Ovatko sosiaalityöntekijät oikeasti maistereita?
Kommentit (45)
Miksi ei?
Pitäiskö olla lähihoitajia?
Maisterihan minä. Se on kelpoisuusvaatimus sosiaalityöntekijän virkaan. Maisteriksi valmistuu, kun suorittaa valtiotieteiden tai yhteiskuntatieteiden ylemmän korkeakoulututkinnon. Vastasinko kysymykseesi "miksi"?
Ei välttämättä. Riippuu uran pituudesta, (kokemus lasketaan eduksi)ja lisäkoulutuksista.
Vierailija kirjoitti:
Maisterihan minä. Se on kelpoisuusvaatimus sosiaalityöntekijän virkaan. Maisteriksi valmistuu, kun suorittaa valtiotieteiden tai yhteiskuntatieteiden ylemmän korkeakoulututkinnon. Vastasinko kysymykseesi "miksi"?
Korkeakoulututkinnon suorittanut akateeminen 🤣
On hyvä, että sosiaalityöntekijöillä on laaja-alainen koulutus yhteiskunnasta ja sosiaalipolitiikasta.
Kohta olen, kun saan gradun valmiiksi. Eli kyllä. Laillistuksessa menee vielä n kuukausi sen jälkeen.
joo ja päiväkotitädeilläkin pitää olla uliopistokoulutus. kertoo paljon suomalaisen koulutuksen laadusta, kun lastenvahteja koulutetaan uliopistossa.
Ilman tutkintoa ei voi saada vakipaikkaa. Nykyisellään alkaa olemaan päteviä hakijoita yllinkyllin, joten näistä ei maistereista päästään eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaako joku selvittää, mitä tuon hymiön pitäisi tuossa tarkoittaa?
Riippuu sossusta. Osa heistä on sosinomeja eli AMK-tutkinnon suorittaneita.
Eivät oikeasti ole maistereita. Ovat leikisti, päiväkodissa on askarreltu jokaiselle sosiaalityöntekijälle ikioma maisteridiplomi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa mitään akateemisuudesta puhuttu, pikkuinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kertoo, että kirjoittaja on lukutaidon pikkutenava
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kertoo, että kirjoittaja on lukutaidon pikkutenava
t. eri
Se selittäisi paljon.
Vierailija kirjoitti:
On hyvä, että sosiaalityöntekijöillä on laaja-alainen koulutus yhteiskunnasta ja sosiaalipolitiikasta.
Heistä usea tarvitsisi rutkasti enemmälti käytännön harjoittelua ihmisten parissa.
Ei se, et tietoo on jostain yhteiskunnasta tee lainkaan hyvää sossua.Olisi tärkeää osata kohdata ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalityöntekijä on aina maisteri. Sosionomi voi olla sosiaaliohjaaja.
Vierailija kirjoitti:
joo ja päiväkotitädeilläkin pitää olla uliopistokoulutus. kertoo paljon suomalaisen koulutuksen laadusta, kun lastenvahteja koulutetaan uliopistossa.
Aika synkkää, että maan korkein koulutuslaitos tuottaa meille parhaimmillaan lastenvahteja.
Suomi nousuun!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heistä usea tarvitsisi rutkasti enemmälti käytännön harjoittelua ihmisten parissa.
Ei se, et tietoo on jostain yhteiskunnasta tee lainkaan hyvää sossua.Olisi tärkeää osata kohdata ihminen.
Tutkintoon kuuluu myös harjoittelut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalityöntekijä on aina maisteri. Sosionomi voi olla sosiaaliohjaaja.
Väärin. Sosiaatyöntekijänä voi toimia myös sosionomi, jos toimi ei ole vakituinen. Tiedän ihan omasta kokemuksesta.
Ovat. Heillä on vastuullinen työ. Tekevät ihmiselämää muuttavia päätöksiä. Ei ihan kenen tahansa hommaa, vaan täytyy olla osaamista ja ymmärrystä yhteiskunnasta, lainsäädännöstä, Ihmisistä, palvelujärjestelmistä...