Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirpputoriasiaa

Vierailija
11.12.2025 |

Oletko saanut millaisia kokemuksia kirpputorimyyjänä toimimisesta, siis kannattiko kaikki näkemäsi vaiva tuotteiden lajittelu/peseminen/hinnoittelu/myyntipaikalle vieminen/myyntipisteen järjestely/myymättömien tavaroiden pois vienti jne mitä tuohon juttuun nyt kuuluukaan? Tuliko voittoa vai miinusta ja millaisia tuotteita/millä hinnoilla saitte myytyä,saitko edes pöytävuokraan menneitä kuluja katetuksi? Olisitko jälkikäteen myynyt mieluummin vaikka torissa tai muuala netissä,kuin kivijalkakirpparilla? Kertokaa kokemuksia.

Olen ottanut myyntipaikan paikalliselta vilkkaalta kirpparilta,mutta tuotteita menee todella huonosti ja hinta tai kunto eivät ole ongelma-myyn aivan liian halvalla myös käyttämätöntä tuotetta ja tavaraa,mutta mikään ei tunnu liikkuvan-hädintuskin puolet pöytävuokrasta koossa ja se työmäärä,minkä olen joutunut tähän asti tekemään,on aivan järjetön :( Vastaavat tuotteet muissa pöydissä ovat monikertaisilla hinnoilla.

Oma kokemukseni tästä on,että jos jotain jatkossa myyn,teen sen netissä tai sitten vain lahjoitan kaiken pois. Tuntuu vain niin hullulta,kun jokapaikassa hoetaan,kuinka kaikilla on rahat tiukassa,mutta ei kuitenkaan edes kirpparilta sitten raaskita ostaa..

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti on pöydät tyhjentynyt silloin harvoin kun olen kirpputoreilla myynyt.  Hinta/laatu kohdattava, tunnearvosta ei tuntematon maksa.

Vierailija
2/8 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaista tavaraa sinulla on myynnissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan yleensä pitkäksi aikaa paikan ja aina on hyvin mennyt tavara kaupaksi, käyn välillä siistimässä ja täydentämässä.

Olen myynyt mm. vanhoja lastenvaatteita, leluja, vanhoja supersankarilehtiä, muutamia astioita, videopelejä yms.

Vierailija
4/8 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tavarasta.Itselläni liikkui lelut ja lasten vaatteet & kengät sekä pieni kodin hilpetööri todella hyvin.Omat vaatteet,esim ovh 200e mekko ei mennyt edes 5e hintaan.

Vierailija
5/8 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaista tavaraa sinulla on myynnissä?

Lasten uusia/uudenveroisia vaatteita laidasta laitaan vauvasta teini-ikäiseen jotka ovat myös syys-talvikaudenmukaisia ei mitään kesämekkoja,käyttämättömiä/uudenveroisia kenkiä,luisitimia,monoja esimerkiksi. Hintaa esim.käyttämättömillä 30euron monoilla 5euroa ja luistimilla sama-ei kyllä ole liian kallista ja sama linja on kaikissa tuotteissa. Missä siis vika-myynkö liian halvalla ja ihmiset kieroutuneesti kuvittelevat,että on jokin piilovika tms.kun ei voi olla niin halpaa hyvälaatuinen tavara? Haluan vain kaikesta äkkiä eroon ja siksi hinnat niin matalat-ensiviikolla pakko laittaa -50% kaikkiin tai laittaa lappu pöydän laitaan: tästä pöydästä kaikki 1euron!

Vierailija
6/8 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä miksi itse sivuutan jonkun pöydän kokonaan:

-liikaa tavaraa: mitään ei voi katsoa kunnolla, kun tavarat on tungettu pöytään limittäin, lomittain ja päällekkäin

-liikaa samanlaisia tavaroita kuin kaikissa muissa pöydissä: ekan parin pöydän jälkeen ei jaksa vaan enää kiinnostua

-kauhea määrä kippoja ja kuppeja: ei voi katsoa, ettei riko jotain, parempi pysyä kaukana

-haju: home tai lika tai pesuaine saa ohittamaan pöydän samantien

-sotku: ei kiinnosta kaivella sen enempää toisten vaatekasoja

-nuppineulat hintatarroissa: ei huvita saada uusia lävistyksiä

-väärä tyyli: kokonaisuus näyttää täysin itselle epäsopivalta, enkä viitsi sitten etsiä onko siellä seassa jotain hyvää

Osuuko näistä joku? Viimeisestä toki mahdoton sanoa näin etänä.

Vierailija
7/8 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nopeasti on pöydät tyhjentynyt silloin harvoin kun olen kirpputoreilla myynyt.  Hinta/laatu kohdattava, tunnearvosta ei tuntematon maksa.

Miksi luulet,että minä myyn mitään "tunnearvolla"? En todellakaan myy,vaan siksi,että pääsen kaikesta eroon niin nopeasti kuin mahdollista. Myyn polkuhintaan hyvälaatuista ja myös uutta tuotetta,eli esittämäsi hintalaatu kohtaanto-ongelma ei ole syy heikkoon myyntiin. 

Vierailija
8/8 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syitä miksi itse sivuutan jonkun pöydän kokonaan:

1-liikaa tavaraa: mitään ei voi katsoa kunnolla, kun tavarat on tungettu pöytään limittäin, lomittain ja päällekkäin

2-liikaa samanlaisia tavaroita kuin kaikissa muissa pöydissä: ekan parin pöydän jälkeen ei jaksa vaan enää kiinnostua

3-kauhea määrä kippoja ja kuppeja: ei voi katsoa, ettei riko jotain, parempi pysyä kaukana

4-haju: home tai lika tai pesuaine saa ohittamaan pöydän samantien

5-sotku: ei kiinnosta kaivella sen enempää toisten vaatekasoja

6-nuppineulat hintatarroissa: ei huvita saada uusia lävistyksiä

7-väärä tyyli: kokonaisuus näyttää täysin itselle epäsopivalta, enkä viitsi sitten etsiä onko siellä seassa jotain hyvää

Osuuko näistä joku? Viimeisestä toki mahdoton sanoa näin etänä.

1-ei ole liikaa tavaraa,ei sotkua,ei päällekkäin tungettua tavara;kaikki siistiä, ehjää sekä puhdasta

2-Aloituksessa jo mainitsin,että vastaavia tuotteita on myös muissa pöydissä sesongin mukaisesti (kyse pääasiassa siis lasten/nuorten vaatteista ym),noin puolet halvemmalla kuin muut.Jos itse haluaisin jonkin tuotteen,ostaisin toki sen halvemmasta pöydästä mielluummin

3-Ei ole kuin kaksi retrokahvipannua,eli tuskin on liikaa kippoa ja kuppia

4-haju on mielenkiintoisnen pointti,vaikkakin jo aloituksessa mainitsin tuotteiden puhdistamisen,pesemisen jne toimenpiteet,eli mitään likaista/heikkolaatuista tuotetta ei pöydässä edelleenkään ole. Jotkut myyjät eivät paljonkaan välitä siitä,mitä reikäistä ja likaista myyntiin laittavat,mutta itse en todellakaan näin toimi.

5-Kuten jo moneen kertaan todettu:pöytä siisti,ei sotkua,ei likaa,ei kasoja jne. Kaikki järjestyksessä kuin armeijan pinkka.

6-Nuppineulat kielletään jo sopimuksessa,vaikkakin törmäsin tänään toisessa pöydässä sellaisiin. Itsdelläni tarra/naru/hakaneulakiinnitykset

7-Väärä tyyli: jos/kun myyn lastenvaatetta ja tarviketta,en tietenkään oleta,että esim. aikuinen 100kg lapseton mies kiinnostuisi pöydästäni vai mitä tarkoitat? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä