Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Virossa on moni asia niin paljon paremmin?

Vierailija
05.12.2025 |

Yllätyin positiivisestit kun kävin viikolla työmatkalla Tallinnassa. Kaduilla on puhdasta ja turvallista. Kaupoissa toimii palvelu ja valikoimaa riittää. Jouluksi tarvitaan parit tietokoneet ja polkupyörä ja näyttää siltä että teen ostokseni mielummin Virossa.

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viina ja tupakka halvempaa. Siihen paremmat puolet sitten jääkin.

Vierailija
2/91 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virossa on todella vähän nee gereitä ja ähl ämeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Kuka tuollaiseen semikehitysmaahan muuttaisi, kun Eurooppa on täynnä paljon parempia vaihtoehtoja?

Vierailija
4/91 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palvelu on parempaa ja kaikissa kaupoissa on parempi valikoima.

Vierailija
5/91 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt TikTokissa ja Instagramissa virolaisten videoita kauppojen hinnoista, monet ulkomailta tuodut tuotteet ovat jopa kalliimpia kuin mitä ne maksavat Suomessa. 

Vierailija
6/91 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä myös hanavesi on juotavaa, toisin kuin kokkolassa.

Vierailija
7/91 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas sa räägit Eesti keelt?Kuidas läheb?

Vierailija
8/91 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt TikTokissa ja Instagramissa virolaisten videoita kauppojen hinnoista, monet ulkomailta tuodut tuotteet ovat jopa kalliimpia kuin mitä ne maksavat Suomessa. 

Tosi iso osa tuotteista on Suomessa halvempia. Etenkin elektroniikka, tietokoneet, kännykät ja sen sellaiset.

Eikä kannata unohtaa, että virolaisten palkat on todella paljon alhaisemmat kuin suomalaisten (keskimäärin, toki sielläkin on rikkaita joukossa).

Vierailija
9/91 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkat puolet Suomen palkoista, mutta hinnat samat. Siinäpä on houkutteleva kohde. Sähköt Venäjältä katkaistiin itse kovalla uholla ja nyt sitten on sähkö ekstrakallista, kun omia energialähteitä ei ole ja kallis sähkönhinta valuu kaikkiin tuotteisiin. En näe Virossa mitään ihailtavaa. Alhaisen verotuksen ovat voineet pitää vain EU-tukien vuoksi. Jokainen suomalainen rahoittaa Viron tasaveroa EU:n kautta.

Vierailija
10/91 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkkinä tietokoneet ja muut kodin viihdelaitteet.  Paikalliset ostaa ne aina pitkällä maksuajalla.  

Vierailija
11/91 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi iso osa tuotteista on Suomessa halvempia. Etenkin elektroniikka, tietokoneet, kännykät ja sen sellaiset.

Eikä kannata unohtaa, että virolaisten palkat on todella paljon alhaisemmat kuin suomalaisten (keskimäärin, toki sielläkin on rikkaita joukossa).

Ap kehui siisteyttä, turvallisuutta, palvelua ja valikoimaa. Se on yleisesti tiedossa että Viron hintataso on nykyään normaali. Palvelut, alkoholi ja tupakka on halvempaa mutta muuten ei säästä rahaa.

Vierailija
12/91 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viron naiset arvostavat tavallisia perusarvoja. Suomalaiset larppaavat ja vetävät huumeita. Suomalaisten naisten mielestä nöyryytys ja häpeä on ihanaa. 

Vierailija
13/91 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka,  viina ja seksi ovat halvempia.

Vierailija
14/91 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sarkasmia.

Vierailija
15/91 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap kehui siisteyttä, turvallisuutta, palvelua ja valikoimaa. Se on yleisesti tiedossa että Viron hintataso on nykyään normaali. Palvelut, alkoholi ja tupakka on halvempaa mutta muuten ei säästä rahaa.

Kaikissa tilastoissa mitä minä olen nähnyt niin Suomi on turvallisempi maa kuin Viro. Vaikka sinänsä hassua vertailla edes kun molemmat on maailman mittakaavassa tosi turvallisia jo ihan lähtökohtaisesti.

Vierailija
16/91 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka todistat ettet ole käynyt Eestissä sitä suoraan sanomatta. Lol.

Vierailija
17/91 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkat puolet Suomen palkoista, mutta hinnat samat. Siinäpä on houkutteleva kohde. Sähköt Venäjältä katkaistiin itse kovalla uholla ja nyt sitten on sähkö ekstrakallista, kun omia energialähteitä ei ole ja kallis sähkönhinta valuu kaikkiin tuotteisiin. En näe Virossa mitään ihailtavaa. Alhaisen verotuksen ovat voineet pitää vain EU-tukien vuoksi. Jokainen suomalainen rahoittaa Viron tasaveroa EU:n kautta.

No mutta pers-igorhan se siinä! Mikä meininki?

Vierailija
18/91 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Kuka tuollaiseen semikehitysmaahan muuttaisi, kun Eurooppa on täynnä paljon parempia vaihtoehtoja?

Tarkoittaako kehitysmaa sitä, että pitää pumpata täyteen néégereita, raizkauksia ja rikollisuutta? 

Vierailija
19/91 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rimissä ja Selverissä on ihan samat elintarvikkeiden hinnat kuin Suomessa.

Palkat ja varsinkin eläkkeet ovat olennaisesti pienemmät kuin Suomessa.

Miten tämä yhtälö toimii? Millä virolaiset mummot ostavat ruokansa?

Vierailija
20/91 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu heidän sosiaalitukeen, siinä on vastaus!

Eli ts. ei maksella makoilusta ja ei haluta loisia maahan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi