Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toista lastaa pitkään harkinneet, mikä sai teidät tekemään päätöksen?

Vierailija
09.12.2025 |

Minulla on yksi eskari-ikäinen lapsi, ja olen jo monta vuotta miettinyt, pitäisikö yrittää toista lasta, mutta päätös tuntuu tosi vaikealta. Ympärillä on ihmisiä, joille on ollut alusta asti selvää, että sisaruksia pitää olla ja he ovatkin sitten pienellä ikäerolla seuraavan lapsen saaneet. Toisaalta on tuttuja, joille lapsiluvun jättäminen yhteen on ollut täysin selvä päätös. 

Itse kuitenkin mietin ja mietin tätä Monta kertaa olenkin jo päättänyt, että yksi riittää, mutta sitten ajatus toisesta lapsesta aina putkahtaa takaisin pintaan. Nyt alkaa tuntua jo iän puolesta siltä, että pitäisi oikeasti joko alkaa yrittämään toista tai kertakaikkisesti hylätä koko ajatus. 

Onko täällä muita, joille päätös ei ole ollut itsestäänselvä ja pidemmän pohdinnan tulos? Mikä sai teidät päätymään toiseen lapseen (tai ainokaiseksi jättämiseen) lopulta? 

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et selvästikään ole sinut yhden lapsen vanhempana, joten yrittäisin.

Omalle siskolle oli selvää, et 1 riittää ja enempää ei tule. Itsellä on 4 lasta ja ekan jälkeen oli selvää, että haluan lisää. 4. harkitsin 3v ajan juupas eipäs ja punnitsin syitä puolesta ja vastaan. Ei kaduta yhtään.

Vierailija
2/2 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen lasta oli muovia ja halusin metallisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi