Pörssisähkötaloudet millä sähkönhinnalla vaihtaisit sopimuksesi määräaikaiseksi kiinteähintaiseksi?
Mikä sähkön hinta tulisi olla, että vaihtaisit kiinteähintaiseen määräaikaiseen sopimukseen
6 kk
12 kk
24 kk
vaihtoehdoissa kun vuosikulutuksesi ylittää vähintään 10 000 kWh
Nyt kerrostaliasujien kotitaloussähköasiakkaiden eli pienellä vuosikulutuksella olevien kantaa en niinkään tässä kysele, vaan niiden kantaa, joilla on suurempi kulutus.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Annas kun arvaan: nää 4,5 centin hintoja heittelevät laskevat mukaan kesän ns. nollakuukaudet, joiden perusteella muun vuoden keskiarvo putoaa liian alas ollakseen realistinen. Joo, te ette ehkä maksa juuri mitään kesällä- mutta ei kyllä makseta me kiinteätkään. Silloin kun tuppaa olemaan mm. lämmityskulut nolla. :D
Marraskuun sähköhinta minulla 6snt niin ei oikein kiinnosta kiinteät sopparit, kesällä alempi hinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinteähintaista sopimusta ei voi saada pörssisähköä halvemmalla, koska muuten sähköyhtiöt tekevät tappiota.
Noh minä otin nyt kiinteähintaisen 6 kuukaudeksi.
Alkukesästä sitten pörssisähkö taas tulee meille.
On saatavilla nyt myös 4 kk kiinteä sopimus.
Talvikuukausina on jatkuvasti ollut korkeat pösä hinnat. Lisäksi voimaloiden huollot ovat olleet talvikuukausina, jolloin hinta on ollut melko korkea
Puolen vuoden sopimuksen saa nyt 7 snt/kWh. Todennäköisesti pörssisähkö tulee halvemmaksi. Eivät sähköyhtiöt muuten antaisi tuollaisia tarjouksia.
Miksi pitäisi vaihtaa kiinteään? Ketä kiinnostaa millainen sopparit muilla on?
On tosi vaikea löytää se edullisin tarjous, kun hinnat vaihtelevat ihan mistä satut niitä katsomaan!
Yllättävästi sähköyhtiön omilla verkkosivuilla on huonoimmat "tarjoukset", ja parhaat löytyivät nyt tuolta Sähkön hintavertailu -sivustolta.
Kiitos linkistä. Olin itse aiemmin käyttänyt jotain toista vertailusivustoa, mikä antoi eri tarjoushinnat. Olen blokannut selaimelta mainokset, niin en näe hetkellistä "sissimarkkinointia", missä ehkä vielä paremmat hinnat.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi vaihtaa kiinteään? Ketä kiinnostaa millainen sopparit muilla on?
Ei pitäisi ei siitä ole kysymys. Kysymys on tehty sen takia, että onko pörssisähköasiakkaat laskeneet mikä kannattaa ja millä hinnalla. Tää on niille , joita asia kiinnostaa. Heille joilla kuluu paljon sähköä.
Täs nyt on riskitekijöistä kyse pörssisähkön kannalta kun talvikuukausina on just niitä kalliita jaksoja ollut useana vuonna .
Oli sellaista 2 euron kWh hintaa joskus. Jengi oli helisemässä laskujen kanssa. Kiinteällä tulee vakautta niihin laskuihin. Voi sitten käytellä sähköö ilman huolta hinnan heittelystä.
Vuoden keskihinta on ollut 5,3 snt eli joku 4,9 snt voisin ottaa vuoden määräaikaisen.
No samalla, mitä nyt maksan. Max 6 senttiä kwh.
Tänään pörssisähkön hinta on keskimäärin 10,9 senttiä
Huomenna se on keskimäärin 9 senttiä
Eikä vielä ole kylmimmät talvikuukaudetkaan alkaneet. Paukkupakkasilla ei juuri tuule, joten hintakin nousee.
Otin talvikuukausiksi kiinteähintaisen 6,99 senttiä kWh
Tottakai vuoden keskiarvoon lasketaan 12 kuukauden kulutus ja hinta🤣🤣🤣 Eihän se muuten ole keskiarvo!
Kyllä meillä kuluu saman verran sähköä kesällä oli sitten halpaa pösää tai kiinteä hinta, ei se siihen vaikuta!
Ruuanlaitto, lämmin vesi, tiskit ja pyykit, kesällä jäähdytys ja talvella lämmitys. Kaikki em kuluttaa sähköä