Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia tasapainoiluista henkilöiltä jotka eivät ole luonnostaan hoikkia!?

Vierailija
21.04.2007 |

Aloitan uuden aiheen, kun häviää tuohon toiseen ketjuun, jos saisin vastauksia?

Olisi " hauska kuulla" kokemuksia niiltä jotka eivät ole luonnostaan hoikkia, vaan taistelevat pysyäkseen hoikkina.

Kuinka onnistuu? Olen ylipainoinen ja laihdutan. haluaisin tietää mikä minua odottaa jos tavoite painoni saavutan. Olen laihduttanut viime syksystä 92kg --> 83kg, olen 168cm. Tosin viimeisen 5kk:den aikana paino ei ole laskenut, ei kyllä noussutkaan... Tavoite painona on 67-70kg eli toisille ei edes hoikka paino, mutta minulle realistinen.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työni hoitoalalla on huono tuohon lounaaseen... En ennätä välillä pitää kuin 5-10min ruokiksen ja sen aikana ennättää juuri syödä jugurtin, leipä sitten kahvitauolla jos sellaisen kerkiää pitää.

ap

Vierailija
2/6 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paino on kertynyt? Nämä kysymykset kannattaa miettiä valmiiksi. Jos ylipaino on kertynyt pikku hiljaa, liikaa syömällä ja liian vähän liikkumalla niin mitään taikatemppuahan ei ole. Elintapojen pitää muuttua _pysyvästi_. Et voi ajatella, että laihdutan nyt ja palaan vanhaan sitten kun olen tarpeeksi laihtunut. Kilot tulee takaisin ja todennäköisesti korkojen kanssa ja nopeaa...

Paino pysyy vain, jos opit oikeat ruokailutottumukset ja liikut laihdutuksen jälkeenkin vähintään 3 kertaa viikossa tunnin verran niin, että hiki nousee pintaan. Herkkupäiviä toki voi pitää, mutta ei joka päivä ;)

Minulla ei ollut elämäntaparemontin alussa kuin viitisen kiloa ylimääräistä, ne oli tulleet parissa vuodessa. Liikaa herkkuja, liikaa napostelua ja muuten vaan syömistä. Liian vähän liikuntaa. Nykyään syön 5 kertaa päivässä: aamupala, lounas, kahvi (yleensä pelkkää kahvia, ehkä kerran vko pulla, päivällinen ja iltapala. Ruoka on erittäin kasvispitoista, lisänä vähärasvaista lihaa ja täysjyväriisiä/tummaa pastaa tai vain kasvisslisäkettä/salaattia. Napostelut olen jättänyt kokonaan, aterioiden välillä vain vettä. Kerran viikossa herkkupäivä, eli silloin joko karkkia tai poppareita, ei ikinä esim. sipsejä. Liikuntaa vähintään se 3 kertaa viikossa. Näin siis paino pysynyt nyt kolmisen vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miten paino on kertynyt?

alkoi kertyä masennuksen jälkeen, paino nousi 66kg parhaimmillaan 99kg noin 4-5 vuodessa. Lohtu syöminen vaikutti siihen suuresti, liikuntaa en hoikempana harrastanut. Roskaruokaa kului 5-7krt viikossa, lisäksi sipsiä, karkkia, ym.

Nyt ole viime syksynä remontoinut ruokavaliotani. Olen vaihtanut sokerijuomat light versioihin ja veteen, vain harvoin krapulassa sokerilimua. Sipsejä syön enää noin 1krt/2-3kk:ssa. Karkkia viikottain ehkä kerran. Roskaruoan kanssa painin edelleen... nyt olen syönyt viimeksi viikko sitten hampurilaisaterian, ongelmana on että jää " putki päälle" kerrasta. En osaa lopettaa kertaan, vaan saan noin viikon kuluessa putken katki päivittäisestä käytöstä =( Kuitenkaan en syö roskaruokaa enää edes puolia siitä mitä ennen.

liikuntaa harrastan 3krt viikossa 45min jumpassa, lisäski fyysinen työ ja satunnaiset kuntosalikerrat lisänä.

Lämmin ateria unohtuu usein, töissä eväänä leipää ja jugurttia.

Elämäntapa muutoksilla koetan laihduttaa, juuri että ei palaisi takaisin kun tavoitteen saavutan. Hyvät rasvat taitavat uupua ruokavaliostani sekä proteiinit =( Inhoan margariinin makua leivällä ym. joten en sitä käytä.

Vierailija
4/6 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokaan mahdollisimman normaalisti. Yritän syödä tasaisin väliajoin, en syö karkkia tms. viikolla ja otan töihin evääksi hedelmiä etten sortusi kahvipullaan.

Liikuntaa pyrin myös harrastamaan säännöllisesti ainakin pari kertaa viikossa. Ja hampurilaiset ja pizza ovat erikoisruokaa, ei arkiruokaa.

En siis varsinaisesti laihduta, mutta yritän pysytellä normaalipainoisena kun monet lähisukulaiset ovat ylipainoisia ja mullakin taipumus lihota helposti.

Tsemppiä!!!

Vierailija
5/6 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisiko mitään mahdollisuutta syödä parempaa = ruokaisampaa lounasta?

Itse ainakin ahmin helpommin kaikkea huonolaatuista illalla, jos en ole päivällä syönyt kunnolla!

Vierailija
6/6 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..se vesittää kaiken. Itse olen ikäni ollut jojo ja syönyt tunteisiini, mutta nyt alan pikkuhiljaa oppimaan. Aiheesta on olemassa hyviä kirjoja ja laihdutuslehdissäkin on paljon neuvoja, mm. uusin KG. Muuten ohjeet ovat samat kuin edeltäjilläkin eli oikeaa ravintoa ja liikuntaa säännöllisesti. Herkut eivät kuulu arkeen.

Olen nyt ollut kohta vuoden tavoitepainossani, mikä on ennätykseni. Vuoteen on mahtunut surua ja murhetta, mutta ensimmäisen kerran elämässäni en lohduta itseäni syömällä.

Tsemppiä ap!