Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anna Kontula: rahaa on kyllä! Suomi romahtaa koska planeetta on loppu

Vierailija
14.12.2025 |

Anna Kontulan essee HS:ssä

"Tämä hyvinvointivaltio lähestyy nyt loppuaan.

Ongelmana ei ole raha. Sitähän saa, kun verottaa, lainaa tai painaa. Sitä voi siirtää muualta budjetista, vaikkapa asehankinnoista. Tai voi ideoida yksityisiä ja julkisia vakuutusjärjestelmiä ja nostaa maksuja. Raha kyllä hoituu normaalilla poliittisella päätöksenteolla."

https://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000011685503.html

Anna ei maininnut että rahaa saa myös EU:sta, kun ei olla enää nettomaksaja vaan saaja. Sekin on helppo ja hyvä rahan lähde, ihan normaalia. Harmi kyllä planeetta maa on lopussa ja se on Annan mukaan se syy miksi terveyskeskukset, sairaalat, koulut, poliisi ja infrastruktuuri on nykyisin kuin kehitysmaassa.

Tällainen on Suomi. Muuten menisi hyvin, mutta kun se koko planeetta on loppu.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommunisteilla ei muutenkaan ole käsitystä siitä, mitä raha oikeastaan on eli vaihdannan väline. Anna voisi mennä vaikka Kuubaan katsomaan, mitä tapahtuu, kun kaikki on hyvin ja kaikilla on kaikkea.

Vierailija
2/3 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oikeistolaisesti ajatteleva, mutta pidän kyllä tuota Anna K:n artikkelia hyvänä ja olen pääosasta siinä kirjoitetuista asioista samaa mieltä. Olen aina myös arvostanut kyseistä kansanedustajaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autistikommarin höpinää vain. Niinhän Antti Rinne ja Sanna Marin väittivät, että rahaa kyllä on, sillä Suomi on rikas maa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi