Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monet työt pohjaavat valehteluun/salailuun/kieroiluun?

Vierailija
07.12.2025 |

Myyjä väitti jääkaapin oven kätisyyden vaihtoa helpoksi hommaksi, jolla ei ole vaikutusta mihinkään, manuaalissa luki "takuu raukeaa välittömästi".

Lisäksi kertaluonteisesti koneelle kiinni vedetyt ruuvit ja pultit eivät selvästi olleet tarkoitettu ikinä avattaviksi ja tehtävä oli "lähes mahdoton" ja tämän jälkeen kaappikin temppuili ihan uudesta alkaen.

Jos tuota esimerkkiä vertaa autokauppojen toimintaan, niin tuohan ei ole vielä mitään, siellä tominta pohjautuu 85% valheelliseen toimintaan.

Kun olin koulussa töissä, lähes joka kuukausi tapahtui jotain, mikä piti rehtorin toimesta salata ja lakaista maton alle, eikä asiaa saanut kertoa esimerkiksi oppilaiden vanhemmille, koulun maineen suojelemiseksi, toimittiin siis systemaattisesti täysin valheellisesti.

Useassa työpaikassa esimies on käyttänyt ilmaisua "se mitä täällä sovitaan, se pysyy täällä", nämä ovat olleet jotain sääntöjä ja määräyksiä rikkovia asioita, joita ei ole haluttu talon ulkopuolen tietoisuuteen.

Eräässä paikassa ylityöt, sairauslomat ym maksettiin vain jos työntekijä kävi maksamattomuudesta erikseen valittamassa.

Kaikki eivät näin tarkkaan näitä seuranneet tai eivät jokaisesta pienestä lisästä jaksaneet valittaa ja näin työnantajalla ei ollut kuin voitettavaa.

Säästöt pohjautuivat systemaattiseen valehteluun.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakooja. Kaksoisagentti. Salainen palvelu.

Vierailija
2/7 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistönvälittäjä

Vierailija
4/7 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin erääseen töihin pääkaupunkiseudulla. Minulle kerrottiin, että aikaisempi työntekijä oli lähtenyt pois teknisten ongelmien takia. Töitä oli kuulemma tarjolla runsaasti, myös kesäajalle. Olin töissä syksyn, eikä juuri mikään asia toiminut. Kevääksi työtuntejani vähennettiin 4:llä viikossa, koska kuulemma muualla tarvittiin tunteja. Kesäksi ei saanutkaan kuin vähän tunteja ja juhannuksesta syyskuun alkuun piti olla kokonaan työtön. Lopulta löytyi joku kaveri, joka tarvitsi töitä ja sitten minulle sanottiin kahden vuoden jälkeen, että minusta on tehnyt valituksia. En kyllä usko tätä, koska muista paikoista olen saanut positiivista palautetta. Aikamoisella pelillä yritetään nujertaa ihminen  silloin, kun häntä ei enää tarvita. Kaikki oli pelkkää valehtelua ja valhetta, ihan kaikki.

Vierailija
5/7 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konsulttiala

Vierailija
6/7 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki vasemmistolaisten tutkimukset ja taulukot.

Vierailija
7/7 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Suuri)yritysten tiedottaminen on valkopesuvalehtelua, ihan oikeasti.

Sieltä aina valmistellaan, vakuutetaan vastuullisuutta ja luvataan korjata asia.

Siis mitä? Varsinkin vanhustenhoidossa tätä litaniaa toistetaan usein vaikka on syyllistynyt sopimusrikkomiksiin. Aluehallintovirasto on aika hampaaton näissä tapauksissa. Ei myymälävarkaankaan selityksiä kuunnella, eikä toki pidäkään kun rikos on tapahtunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä