Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei vanhempien kohtuudella juomisesta ole jäänyt mitään mielikuvia tai kauhuskenaariota.

Vierailija
14.12.2025 |

Ei kuutuudella alkoholia käyttävistä vanhemmistani ole jäänyt mitään kauhumielikuvia.

Uskon, että kännin vetävät ja sekaisin olevat vanhemmat saavat traumoja aikaan.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei vältyämättä, mutta moni pitää omaa käyttöään kohtuukäyttönä, vaikka ei sitä ole. Jotkut kasvaa siihen, että 10 annosta illassa on kohtuus ja normaali, ja lapsia talossa.

Itse olen kasvanut perheessä, josta äidistä huomasi heti, kun ensimmäinen oli juotu. Alkoi typerä huumori ja esittäminen ja kohta naputti isälle kaikesta. Toki ihan tarkassa laskussa ei äidin juominen ollut eikä isänkään, kun molemmilla oli kaljojen jälkeen piilopullot. 

Vierailija
2/6 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ketään kiinnostaisi jonkun random palstailijan randomien vanhempien juomatavat? Jokainen meistä elää omaa elämäänsä, ei toisen kokemuksia 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin lapsena heti jos vanhemmat oli juonut edes vähän. Ei he käyttäytyneet epäasiallisesti, huonosti tai juoneet ikinä paljon lasten läsnäollessa. Heidän olemuksensa muuttui ja se tuntui vieraalta ja pelottavalta. Äiti saattoin vain hymyillä tavallista enemmän yhden viinilasillisen jälkeen ja silti kokemus oli ikävä.

Vierailija
4/6 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin kohtuudella juomisesta ei ikinä haitannut mua lapsena. Saunan jälkeen joskus lonkero tai kalja ja jouluna lasillinen viiniä ei kyllä traumatisoinut mua millään tavallaan. Musta on tärkeää, että lapset näkevät kohtuudella juomista. Tässäkin pitää ottaa lapsen ikä huomioon. Itse en juo tippaakaan jos paikalla on alle kouluikäisiä lapsia, vaikka eivät olisi mun hoidossa/vastuulla.

I

Vierailija
5/6 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidin kohtuudella juomisesta ei ikinä haitannut mua lapsena. Saunan jälkeen joskus lonkero tai kalja ja jouluna lasillinen viiniä ei kyllä traumatisoinut mua millään tavallaan. Musta on tärkeää, että lapset näkevät kohtuudella juomista. Tässäkin pitää ottaa lapsen ikä huomioon. Itse en juo tippaakaan jos paikalla on alle kouluikäisiä lapsia, vaikka eivät olisi mun hoidossa/vastuulla.

I

Ei muakaan. En edes tajunnut koko asiaa ennen, kun latsoin esim juhannusvideota ja huomasin saynalonkeron äitini kädessä. Kuulun iloisewn ja hyvin puheliaaseen sukuun joten kaikki puhuivat ja nauroivat normaalistikin paljon.  Käytös ei yhdestä juomasta miksikään muuttunut. 

Ymmärrän kyllä sen, että jos jonkun käytös juomasta heti muuttuu, se on lapsesta pelottavaa.

Vierailija
6/6 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

I

Lasten ei tarvitse nähdä minkäänlaista alkoholin juomista.Se on pelottavaa, se on päihdeainetta jolla aikuinen muuttuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän