Kauneimmissa joululauluissakin on nykyään maahanmuuttajat etusijalla.🥺
Kyllä on surullista, että suomalaiset perinteet pikkuhiljaa katoavat ulkomaalaisten takia.
Kommentit (49)
Tuskin muslimit edes tuonne tulisi.
Sylvian joululaulu aivan ehtodon , miksi pois ?
Miten niin? Tuossa uutisessa heistä ei puhuttu mitään.
Voi persu raukkaa... Onko kurjaa? Onko ikävä olo? PELOTTAAKO?!?
Vierailija kirjoitti:
Sylvian joululaulu aivan ehtodon , miksi pois ?
Tilalle on haluttu kansainvälisiä, englanninkielisiä lauluja, että maahanmuuttajille ei tule paha mieli.
siitä tulee kaunis joulun tunnelma, kun kirkon hämyisillä penkeillä kynttilöiden loisteessa kaikuu kaunis allahu akbaar
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Tuossa uutisessa heistä ei puhuttu mitään.
Puhuttiinhan. Et tainnut edes lukea koko juttua.
Vierailija kirjoitti:
Luin vasta jostain että suurin osa maahanmuuttajista on muita
Päätös kaikkein rakastetuimman laulun jättämisestä pois on törkeä. Mädätys on ottanut vallan kirkossa ihan kunnolla. Tuntuu että tässä tehdään kiusaa suomalaisille.
Vierailija kirjoitti:
miksei tulisi. meneehän ne saksassakin joulumarkkinoille autolla, vaikka nykyään siellä taitaa olla betoniesteitä
Suomalaiset ovat tottuneet kumartamaan ensin ruotsalaisia, siitten venäläisiä, nyt maahanmuuttajia.
Vierailija kirjoitti:
siitä tulee kaunis joulun tunnelma, kun kirkon hämyisillä penkeillä kynttilöiden loisteessa kaikuu kaunis allahu akbaar
Ja kynttilöiden valo heijastuu kauniisti paljastettujen puukkojen teristä.
Jännä, että Venäjää pitäisi pelätä, vaikka muuten ollaan kaikin tavoin luopumassa kaikesta, mikä on suomalaista.
Sylvian joululaulu on toki kaunis, mutta ei oikein sovi yhteislauluksi. Ja jos jotain otetaan tilalle, niin ihan hyvä ottaa tilalle koko yleisölle tuttuja kappaleita.
Olen töissä Saksassa ja meillä oli työpaikan joulujuhlassa joululaulujen tunnistamista. Ymmärrän tietysti, että juhla on lähinnä paikallisille suunnattu, mutta esim. joululaulujen tunnistamisessa olisi voinut painottaa kansainväliselle yleisölle tutumpia lauluja. En kuitenkaan ollut ainoa ulkomaalainen siellä. Joten ymmärrän hyvin tuon linjan, mitä kauneimmissa joululauluissa otetaan.
Vierailija kirjoitti:
Jännä, että Venäjää pitäisi pelätä, vaikka muuten ollaan kaikin tavoin luopumassa kaikesta, mikä on suomalaista.
Sama sakki ajaa Venäjän etua ja suomalaisuuden alasajoa. Hybridivaikuttamista.
Vierailija kirjoitti:
Voi persu raukkaa... Onko kurjaa? Onko ikävä olo? PELOTTAAKO?!?
Olen eri, mutta pidä se pääs kiinni. Itse kannatan sdp:tä ja olen sitä mieltä, että maassa maan tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Sylvian joululaulu on toki kaunis, mutta ei oikein sovi yhteislauluksi. Ja jos jotain otetaan tilalle, niin ihan hyvä ottaa tilalle koko yleisölle tuttuja kappaleita.
Olen töissä Saksassa ja meillä oli työpaikan joulujuhlassa joululaulujen tunnistamista. Ymmärrän tietysti, että juhla on lähinnä paikallisille suunnattu, mutta esim. joululaulujen tunnistamisessa olisi voinut painottaa kansainväliselle yleisölle tutumpia lauluja. En kuitenkaan ollut ainoa ulkomaalainen siellä. Joten ymmärrän hyvin tuon linjan, mitä kauneimmissa joululauluissa otetaan.
Miljoonien suomalaisten mielestä sopii aivan erityisen hyvin yhteislauluksi.
Vierailija kirjoitti:
Päätös kaikkein rakastetuimman laulun jättämisestä pois on törkeä. Mädätys on ottanut vallan kirkossa ihan kunnolla. Tuntuu että tässä tehdään kiusaa suomalaisille.
Älä muuta kuule sano. Tämä on selvää jatkumoa joulujuhlien tiernapoikamuutoksille, suvivirsi-gatelle jne. Suomeksi sanottuna minua vituttaa tällainen ja kovasti vituttaakin!!
Vierailija kirjoitti:
Muslimit? Luuletko, että kaikki maahanmuuttajat ovat muslimeita?
Sitä se tulee olemaan. Muutaman vuoden päästä on koko joulun vietto kiellettyä.