Lihan syönti vs eläintenoikeudet. Kiinnostaako ketään?
Yleensä kehitys menee niin , että kun on saatu ihmisoikeudet kuntoon niin voi keskittyä myös eläimiin. Itse lopetin lihan syönnin vuosia sitten koska eläinten olot ja elämä lihatuotannossa on kauheaa jopa suomessa. En halua aiheuttaa kärsimystä eläimille. Mites teillä, joko on kinkku pöydässä?
Kommentit (19)
Harva kai enää syö ihmisiä. Keskitytään nyt sitten eläimiin.
En ole lopettamassa lihansyöntiä sinun jeesustelusi takia.
Olen pohtinut samaa asiaa ja olen lopettanut broilerin syömisen, koska häkkikanoja kohdellaan huonosti. Mutta minun on vaikea luopua kokonaan lihasta tai eläinperäisistä tuotteista. Me ihmisetkin olemme vain eläimiä.
Kiinnostaa, siksi kasvissyöjä jo 90-luvulta lähtien.
Sika söi kanan joka eksyi karsinaan. Kun eläimet lopettavat lihansyönnin, alan kasvissyöjäksi.
Tekopyhää PASKAA tuo, luonnossa eläimet syövät toisiaan ELÄVÄLTÄ, mieti sitä, hörhö!
Aika monia kiinnostaa, mutta suurin osa haluaa ratkaista nämä asiat yksityisesti omalla kohdallaan. Päsmäröinnillä netissä ei ole ikinä kenekään mieltä muutettu. Tiedon jakamisella ehkä jokunen.
Ruoka on myös erittäin henkilökohtainen aihe, koska siihen kietoutuu kulttuurit, perinteet, arvot ja kaikki lapsuuden kokemuksista lähtien. Siitä on lähes mahdotonta puhua arvoneutraalisti, ja siksi myöskään puhuminen siitä loukkaamatta toisia on aika vaikeaa.
Ja sanon tämän kasvissyöjänä.
Kalaa on hyvä syödä, mikäli Suomen vesistöjä ei pilata täysin vieraslajeilla, kuten kyttyrälohella.
Alkuperäislajit pystyvät pitämään suuret omega 3 pitoisuudet ja elämään Euroopan pohjoisimmissa makeassa vedessä, kun puolestaan kyttyrä alkaa mädäntymään saman tien ja pilata vesistöä päästessään esim. Tenojokeen.
Vierailija kirjoitti:
Olen pohtinut samaa asiaa ja olen lopettanut broilerin syömisen, koska häkkikanoja kohdellaan huonosti. Mutta minun on vaikea luopua kokonaan lihasta tai eläinperäisistä tuotteista. Me ihmisetkin olemme vain eläimiä.
Minulla sama juttu. Kokonaan en ole pystynyt luopumaan mutta paljon on saanut jo vähennettyä. Kanaa en myöskään syö. Jos saisi jostain oikeasti hyvin kohdellun eläimen lihaa ostettua, voisin ostaa vaikka olisikin selvästi kalliimpaa. Mutta en usko että pelkkä luomuleima riittää takaamaan sitä. Enkä edes ole nähnyt luomukanaa missään.
Kinkkua ei meillä ole koska kukaan perheessä ei edes pidä siitä. Kaloilla mennään jouluna, vaikka eläimiähän nekin ovat :(
Olen aiemmin ollut kova lihansyöjä, mutta viimeaikoina olen alkanut pohtimaan myös eläinoikeuksia. Lopetin lihansyönnin, mutta käytän edelleen maitotuotteita ja kananmunia. Kasvisproteiinit laittavat vatsan sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä syödään riistaa ja kalaa.
Hienoa että et syö eläimiä. Haluatko mitalin?
Punaisesta lihasta syön vain hirveä. Koen sen eettisemmäksi valinnaksi. Kalaa syön lisäksi.
ei täällä matalapalkkatöissä ja valtavien viherverojen maksajana mitään ihmisoikeuksia ole, joten kinkkua syödään.
Ei vielä mutta lähestyy. Ei kiinnosta eläinten oikeudet..vain hyvä pihvi ja kinkku potkalla kelpaa.