Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihan syönti vs eläintenoikeudet. Kiinnostaako ketään?

Vierailija
08.12.2025 |

Yleensä kehitys menee niin , että kun on saatu ihmisoikeudet kuntoon niin voi keskittyä myös eläimiin. Itse lopetin lihan syönnin vuosia sitten koska eläinten olot ja elämä lihatuotannossa on kauheaa jopa suomessa. En halua aiheuttaa kärsimystä eläimille. Mites teillä, joko on kinkku pöydässä?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä mutta lähestyy. Ei kiinnosta eläinten oikeudet..vain hyvä pihvi ja kinkku potkalla kelpaa.

Vierailija
2/19 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva kai enää syö ihmisiä. Keskitytään nyt sitten eläimiin.

Vierailija
4/19 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lopettamassa lihansyöntiä sinun jeesustelusi takia.

Vierailija
5/19 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pohtinut samaa asiaa ja olen lopettanut broilerin syömisen, koska häkkikanoja kohdellaan huonosti. Mutta minun on vaikea luopua kokonaan lihasta tai eläinperäisistä tuotteista. Me ihmisetkin olemme vain eläimiä.

Vierailija
6/19 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa, siksi kasvissyöjä jo 90-luvulta lähtien. 

Vierailija
7/19 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sika söi kanan joka eksyi karsinaan. Kun eläimet lopettavat lihansyönnin, alan kasvissyöjäksi.

Vierailija
8/19 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä kiinnosta. 

Vierailija
9/19 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekopyhää PASKAA tuo, luonnossa eläimet syövät toisiaan ELÄVÄLTÄ, mieti sitä, hörhö!

Vierailija
10/19 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monia kiinnostaa, mutta suurin osa haluaa ratkaista nämä asiat yksityisesti omalla kohdallaan. Päsmäröinnillä netissä ei ole ikinä kenekään mieltä muutettu. Tiedon jakamisella ehkä jokunen.

Ruoka on myös erittäin henkilökohtainen aihe, koska siihen kietoutuu kulttuurit, perinteet, arvot ja kaikki lapsuuden kokemuksista lähtien. Siitä on lähes mahdotonta puhua arvoneutraalisti, ja siksi myöskään puhuminen siitä loukkaamatta toisia on aika vaikeaa.

Ja sanon tämän kasvissyöjänä.

Vierailija
11/19 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö nisäkkäitä. Syön kalaa.

Vierailija
12/19 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömistä varten se riista on. 

Vierailija
13/19 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään riistaa ja kalaa. 

Vierailija
14/19 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalaa on hyvä syödä, mikäli Suomen vesistöjä ei pilata täysin vieraslajeilla, kuten kyttyrälohella.

Alkuperäislajit pystyvät pitämään suuret omega 3 pitoisuudet ja elämään Euroopan pohjoisimmissa makeassa vedessä, kun puolestaan kyttyrä alkaa mädäntymään saman tien ja pilata vesistöä päästessään esim. Tenojokeen.

Vierailija
15/19 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pohtinut samaa asiaa ja olen lopettanut broilerin syömisen, koska häkkikanoja kohdellaan huonosti. Mutta minun on vaikea luopua kokonaan lihasta tai eläinperäisistä tuotteista. Me ihmisetkin olemme vain eläimiä.

Minulla sama juttu. Kokonaan en ole pystynyt luopumaan mutta paljon on saanut jo vähennettyä. Kanaa en myöskään syö. Jos saisi jostain oikeasti hyvin kohdellun eläimen lihaa ostettua, voisin ostaa vaikka olisikin selvästi kalliimpaa. Mutta en usko että pelkkä luomuleima riittää takaamaan sitä. Enkä edes ole nähnyt luomukanaa missään.

Kinkkua ei meillä ole koska kukaan perheessä ei edes pidä siitä. Kaloilla mennään jouluna, vaikka eläimiähän nekin ovat :( 

Vierailija
16/19 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aiemmin ollut kova lihansyöjä, mutta viimeaikoina olen alkanut pohtimaan myös eläinoikeuksia. Lopetin lihansyönnin, mutta käytän edelleen maitotuotteita ja kananmunia. Kasvisproteiinit laittavat vatsan sekaisin. 

Vierailija
17/19 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä syödään riistaa ja kalaa. 

Hienoa että et syö eläimiä. Haluatko mitalin?

Vierailija
18/19 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaisesta lihasta syön vain hirveä. Koen sen eettisemmäksi valinnaksi. Kalaa syön lisäksi.

Vierailija
19/19 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei täällä matalapalkkatöissä ja valtavien viherverojen maksajana mitään ihmisoikeuksia ole, joten kinkkua syödään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi