Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tämä yleistä nykypäivänä Suomessa?:

Vierailija
22.04.2007 |

Ihmettelen tuttua naista.. Hänellä mies ja lapsi, toinen tulossa.

Mies käy töissä, nainen opiskelee kotona olemisen ohessa. Mies ei osallistu lapsen eikä kodin hoitoon millään tavalla, nainen siis tekee kaiken ruoasta, siivoamisesta ja lapsenhoidosta lähtien. Mies rilluttelee aika vapaasti kavereidensa kanssa.

Sen lisäksi nainen tekee miehelle erikseen ruoat sellaisenakin päivänä, kun ei itse edes ole kotona syömässä, esim. ovat lapsen kanssa olleet naisen vanhemmilla syömässä.

Hoidattaa lastaan paljon vanhemmillaan, koska ei raski laittaa lasta päivähoitoon edes osa-aikaisesti ja opintoja pakko suorittaa.

Niin siis onko tuollainen miehen hyysääminen yleistä vielä nykypäivänä? Mies ei todellakaan nosta sormeaan jos vaikka lasta täytyy hoitaa/viihdyttää ja vaimo vaikka laittamassa ruokaa tmv. Lapsi täytyy viedä isovanhemmille/tutuille hoitoon, jos nainen haluaa vapaata, mies ei kerta kaikkiaan lasta hoida.

Itse olisin potkinut helvettiin moisen rohjakkeen, jos ikinä edes vaivoikseni olisin moista ottanut!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nuoremmassakin sukupolvessa osa pareista pitää jotenkin itsestäänselvyytenä sitä, että nainen laittaa ruoan ja tekee kotityöt, kun mies istuu röökillä baarissa. Meillä ei moinen tulisi kuuloonkaan ja ihmettelenkin miksi moni ystäväni, potentiaalinen uraohjus ja fiksu nuori nainen, on mennyt alentamaan itsensä kotitalouskoneeksi. Toisaalta eivät tahdo sitten lapsiakaan, minkä ymmärtää hyvin: jo pelkästä ukosta on vaivaa ihan tarpeeksi työssäkäynnin ja kotitöiden ohelle...

Vierailija
2/7 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat italialaisisät eivät ole eläessään vaihtaneet vaippaa. Huippu oli, kun näin hotellin aamupalalla kuinka italialainen mies istahti aamukahvipöytään ja vaimo toi hänelle aamupalan eteen!

Eipä tästä ole kovin kauan kuin suomalaisisätkin olivat samanlaisia. Meillä kiertää suvussa tarina miehestä, joka vaimonsa ollessa synnyttämässä keräsi tiskit jääkaappiin, etteivät ne alkaisi haista ennen kuin vaimo tulee sairaalasta takaisin tiskaamaan. Ilmeisesti hän oli edes jotain ruokaa kuitenkin saanut eteensä laitettua :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ilmeisesti hän oli edes jotain ruokaa kuitenkin saanut eteensä laitettua :)

Vierailija
4/7 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellahan kun mies tulee kotiin niin vaimo tuo viskipaukun nenän alle.

Amerikka on pepusta!

Vierailija
5/7 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sen verran temperamenttinen, että pienemmästäkin kärähtäis käämit.

Vierailija
6/7 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tilanne salakavalasti ja huomaamatta mennyt tähän pisteeseen. Toisaalta olen niin omistushaluinen lapsistanikin, ettei mua haittaa vaikka ne yksin hoidankin.

Vierailija
7/7 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jotenkin tilanne salakavalasti ja huomaamatta mennyt tähän pisteeseen. Toisaalta olen niin omistushaluinen lapsistanikin, ettei mua haittaa vaikka ne yksin hoidankin.