Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko yksityinen hammaslääkäri parempi kuin julkinen?

Vierailija
04.12.2025 |

Maksaa enemmän, mutta onko laatukin parempi?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu minkä kaupungin julkinen ja mikä yksityinen klinikka. Niitä yksityisiä on tosi moneen eri lähtöön. Jos menet hienoon ja olet valmis maksamaan paljon niin käytössäsi on enemmän materiaaleja, jos tarvitset vaikka hampaan kruunutusta. Jos meet jonnekin epämääräiselle yksityiselle klinikalle, saat hoitoa joltain neuvostoliitossa opiskelleelta vanhan liiton hammaslääkäriltä, jonka tietotaito, välineet ja aineet sekä asenne potilasta kohtaan ovat myös niiltä ajoilta.

Lisäksi moni julkisen puolen hammaslääkäri tekee iltatöitä myös yksityisen puolella. Itse olen ollut tyytyväinen julkiseen.

Vierailija
2/3 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt paljon kummassakin. Laatu riippuu ihan paikasta ja tekijästä, sekä kunnalla että yksityisellä.

Itse ole ollut tyytyväinen saamaani palveluun kummallakin puolella.

Suurin plussa yksityisessä on se, että ajan saa lähestulkoon heti kun tarvetta on ja voi valita ennestään tutun lääkärin, johon luottaa. Maksan mielelläni tästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella hoito oli välillä hyvää, välillä ihan arvailua. Aikoja pitää myös anella, ja ne menevät kauas hamaan tulevaisuuteen. Ja veroista huolimattahan se ei ns. ilmaista ole. Käynti ei maksa kolmea-neljää sataa, mutta voi maksaa helposti esim 50e. Mikä on aika paljon. 

Olen saanut huonoa epäempaattista hoitoa myös yksityisellä, lähinnä Oralissa. Ja lääkäristähän se riippuu, eli se on sellaista etsimistä alkuun. Voi tulla joku huono kokematon mistä vaan. Mutta sitten kun se hyvä löytyy, eipä siltä halua pois. 

Kokemusta on hätätilanteissa myös noilta mainituilta ns. neukkumummoilta jossain epämääräisessä paikassa. 

Ehdoton etu on se että ajan yksityisiltä saa, jos ei nyt ihan heti, niin vaikka huomiselle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan