Onko teidänkin miehille käsien pesu aivan äärettömän vaikeaa ja vastenmielistä?
Mikä siinä käsien pesemisessä voi olla niin vaikeaa ja vastenmielistä. Alkaa tosissaan kyllästyttää, että joutuu käskemään aikuista miestä käsipesulle kuin lasta. Miksi joillakin miehillä ei ole mitään hygieeniakäsitystä? Matkoillakin jätetään kädet pesemättä, sit syömään sormia nuollen. Hyi v...
Ihan sama vaikka vuodesta toiseen joka päivä käsket pesemään kädet, niin se ei ikinä tapahdu oma-aloitteisesti.
Kommentit (16)
En katsele miestä, jolla ei ole peruskäytöstapoja. Kerran saatan asiasta sanoa, ja jollei mene perille niin lopetan seurustelun.
Ei. Pesee kädet aina heti kun tulee kotiin, toki aina wc-käynnillä, aina ennen ruokailua, ennen ruoanlaittoa jne.
Olen huomannut, että aika moni nainen ei pese käsiään pissalla käynnin jälkeen.
Ei ole. Olen ottanut itselleni sellaisen miehen, jolla on hygienia kunnossa. Pesee kätensä vessareissun jälkeen, ennen syöntiä ja kotiin tullessaan, sekä aina tarvittaessa. Käy joka päivä suihkussa jne. En olisi ottanut mitään pskatoukkaa ukokseni.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Pesee kädet aina heti kun tulee kotiin, toki aina wc-käynnillä, aina ennen ruokailua, ennen ruoanlaittoa jne.
Mä en ole koskaan huomannut tätä ja olen sentään nainen ja käynyt elämäni naisten vessoissa. Myöskään kukaan naispuolinen tuttuni tai esim. työkaverini ei jätä käsiä pesemättä. Muistan kyllä yhden kuntouttavassa työtoiminnassa olleen naisen, joka ei selkeästikään osannut huolehtia hygieniastaan, joka jätti kädet pesemättä wc-käynnin jälkeen.
Joo on. Olen lopun uupunut siihen että mies tuo tauteja kotiin, kun ei OSAA pestä käsiään. Ei myöskään käytä saippuaa kunnolla, ilmeisesti pihin luonteensa vuoksi. Usein vaan vähän viruttaa käsiään veden alla. Ihan olen kertonut hänelle mikrobiologian näkökulmasta miksi ne kädet pitää pestä runsaalla saippualla, lämpimässä vedessä ja noin 40 sekunnin ajan. Mutta ei. Ja joo, en itsekään aina jaksa pestä tuota 40 sekuntia mutta jos olen tullut esim julkisilla kotiin ja joutunut koskemaan johonkin niin tietenkin pesen.
M-1965 kirjoitti:
Minulle käsien pesu ei ole koskaan ole ollut ongelma. Joukkoliikennettä käyttävä oppii siihen pian vaikka ei olisi alun perin mitenkään bakteerikammoinen.
Siksi en käytä joukkoliikennettä. Siellä tangoista saa syfiliksen tai lepran.
Vierailija kirjoitti:
M-1965 kirjoitti:
Minulle käsien pesu ei ole koskaan ole ollut ongelma. Joukkoliikennettä käyttävä oppii siihen pian vaikka ei olisi alun perin mitenkään bakteerikammoinen.
Siksi en käytä joukkoliikennettä. Siellä tangoista saa syfiliksen tai lepran.
Mun on pakko sanoa, että nuorena en ollut niin kova pesemään käsiä. Pesin kyllä vessassakäynnin jälkeen, mutta en juuri muuten. Asuin tuolloin Helsingissä, matkustin julkisella ja olin vielänä päiväkodeissa töissä (sijaisena; saattoi olla joskus jopa kolme eri työpaikkaa viikossa). Sairastelin todella vähän. Muistan kerran, kun sain vatsataudin, kun olin vanhempieni luona viikonloppuna ja tuolloin kouluikäinen pikkuveljeni tartutti taudin muhun.
Olen kuullut sellaisestakin että vessakäynnin jälkeen juoksutetaan vettä jotta muut luulevat että nyt pestään käsiä. Mikä ihme tuollaiseen voi olla syynä, vesikauhu?
Vierailija kirjoitti:
Hämmentävän moni huuhtaisee pikaisesti pelkät sormenpäät vedellä. Siitä sitten suoraan noutopöytään ruokailemaan :)
En seukkaa jos miehellä ei ole mitään hygieniaa. Mistä löydätte peikot? Katso saippua joka ei kuivata kotiin. Mutta ulkoa tullessa parempi nestesaippua, likaisille käsille sekä ruoanlaitossa jne.
Ei naisetkaan osaa pestä käsiään kunnolla edes sairaalan wc:ssä. Tuskinpa osaat sinäkään, joten turhaan valitat.