään sosiaalitilaa, eli työvaatteet päälle kotona ja pois palatessa. Jos tarvii käydä kaupassa niin sitten käyn. Ihan sama mitä joku mamma on asiasta mieltä. 

Vierailija
54/57 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei tee päivän aikana mitään missä ne työvaatteet olisivat selvästi huonot, niin silloin kaikkein helpoimmalla pääsee kun pitää koko päivän samoja vaatteita.

En mä ainakaan ajattele niitä statussymbolina. Enemmän kun tilanne on että niitä on töissä pakko pitää, niin vähitellen sitä tottuu että tietää kyllä niitten näyttävän typeriltä mutta ei enää jaksa välittää.

Näyttääkö ne edes typeriltä? Yleensä vielä ovat kertaluokkaa parempia toimivuudeltaan kuin "tavalliset" vaatteet. 

Toisaalta mitäpä nainen ei kauneutensa vuoksi kärsisi.

Dumeksit on tosi mukavat päällä ja niissä tulee mukava olo kun laatumerkki kyseessä.

Niissä (varmaan muissakin) on ikävä piirre että joissakin taskuissa niin tiukasti tarttuvat takiaistarrat 2 kpl taskun läpän reunoissa että esim lompakon tai känykän yhdellä kädellä taskuun laittaminen näyttää aika koomiselta kun kiskoo taskua auki.   Toisen tarran saanut auki niin toinen jo tarttunut uudestaan.

Vierailija
55/57 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väki feikkaa jotain purjehtijoita. Eikös toi aiemmin liittynyt jotenkin siihen ja pelastusliiveihinkin.

Vierailija
56/57 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Espoon kansallispuku. Vaikka näitä dissataan niin niissä on hyvä hinta laatu suhde.

EIköhän nekin ole tehty aasiassa niinkuin monet muutkin ns merkkivaatteet.

Tottakai ne on tehty jossain vinkuintiassa, mutta sieltäkin tulee sellaista laatua kuin tilataan. Materiaalit ja vetoketjut kestävät. Takit ovat lämpimiä ja pitävät sadetta ja tuulta. Olen aikaisemmin ostanut noita Luhdan brändien tuotteita ja karvaasti pettynyt: talvitakki jossa palelee nollakelissä, vetoketjut jotka hajoavat.

Vierailija
57/57 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heijastintakki on turvallinen vaate myös vapaa-ajalla varsinkin näin pimeillä keleillä. En tosin usko hetkeäkään että ne kaikki käyttäjät töissä kävisi.