HUHTIlaiset sunnuntai :)
Kommentit (12)
Hei Onnea INDYLIINI! Vihdoinkin alkaa tapahtua.
Sama homma mulla, ei mitään eilen illallakaan tai aiemmin. Yöllä 2 aikaan alkoi supistella, ei kovin kovaa, mutta selvästi tunsin et näsitä vois kehittyä jotain kun selkäpuolellakin tuntui. 5 aikaan loppuivat. Aamulla masu vähän hellä. Lastenohjelmia katsoessa tuili limatulppa. Monskumainen olo, vielä ei oikein supistele kunnolla.
Miehen pitää lähteä kohta raksamessuille töihin..mutta saa nähdä joutuuko hälyttämään sit kotiin, jos jotain alkaa tapahtua.
Ekan lapsen syntymä alkoi rajuilla supistuksilla, sit meni tulppa ja sit vedet. nyt näyttää menevän ihan omaa kaavaansa tämän kanssa. No ek syntyikin etuajassa ja tämä yliaikanen.
Tääkin on jo edistystä mulle kun jotain tapahtuu..
Poika vaan on kauheassa yskässä. Piti jo kirjottaa mummulle ohjeet sen käytöstä, varalta.
Tikanpoika 40+6
Indyliini, onneksi nyt alkoi sitten tapahtua, onnea koetukseen.
Täällä edelleenki ollaan ihan hirveän väsyksissä. Voisin vaan syödä ja nukkua. Kyllä tästä täytyy ulos mennä kun auriko kerrankin vähän paistaaa, mutta ylläri: tuulee.
Missähän kaikki on? Ollaanko sitä niin viikonloppu tunnelmissa, vaiko synnytysreissuilla, että mä olenkin täällä kohta ainoa, joka kirjoittelee. Tuntuu sitltä että joudun varmaan siirtymään tuonne toukokuisten puolelle:(
Mies aamulla puheli vatsalle, että illalla sitä voisi alkaa pyrkiä ulospäin ihan tosissaan, odottaa vauvaa jo kovalla innolla tulevaksi ja harmittelee kun ei ole vielä tullut, toisaalta saadaan vielä hetken sit olla kaksin.
Eilen oltiin tuttavaperheen luona kylässä ja sanoivat kanssa, kun heidän tytöt siinä kiukkusivat, että olkaa nyt vielä onnellisia siitä kun saatte olla kahden, että voitte tehdä mitä haluatte ilman että tarvii miettiä lapsia. Sanoivat kyllä vielä että enemmän ne lapset antavat kun ottavat ja tottahan se on.
Josko tänään vielä lämmittäisi saunan että päästäisi kahdestaan saunomaan.
Tinsula 40 + 4
Taisi ajatus lentää tällä kertaa nopeammin kuin ehdin kirjoittamaan.. Eli siis tarkoitin että synnytysreissulla. Tuntuu sitltä että olen kohta ........
Indylle varsinkin tulevaan koitokseen! Mahtavaa! Ja muillekin, joilla oireita on. Minä se jään tänne päivystämään. Mulla tuli taas eilen sitä lapsivettä tai mitä lienee. Ainakin se haisi ihan spermalle :), niin kuin kätilö synnytysvalmennuksessa kuvaili. Mutta eipä sitä taaskaan tullut kuin puolisen desiä, joten eiköhän se kalvo kohdunsuulla ole edelleen ehjä. En nyt millään jaksaisi tuon takia lähteä uudestaan polille tarkistettavaksi, vaikka lääkäri vähän käskikin. Vauva liikkuu hyvin kuitenkin, kai se on hyvä merkki. Supistelee aika paljon, muttei tarpeeksi :). Noiden lorahtelujen välissä vuodan vaaleanpunaista limaa, että ei tämä aivan toivotonta ole.
Pitää nyt katsoa, miten tämä päivä menee. Soittelenko polille vai en. Onneksi ei sentään viime yönä alkanut synnytys, koska mies oli ihan rättiväsynyt päivästä ja päätä särki lujaa. " Laitoin" sen nukkumaan jo puoli kymmeneltä varmuuden vuoksi, jos yöllä tulisi lähtö. Ja niin nukkui sikeästi aamuun asti. Nyt olisi parempi... :)
Hauskaa päivää kaikille! Onkohan muuten Za_ka jo synnyttämässä, sillä taisi olla sama laskettu päivä kuin mulla?
Kerttu 41+3
Hyvä me:)..
Mullakin alko taas paksua limaa valumaan (viimeksi keskiviikkona tuli paljo) ja nyt sitten on ihan kunnon klimppiä, jospa se nyt jotain meinais. Masussa on sellanen kirpistelevä olo..hmmms!!!!
Ulkona on taas hyvä ilma, pitää päästä touhuamaan jotain sinne:) ja käydä ostamassa synnärireppuun jotain herkkuja.
Tsemppiä kaikille!
Lullu83, vk 39+4
olis siis LA tänään. Saas nähä tuleeko mitään merkkejä että jakautuisi :) Viellä ei ainakaan ole mitään ilmassa muuta kun odotusta..
Tänään mentiin jo puol kasin maissa tontille ja mummi haki likan sieltä ysin aikaa.. Ollaan saatu ukon kanssa olla ihan kahden koko päivä. Pestiin yläkerran vessa ja koottiin sinne kalusteet. Kiinnitystä ja putkaria/sähkäriä vaille valmis :) Sitten siivosin yläkertaa..
Käytiin ulkona syömässä ja tultiin kotiin nauttimaan toisistamme..
Nyt pitäs lähteä käymää kahveella jossakin ja mennä puuhommiin.
Kuulemisiin ja tsemppiä kaikille joulla jotain tapahtuu.
Ei olla synnyttämässä ei...
Toissa yönä valvoin supistusten kanssa 23-04, tulivat 4-10min välein epäsäännöllisen säännöllisesti :| Kipu koveni koko ajan, mutta sitten ne loppuivat kuin seinään. Pettymys oli suuri... Viime yö meni sitten heräillessä vähän väliä menkkamaisiin kipuihin, mutta nyt kaikki " merkit" on taas poissa. Huomenna aika polille kontrolliin. Toivottavasti pitkä matka (yli 120km) tekis tehtävänsä ja pääsisin suoraan synnyttämään (hah...toivossa on hyvä elää).
Olo alkaa olla kaikinpuolin kypsä... selvittäis ilman avioeroa nyt tämä loppuaika... Mies raukkakin ihan hermona jo (muuten lutunen & rauhallinen tapaus) :(
Za_Ka rv41+3
tsemppiä indyliinille, tikanpojalle ja lullulle!!!
Hetkinen omaa rauhaa kun isi vei pojan katsomaan naapurin mimmoja = hevosia.
Täällä olo tuntuu kanssa sellaiselta että lähipäivinä vois alkaa tapahtuakin. Perjantai yöllä vauva tuntui laskeutuvan alemmas ja olo on ollu parempi. Muutama supistus tuli jo silloin yöllä ja eilen saunan jälkeen muutama rajumpi. Eipä ollut niitäkään kipuja ikävä! Täytyy vaan suhtautua positiivisesti. Yöllä tuli taas muutama napakka ja oli selkä ja menkkamaista kipua mut siihen se sit loppukin.
Päivällä oltiin mummulla ja kävin kirppareilla siskoni kanssa ja kun käveltiin niin aina välillä juimi mukavasti. Kun vaan jaksais ja viittis lähteä lenkille. Hyvä puoli kun vauva laskeutui on se ettei enää vihlo ja viiltele alapäätä. On vähän niinku normaali olo. Vauva on hiljaisempi mutta ilmoittelee itsestään aika ajoin.
Luulin kanssa limatulpan irtoavan mut ainakaan vielä ei ole tullut mitään suurempia määriä.
Mutta eiköhän se tästä ;)
plussia pitkästä aikaa
+ ihana päivä
+ kirppislöytönä pojalle ensitalveksi pihahaalari ja tosi edulliset siistit matkarattaat
+ ihana olla äidillä kylässä kun sai omaa aikaa
Papaija 38+6
Heippa vaan kaikille!!
Elikkä meidän suloinen poika päätti tulla maailmaan perjantaina 20.4 klo 7.08, pituutta oli 52cm, painoa 3610g ja pipo 35 cm. Lapsivedet meni edellisenä iltana klo 22 ja siitä alkoikin koitos. Synnytys supistukset alkoivat vasta kahen aikaan yöllä ja spinaalin sain klo 6 aamulla mikä oli maailman paras aine siihen kohtaan. Ponnistaakin sain ilman mitään tuntemuksia ja pari tukkiä tuli mikään ei tuntunut enään missään puudetteen jälkeen. Tänään kotiuduttiin, poika syö hyvin ja nukkuu hyvin. Maitoa tulee todella runsaasti ja joudun jo käsiä käyttämään että saa rinnat väliajallakin tyhjennettyä ettei vaan rupea pakkaantumaan.
Kaikista ylpein olen isoveikasta (2v 2kk) joka suhtautunut tosi hyvin tulokkaaseen, ainakin toistaiseksi.
Pikkusta kitinää kuuluu korisängystä joten taidan mennä lypsylle :) Palailen synnytyskertomusten kanssa paremmalla ajalla.
Tosi paljon tsemppiä kaikille jotka vielä kotona kärvistelette. Ja indyliinihän tais jo aamulla lähteä..
Onnelinen mamma ja poika 2vrk :)
Onnea Sanzulle! Meille tuli lähtö päivää teitä aiemmin, eli torstaina ja vain 2,5h sairaalassaolon jälkeen meille syntyi ihana ja niiiiin suloinen poika. Miten vauvat voivatkaan tuoksua niin juovuttavan hyvälle! Nyt mä olen sitten kahden lapsen äiti ja meillä on kotona niin paljon stestosteronia (3 miestä), että kohta mullekin kasvaa parta :)
Kaikki meni hyvin, en saanut mitään kivunlievityksiä, kun kaikki vaan kävi niin uskomattoman nopeasti. Kärvistelin kotona tarpeeksi pitkään, joten synnytyssalikeikka menikin sitten ilokaasun voimin.
Poika syö hyvin (lue koko ajan :) ja nukkuu väliajat. Maito nousi ihanan nopeasti jo kolmantena päivänä! Voi kun jatkuisikin tämä kahden vaippaikäisen kanssa elo näin helposti, mutta tiedetään, tiedetään...
Rakkaan tuhisijan mitat: rv 39+6, 3,3kg, 50cm, pää 34cm
Tsemppiä kaikille loppumetreille, tavataan vauvapuolella siskot!
Bebe-b ja vaavi 4 päivää
Onpa mukava kuulla, että homma ns. etenee huhtikuisilla kärvistelijöillä :D
Mulla on ollut tuskanen vkloppu liitoskipujen takia, mutta suppareita ei ole tullut kuin kolme kipaletta tälle päivälle - kovia tosin. Limatulppa meni viime maanantaina ja neuvolatäti ennusti, että kyllä se viikon sisällä syntyy omia aikojaan :) Tiedä häntä. Yritän olla toiveikas, mutta viimeistään torstaina sitten käynnistellään tämä baby maailmaan. Aamulla mietittiinkin, että ens viikonloppu onkin sitten vähän erilainen, kun meitä on kolme. Taitaa ne aamupuurotkin tulla syötyä sairaalassa.
Rv. 41+3.
Eli otsikosta selvii :)
Ei kuulemma vielä kiire joten pari tuntia tässä kotona vielä ollaan :) Mut sit olis lähtö!
Teille keillä ei MITÄÄN oireita ole niin odottakaa rauhassa. Ei ollu mullakaan oireita ja yhtäkkiä aamulla meni vedet.
Tsemppiä kaikille!
Indy rv 41+4