Mitä joululeipomuksia olette jo tehneet?
Kommentit (17)
Torttutaikinan pakkaseen. Paistan vasta aattona
En mitäön, enkä tee. Pipareista en tykkää ja ostan kaupasta ne kaksi joulutorttua. Se riittää minulle.
M59
Tortut ovat ainoita, mitä jouluna kahvin kanssa syön. Muusta en ole välittänyt koskaan. Välillä paistan valmistaikinasta itse ja välillä joku tuttava.
Muutaman tortun paistan ens vkloppuna kun tulee vieraita, en muuta.
Olen jo aiemmin leiponut taatelikakun ja kookoskakun sekä joulutorttuja. Alkavalla viikolla leivon ehkä suklaakääretortun jossa on täytteenä kirsikkahilloa ja kermavaahtoa.
Minulle leipominen, uunissa paistuvien leivonnaisten tuoksu ja niiden syöminen ovat olennainen osa joulutunnelmaa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Anoppi tekee meille jouluksi aina tiikerikakut, Annas piparit kelpaavat ja torttutaikinaa on paketti pakastimessa, menee sitten uudeksivuodeksi pasteijoihin jos jouluksi ei teekään mieli tehdä torttuja.
Eipä oo tullu tehtyä yhtikäs mitään enkä ole edes aikeissa tehdäkään. Joulun saan onnekseni viettää ihan itsekseen. Ei kinkkua, ei lootia, eikä mitään muitakaan jouluhössötyksiä. Joulut on niin nähty ja pelkkää kauppiaiden juhlaa, mutta en ole sitä kyllä avittamassa.
Vierailija kirjoitti:
Anoppi tekee meille jouluksi aina tiikerikakut, Annas piparit kelpaavat ja torttutaikinaa on paketti pakastimessa, menee sitten uudeksivuodeksi pasteijoihin jos jouluksi ei teekään mieli tehdä torttuja.
Parhaiksi ostopipareiksi äänestettiin Kotimaista piparit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parhaiksi ostopipareiksi äänestettiin Kotimaista piparit.
Niin? Minä yleensä syön ihan sitä mistä itse pidän, riippumatta siitä mistä muut pitävät.
- se jota lainasit
Pipareita paistelen juuri. Eilen tein taikinan.
Aion tehdä taatelikakun, pipareita ja ässiä. Torttujakin varmaan kyllä, mutta se ei ole itselle oikein vielä leipomista, kun ei tarvitse kuin hillot lusikoida valmistaikinalle.
Joulutorttuja pitää saada heti kun taikinat on kaupassa, muuten ei niin väliä. Paino-ongelmaa ei onneksi ole mutta en uskalla edes ajatella mitähän kolesteroliarvot mahtaa olla. Torttukoukku on paha koukku, vertaiset tietää.
En mitään. Jouluna herkutellaan niin paljon kaikkea muuta, ettei kenellekään maistu leipomukset. Joulukuun alussa on leivottu piparit ja tortut lastenlasten kanssa, se riittää minulle. En ylipäänsä pidä erityisemmin mistään leivonnaisista, enkä juo edes kahvia, joten miksi turhaan leipoa.
En mitään, enkä tee.