Saako vitsejäkään enää kertoa kun mielensäpahoittajat pillastuu kaikesta?
Saako vielä kertoa turkulaisvitsejä, poliisivitsejä, lappilaisvitsejä, presidenttivitsejä? On Suomi kyllä täynnä mielensäpahoittajia.
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Lavrov tuskaili sitä, kun Venäjä on niin leveä maa ja kattaa liian monta aikavyöhykettä:
"Soittelin ystävälle hyvät syntymäpäivät Chukotkaan ja hän totesi synttäreiden olleen jo eilen. Sitten ajattelin soittaa Schröderille Saksaan ja toivottaa hyvät uudet vuodet, mutta Schröder totesi, että vuosi vaihtuu vasta huomenna."
Putin totesi:
"Mä tiedän miltä tuo tuntuu. Mä soittelin Jevgeni Prigozhinin perheelle surunvalittelut ja osanotot, mutta ei se h*lvetin lentokone ollut vielä edes noussut maasta."
Onneksi olen yksin kotona, koska hörähdin ääneen.
Ei saa. Vain mielensäpahoittajat saavat kertoa, mitä meidän kuuluu tehdä. Virheitä ei saa tehdä, eikä mitään mikä ei ole mielensäpahoittajan virallisesti hyväksymää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sanotaan Auschwitzissä olevaa juutalaista?
- Savupilveksi 😂
Vitsi, vitsi.
Sadankymmenen metrin sähköaidat ja viimeinen pari uunista ulos.
Näitä ei saa kertoa. Niistä on kyllä kirjallisuutta, mutta nuo ovat liian rajuja jos menevät sopivalle taholle.
Joten ette ymmärrä asian nykyistä taustaa.
Itse olen lopettanut vitsien kertomisen kokonaan, muuttuneen maailman takia. Ennenvanhaan todellakin pystyi aika rankkaakin huumoria heittämään, ihmiset pystyivät erottamaan sen ns. poliittisesta lausunnosta ja mielipiteestä. Nykyään kaikki mitä kerrot ovat lausuntoja, totuuksia, sinun ehdottomia mielipiteitä vaikka niiden tarkoitus olisi ainoastaan naurattaa, viihdyttää tai keventää ilmapiiriä.
Ja ihan tiedoksi teille jotka tulette kertomaan sen väsyneen argumentin kuinka kaikilla on vastuu sanomisista jne, eikä toisia saa loukata jne. Se on ihan totta, maailma oli vain erilainen aikoinaan, se pitää tiedostaa, nykyään vitsi ei ole vain vitsi, eikä sitä ymmärretä niin.
Maailma on nykyään vakavoitunut aika paljon, varsinkin Suomi, tosikkomaisuus on normi. Ihmiset eivät uskalla kertoa edes harmittomia juttuja, aina joku pahoittaa mielensä.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa. Vain mielensäpahoittajat saavat kertoa, mitä meidän kuuluu tehdä. Virheitä ei saa tehdä, eikä mitään mikä ei ole mielensäpahoittajan virallisesti hyväksymää.
Pääliinastakaan ei saa puhua, mutta saa jättää presidentin kättelemättä. Tämä olisi maailman laajuinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
- Savupilveksi 😂
Vitsi, vitsi.
haista paska
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Savupilveksi 😂
Vitsi, vitsi.
haista paska
Koomikot ainakin saa. Tai en tiedä että esim ruotsalaiset ois loukkaantuneet esim Helgin & Erlendin jutuista, vaikka sehän on aina ihan idiootti se niiden ruotsalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Savupilveksi 😂
Vitsi, vitsi.
Näitä ei saa kertoa. Niistä on kyllä kirjallisuutta, mutta nuo ovat liian rajuja jos menevät sopivalle taholle.
Sähköaidat ja uuni -vitsit olivat kuitenkin sellaisia, joita lapset kertoivat pikkukaupungissa toisilleen 1970-luvulla.
Tiedän, koska olin lapsi 1970-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa valita seuransa niin että saa kertoa.
Tämä, jos ne on päiväkotitasoisia, niin sitten kannattaa hakeutua oman tasoiseen seuraan. Someen ei kannata jakaa tai sitten vain sille omalle viiteryhmälle.
Vierailija kirjoitti:
Koomikot ainakin saa. Tai en tiedä että esim ruotsalaiset ois loukkaantuneet esim Helgin & Erlendin jutuista, vaikka sehän on aina ihan idiootti se niiden ruotsalainen.
Pitäiskö meidän suomalaisten muuten loukkaantua, kun eihän me oikeasti niin mykkiä ja juroja olla kuin se suomalainen?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen lopettanut vitsien kertomisen kokonaan, muuttuneen maailman takia. Ennenvanhaan todellakin pystyi aika rankkaakin huumoria heittämään, ihmiset pystyivät erottamaan sen ns. poliittisesta lausunnosta ja mielipiteestä. Nykyään kaikki mitä kerrot ovat lausuntoja, totuuksia, sinun ehdottomia mielipiteitä vaikka niiden tarkoitus olisi ainoastaan naurattaa, viihdyttää tai keventää ilmapiiriä.
Ja ihan tiedoksi teille jotka tulette kertomaan sen väsyneen argumentin kuinka kaikilla on vastuu sanomisista jne, eikä toisia saa loukata jne. Se on ihan totta, maailma oli vain erilainen aikoinaan, se pitää tiedostaa, nykyään vitsi ei ole vain vitsi, eikä sitä ymmärretä niin.
Maailma on nykyään vakavoitunut aika paljon, varsinkin Suomi, tosikkomaisuus on normi. Ihmiset eivät uskalla kertoa edes harmittomia juttuja, aina joku pahoittaa mielensä.
Ja sitten suomalaiset muka ovat maailman onnellisin kansa. Suut tukkoon.... ei saa puhua enää mistään. .. ei suomalainen puhu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Savupilveksi 😂
Vitsi, vitsi.
Sähköaidat ja uuni -vitsit olivat kuitenkin sellaisia, joita lapset kertoivat pikkukaupungissa toisilleen 1970-luvulla.
Tiedän, koska olin lapsi 1970-luvulla.
Ne on ns. mustaa huumoria, joka on ilmeisesti cancelloitu nykyään mielensäpahoittajien toimesta.
Sehän riippuu vitsin kertojasta ja yleisöstä. On myös olemassa paljon vitsejä ja komiikkaa mitkä eivät loukkaa mitään tiettyä ryhmää. Huumori on vaikea laji ja sen taakse on myös hyvä piiloutua.
vihervassareilla on kisa, että kuka ensimmäisenä ehtii loukkaantua jonkun muun puolesta, saa hienoa näkyvyyttä itselleen somessa.
vaatii koko ajan enemmän mielikuvitusta keksiä loukkaantumisen syitä, kun kaikesta on jo loukkaannuttu, mutta vihreillä on hyvä mielikuvitus ja syitä keksitään samalla innolla kuin uusia veroja suomalaisille
En olisi saanut yhdessä ryhmässä kertoa hyvää homovitsiä kahdelle muulle homolle koska yksi hetero päätti loukkaantua siitä kaikkien puolesta.
Ihmetyttää miten tyhmiä aikuisetkin ihmiset voi olla. Lapsi jos tekee tyhmyyksiä niin sen ymmärtää mutta täysi-ikäinen... Kun mä haluun? Mitään ei saa sanoa???
Typerys ei sais olla. Varsinkaan edustustehtävässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Savupilveksi 😂
Vitsi, vitsi.
haista paska
https://nensarjakuvat.wordpress.com/2009/09/09/ab-07/
Paskantavatko hait?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja si
Ei sille voi mitään, jos ja kun ihmiset eivät halua erottaa vitsiä, poliittisesta kannanotosta tai mielipiteestä. Tuota erotusta ei haluta enää tehdä, se pitää vain tiedostaa. On hyvä opettaa tämä myös lapsille, elämme muuttuneessa maailmassa.
Ei tuo ole vitsi. Siinä ei täsmää mikään edes demareihin.