Mitä juutalaisille sun muille sanotaan Suomessa joulun aikana
Englanniksi on happy holidays, onko tälle Suomiversiota
Kommentit (25)
En tiedä miksi olisi väärin sanoa hyvää joulua/joulun odotusta yms koska eihän joulu ole alunperinkään kristittyjen juhla, vaan talvipäivänseisauksen juhla. Mutta itse sanon vain tuon englannin mukaisesti: hyviä pyhiä tai vastaavaa
Hyvät juhlapyhät olen toivottanut ei-kristityille tutuilleni
No sano vaikka hyvää joulua, ei Suomen juutalaiset ole säkissä kasvaneita.
Minun kokemukseni mukaan muillekin kuin kristityille voi toivottaa hyvää joulua. Niin minun islaminuskoinen kaverini ja buddhalainen vaimonikin tekee.
Emme tarvitse Suomi versiota, Suomessa voi kaikille toivottaa hyvää joulua. Jos ei joku sitä kestä, ei hän sitä tuo esiin mitenkään. Työpaikkani kurdi toivotti kaikille aina iloisesti hyvää joulua.
Juutalaisia on niin vähän Suomessa että todennäköisyys sille että törmäät yllättäen juutalaiseen juuri joulun alla, on tilastollisesti samaa luokkaa kuin lotossa 7 oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit toivottaa hyvää joulua, persu. Muslimit kunnioittaa Jeesusta profeettana ja juutalaiset viettää Hanukkaa. Kukaan ei pahastu, paitsi persut ihan kaikesta. Siitäkin, ettei veisata suvivirttä.
Muslimit ne vasta pahastuu ja eivät suostu edes presidenttiä kättelemään kutsuttuina vieraina itsenäisyyspäivänä. Persut ovat sivistyneitä ja omaavat hyvät käytöstavat, toisin kuin monet teroporukat.
Kuinka monta muslimia oli Linnassa presidenttiä kättelemässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit toivottaa hyvää joulua, persu. Muslimit kunnioittaa Jeesusta profeettana ja juutalaiset viettää Hanukkaa. Kukaan ei pahastu, paitsi persut ihan kaikesta. Siitäkin, ettei veisata suvivirttä.
Voi hyvä ihminen sua. Olet niin sekaisin ettei sua pysty enää pelastamaan.
Itse taidat olla
Onhan meillä kalenteri täynnä muitakin juhlia, jotka eivät liity mitenkään juutalaisuuteen. Ihan normaalisti voi siis toivotella sitä mitä haluaa.
"Happy holidays" -sanontaa vastaa Suomessa sanonta "hyviä pyhiä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä ihminen sua. Olet niin sekaisin ettei sua pysty enää pelastamaan.Itse taidat olla
Minä pystyn keskustelemaan aiheesta kuin aiheesta sekoittamatta persuja siihen. Osaatko sinä? Vastaan et. Sinulla on pakkomielle ja tarvitset hoitoa. Ei ole normaalia päästää yhtä puoluetta niin ihon alle ettei pysty ajattelemaan mitään muuta. Mieti nyt millaista elämäsi olisi ilman hulluuttasi.
Vierailija kirjoitti:
Juutalaisia on niin vähän Suomessa että todennäköisyys sille että törmäät yllättäen juutalaiseen juuri joulun alla, on tilastollisesti samaa luokkaa kuin lotossa 7 oikein.
Käyvät netin palstoilla kuten muutkin. Ja kiertävät kotimaassa kuten muutkin.
Perjantai-illasta lauantai-iltaan on joka viikko pyhä ja muitakin pyhiä piisaa juutalaisuudessa, joten hyvien pyhien toivotus menee harvoin metsään.
tiputit 5 senttisen, etsii tunnin.
Joulu ei liity kristinuskoon, tuollainen on englanninkielisistä maista kopioitua kristittyjen passiivis-aggressiivista kiukuttelua. Suomessa kaikille voi toivottaa hyvää joulua.
Vierailija kirjoitti:
Ap on hyvin yksinkertainen.
Parempi "hyvin yksinkertainen" kuin ilkeä ja typerä!
Hanukkaa voi toivottaa.